NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة واقعية الصراع من أجل العيش ـ حتي الجزء السادس 17/5/2024

اهلا بيكم اعرفكم بنفسي انا مازن دكتور صيدلي
عندي 26 سنة طولي 185 وزني 75 رياضي درجة اولي ولاعب بوكس سابق
/جدي :الحج محمد عنده 64سنه طوله 187 وزنه 79 مش رياضي بس مفيش كرش/ امي:مرام٤٤سنه طولها 178 وزنها 82 حاجه كدا بالنسبالي ملكة قلبي وحياتي وخصوصا اني الكبير وابويا ميت فابالنسبالها اكتر من ابن
اخويا مصطفي:عنده١٦سنه طوله 181 وزنه 86 هوا يعتبر اتخن واحد فينا بسبب انو مش مهتم بصحته بس دمه خفيف
اختي:مريم 18 سنه طولها 175 وزنها 71 يعتبر حته كرفايه / لسا هتعرف بقيت الشخصيات مع الاحداث
بيبدأ اليوم علي صوت امي وهيا بتصحيني
امي:مازن قوم مازن قوم يحبيبي الساعة ٨
انا :سبيني يماما عاوز انام شويه
امي :قوم يحبيبي يبابا قوم يقلبي
بفتح عيني لقيت بدر منور قدامي
انا:صباح الفل والجمال والصحة الحلوة انا اشوف الجمال دا مرة واحدة براحه علي قلبي يعسل
امي بكسوف :بس يا مازن قوم بقي بتكسف
انا: لا انا لازم اعاكس ودا حقي
امي: قوم يدكتور انا حضرتلك الفطار علشان فيه مشواير هنعملها مع بعض
انا :مش هعمل حاجه غير لما افطر من ايدك واشرب القهوة بتاعتي من ايدك العسل دي بس ياريت متحطيش سكر علشان بجز انتي حطي صباعك بس وهيا هتبقي عسل
امي :خلاص بقي كفايا علشان انت بتحرك مشاعر جوايا
زبي وقف وبقي جديده
انا: اعاكس براحتي وبعدين فين المشاعر اللي بتتحرك دي دا حتي مفيش بوسه
امي بضحك :ايوا المشاعر متحركش حتي بص دا
وبتشاور علي زبي
انا: لا دا بيصبح عليكي 😂😂مش اكتر يلا تعالي نفطر علشان انا جعان وهموت من الجوع
امي :لا بعد الشر يقلبي انت عارف انت بالنسبالي اي يدكتور دا انت عملت معايا اللي معملوش ابوك وقفت معايا راجل اسد من وانت صغير ولسا لحد دلوقتي
انا:مكفايا دكتور دي عاوزك تدلعيني يمارو مش عاوزك تناديني دكتور تاني وبعدين اللي عملته دا اقل حاجه وبكرا الايام هتثبتلك
امي: طيب ياميزو وانا متأكدة انك هتعمل اكتر من كدا يبن جدك
انا: مخلاص بقي كفايا عاوز افطر 😂😂😂
امي : عيل فقري بس عسل 😂😂
انا: ايوا فقري بس خدي بالك هنكمل كلمنا في العربية لما ننزل
امي: ماشي يااسدي
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي عقبال ما تجهز الفطار وقعدنا نفطر انا وهيا في جو رومانسي جدا انا:بتعيطي ليه دلوقتي
امي: بتفكرني بحنيه ابوك مسيبتش فيه حاجه 😭انا:هتفولي عليا يمارو عاوزاني اموت
امي:لا ينور عيني أن ش**** انا وانت لا
انا: بعد الشر عليكي يمرمر كفايه نكد بقي وخدي الحته دي من ايدي
انا: وانا بضحك بتفكريني بيا وانتي بتاكلي نفس الطريقة في اكل الفطير لازم الحوس بوقي ووشي معاه 😂😂😂
امي: انتا طالعلي يقلب مرام
انا:اول مرة تقوليلي يقلب مرام
امي:انت مش قلب بس لا دا انت كل حاجة جوايا
انا: طيب علشان الكلمتين دول انا عاملك مفاجأة النهاردة
امي: اي هيا
انا: متبقاش مفاجأة يمارو قومي اعملي القهوة عقبال ما اخطط لليوم
امي :من عيني يقلبي
انا: نور عيوني وعشقي بعشقها يناس 😍
امي:كفايه بقي كدا علشان انا مش حمل كلامك
انا:ماشي يقطتي 😉
هيا دخلت المطبخ تعمل القهوة وانا كنت فكرت هعمل اي نخلص المشاوير بتاعتها الاول وبعدها اعملها المفاجأة ،لقيتها دخلت عليا بالقهوة
انا: عارفه بحب قهوتك ليه يقمر
امي:ليه يامزون
انا:علشان بتبقي حلوة زيك وطعمها عسل زيك وجميله زيك يقلب القلب
امي:خرابي علي كلامك الحلو دايما بتخلي قلبي يعبي كلام منك 😍😍😍😍
انا:دا نص الكلام اللي في قلبي انا عمري ما هزهق من اني اقولك كلام حلو يعسل
امي: قلبي 😍😍😍
انا :اشربي القهوة وانا هشرب معاكي اهو
تشربي سيجارة
امي:لا يسافل 😉
انا:طيب يمرام قلبي ،وولعت السيجارة وانا بتأمل فيها وازاي انا شبها كدا ،قطع الصمت مصطفي اخويا الصغير :صباح الخير يبابا صباح الخير يماما
انا:صباح الخير يادرش وراك اي النهاردة
هوا:عندي درس كيمياء وهخرج مع صحابي
انا:طيب عاوز كام يعني
هوا:الدرس ١٠٠/ومصروفي ٥٠
انا:طيب هات المحفظة بتاعتي من جوا
هوا:حاضر يابابا
راح جابها وجه:اهي يبابا
انا:خد يعم دول ٣٥٠ روق علي نفسك واعزم صحابك وهحولك ٣٠٠ علي حسابك احتياطي
هوا:قلبي يبابا اموووه
انا:علي اي يحبيبي انا عاوزك احسن واحد واهم حاجه تطلع اللي انت عاوزو بس شد حيلك وذاكر وهات مجموعة كويس الترم دا بس اوعدني وانا هجيبلك حاجه نفسك فيها
هوا:عنيا يبابا اوعدك اني هجيب مجموعة كويس
بس هتجبلي ايه
انا:متبقاش مفاجأة يقلبي روح يلا افطر وشوف هتعمل اي وانا هنزل دلوقتي انا ومارو
هوا: ماشي يبابي عاوز حاجه
انا:لا يقلب بابا
ومشي مصطفي
ودخلت مريم
انا:صباح الخير علي قلبي والصغنن بتاعي
مريم:صباح الخير يبابا
انا:وراكي ايه النهارده وهتعملي ايه
مريم:رايحه الجامعه هروح بعدها الكوافير علشان اعمل شعري
انا:عاوزة كام
مريم: معرفش و**** يبابا
انا: الشعر بي ٢٠٠٠ غير أنها اكيد هتعمل حاجه غير الجامعه يعني سكه ٥٠٠٠ /٦٠٠٠ طيب خدي الفين اهم و٤٠٠٠ اتحولو علي حسابك علشان متمشيش بكاش كتير
مريم: تسلم يبابي ميحرمنيش منك امواااه
انا:يلا شوفي هتعملي اي سلام يقلبي
ومشيت
انا:هنعمل اي يمارو عاوزة تعملي اي
امي:عاوزة اروح المول اجيب ليك هدوم ونشتري شويه حاجات ليك وليا بس انت اللي هتنقيلي لبسي يمزون
انا:عنيا طيب تعالي بس الاول قبل. ما نروح المول اوديكي محل الدهب
امي :ليه يعني
انا:شكلك نسيتي يهانم بس انا عمري ما انسي
النهاردة عيد ميلادك
امي: اه محدش افتكر غيرك انت يقلبي حتي انا نسيت عيد ميلادي
انا:خليكي ناسيه علشان انا عاوز احتفالي بعيد ميلادك يبقي بتاعي انا بس مش حد تاني
ولا حتي مريم ومصطفى النهاردة انا وانتي وبس
امي :ماشي يحبيبي
انا:قومي البسي يلا وانا هلبس
وقومت لبست قميص اسود وبنطلون بلو بلاك وكوتشي اسود يعني كاجوال مش فورمل
وجهزت ورشيت البرفيوم بتاعي كان الترا ميل
ولقيتها مطقمه معايا ونزلنا روحنا محل الدهب جبت لها سلسلة وهيا اختارت اسمي عليها وبعدها روحنا المول وهناك كان قمه الرومانسيه هيا مسكت في ايدي زي المتجوزين ودخلت معايا تنقيلي لبس وبالفعل جبت اللبس وبعدين رحت معاها اخترت لها لبس وكان تحفه وبعدها روحنا
اسبيرسو ليب (مش مقاطعة) شربنا كوفي وبعدها اتمشينا في المول دخلت مزايا جبت لها برفيوم وبعدها طلعنا علي العربية علشان نروح نتغدا
واتحركت علي المطعم اللي بتحبه كلنا فيه وطبعا هيا في قمه الأنبساط وتحس انها طف لة
وكالنا وبعدها قعدت الف بالعربيه معاها وتشغل اغاني وكانت أول مرة اشوف الفرحة في عينيها
وبعدها ركنت العربية علي جمب علشان نتكلم
امي:انا حقيقي اول مره انبسط كدا **** يخليك ليا يقلب قلبي مش عارفه اقولك اي من كتر ما انا مبسوطة
انا:اوعدك طول ما انا موجود هعملك اللي نفسك فيه انتي اهم حاجة عندي يمرام
امي:❤️❤️❤️❤️بجد انا عيوني بتطلع قلوب ليك انا حاسه انك مش ابني لا انت جوزي
انا:هوا انا اطول ابقي جوز القمر دا 😍😉
امي:بصت بكسوف(متكسفنيش بقي يمازن
انا:طلاما قولتلي مازن يبقي مبسوطة 😉
امي: دا انت حافظني
انا:عيب دا انا بابا بقولك اي اي رأيك نحلي
امي: ماشي هنجيب اي
انا:هتشوفي
ورحت جيبت تورتة عيد ميلادها اللي كنت موصي عليها من قبل ما ننزل
انا:هناكلها لما نروح علشان ديه متنفعش غير في البيت تحبي نعمل اي دلوقتي
امي: تعالي نروح
انا: مش عاوزة حاجة أو نفسك في حاجة
امي: لا يا مزون ميحرمنيش منك
انا:طيب يمرمر
وروحنا وطول الطريق عمال بعاكس فيها
وطلعنا البيت وهيا طبعا اتفأجت بي التورتة لأنها معمول عليها صورتي انا وهيا مع بعض بس
امي:**** حلوة اوي تعيش وتجيب
انا: هوا انا ليا مين غيرك يلا نأكلها بقي
امي:طيب والولاد
انا:لا متقلقيش انا جايب واحدة تانية ليهم
امي:طول عمرك بتفكر فينا قبل نفسك حتي
انا: هوا انا لو مش هفكر غير فيكو هفكر في مين
كلي كلي بس علشان انا محضر فيلم رومانسي ليا وليكي نتفرج عليه قبل ما ننام
امي:ماشي يمزون
وكلنا التورتة وبعدها شغلنا الفيلم واتفرجنا عليه كانو جم كانت الساعة ١٠ هما اتعشو
امي: داخله انام كفايه كدا بقولك اي يمزون متيجي تنام معايا
انا: مش هينفع
امي: لا قوم بقي تعالي يلا عاوزك في كلمتين
روحت داخل معاها
انا:عاوزاني في اي يمرام
امي:عاوزه انام في حضنك كما جميلك للآخر بقي
انا:عنيا 🤩🤩وخدتها في حضني وانا بفكر اي سر حبنا لبعض للدرجة دي وفي عز ما انا بفكر غلبني النوم ...._________الي إلقاء في الجزء الثاني

الجزء الثاني

صحيت من النوم
علي صوت عشقي الاول والاخير امي:مزون مازن قوم يحبيبي يلا علشان الشغل
انا:صباح الخير يا احلي ميرو في الدنيا يمرام قلبي امي:يخربيت كلام امك شاعر يخواتي
انا:وحياتك شاعر وولهان وحبيب وكل حاجة انت نفسك فيها 🤩
امي:ما انا عارفه كدا ياراجلي قوم بقي علشان تفطر
انا:عنيا يروح قلبي
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي وطلعت لقيت امي جهزت الفطار وقعدت انا علي الكرسي اللي في النص
انا:صباح الخير يحبايبي
هما:صباح النور
انا:عندك اي يمصطفي النهاردة
مصطفي:عندي درس فيزياء وبعدها هرجع
انا:يعني عاوز كام من الاخر
مصطفي:اللي تجيبه يبابا كله منك حلو
انا:انت احلي يحبيبي وانتي يمريم عندك اي النهاردة
مريم:عندي سكشن وهرجع البيت
انا:طيب اصبري اوصلك الجامعة وبعدين ابقي ارجع علي الصيدله
مريم:متحرمش منك يابابا
انا:هنقعد نتكلم كتير كدا يلا ناكل علشان ننزل
وفطرنا
ولبست فورمال بدلة
انا:عاوزة حاجة يمرام
امي:لا يحبيبي عاوزة سلامتك
انا:باي يقلبي
ونزلنا انا ومريم
دورت العربية وروحنا الجامعة
ولقيت بطل داخل عليا
امل:انتا مازن صح
انا:اه صح انتي تبقي مين
امل:انا امل صاحبة مريم
انا:اتشرفت بيكي
امل:بت يمريم الواد اخوكي طلع مز
انا:ال يعني انا مش سامع
امل:انا قاصدة اخليك تسمع يمز
انا:عاوزين حاجة يبنات
مريم:لا يبابا
انا:مع السلامه يمريومه خدي بالك من نفسك اول ما تخلصي كلميني
مريم:اوك يبابا
وسيبتها ومشيت رجعت علي الصيدلية
روحت دخلت المخزن عملت فرز للأدوية
ولقيت نقص في الأدوية الجداول
انا:احا ازاي كدا يااحمد تعالي بسرعه
احمد:خير يا دكتور في اي
انا:خير اي يا بيه هيجي منين الخير وفيه أدوية جدول متباعه من غير روشتة تقدر تقولي مين اللي اتبعلهم دول
احمد:دول ناس حبايبي
انا:بطل يعلق انت يتبعهم سوق سوداء عارف يااحمد لو لقيت نوع ناقص تاني من الجدول اقسم لك انو هيبقي اخر يوم ليك معايا
احمد:ليه يدكتور كدا ما انت عارف الدنيا عامله معايا اي
انا:عارف بس اطلب زيادة وانا وآلله مش هرفض انا عارف حالة والدتك بس مش تعالجها من فلوس حرام يااحمد كدا مش هتخف وعلفكرة خد الدواء بتاعها من غير فلوس يااحمد **** يشفهالك بس اياك تمد ايدك تاني علي الجدول
احمد:انا مش عارف اقولك اي يدكتور حاضر مش همد ايدي تاني أنا آسف
انا:عاوز زيادة
احمد: الصراحه اه يدكتور
انا:عنيا يعم عاوز كام ٢٠٠٠ حلو زيادة
احمد:مش عارف اقولك اي يدكتور
انا:عيب يااحمد انت زيي مصطفي
احمد:شكرا يدكتور
انا:انا هخش المكتب دلوقتي اعمل الحسابات والحاجات اللي نقصانا علشان اطلبها
احمد: ماشي يدكتور
وانا دخلت المكتب عملت الطالبيات والحسابات وطلعت بعد ساعتين وانا معايا الظرف فيه الزيادة
انا:عاوز حاجه يااحمد
احمد:لا يدكتور عاوز سلامتك
انا:خد دول الألفين الزيادة اهم
احمد:مش عارف اقولك اي يدكتور
انا:متقولش حاجه اهم حاجة الحاجة تقوم بالسلامه
وسيبتو وروحت لجدي
جدي:ازيك يبن الكلب عامل اي
انا: الحمد**** يابا كويس وانت
جدي:طول عمرك بتحب تقولي يابا وانا بحس انك ابني مش حفيدي خصوصا انك شبهي اوي
انا:هوا انا اطول ابقي شبه القمر
جدي:بس ياض يمازن بقولك اي
انا:قول يابا
جدي:انا عاوز انزل الصيدلية مخنوق من البيت
انا:وانا فديك الساعة لما تقول حاجة علم وينفذ اقعد في الصيدليه في اي وقت انت حبه
جدي:ابني حبيبي
انا: حبيبي يابا فطرت ولا لسا
جدي:من بدري يابني وخدت الدواء كمان
انا:اهم حاجة عندي صحتك بالدنيا كلها
جدي:بطل بكش ياض المهم انا عارف نظام الشغل كويس متنساش اني صيدلي برضو
انا:عارف يزميلي
جدي:اي ياض بتكلم واحد صاحبك 😂😂
انا:اكتر من صاحب المهم المفتاح اهو اسيبك انا علشان اروح الجيم
جدي:ماشي يمزون سلام ينور عيني
انا:سلام يابا
ونزلت من عنده وروحت علي الجيم اتمرنت
ورجعت استحميت
طلعت نص جسمي اللي فوق باين
امي:يخربيت ام عضلاتك وحش خمسه في عنيا
انا:بتحسدي وبتخمسي في وشك في نفس الوقت 😂😂
امي:اه يخويا وابخرك كمان يا راجلي
انا:طيب عاوز كوباية القهوة بتاعتك كدا علشان انا وحشتني
امي:عنيا ينور قلبي خش البس علشان كمان شويه هغتصبك
انا:لا ياما انا البس احسنلي
ودخلت لبست ترينج بتاعي وصرحت شعري ورشيت برفيوم وطلعت
امي:هموت واعرف اي البرفيوم بتاعتك دي بتشدني ليك بطريقة غريبة
انا:هه دا انا يماما طبيعي تحبي البرفيوم بتاعتي
امي:طيب يخويا قهوتك اهي
انا:متحرمش هتعمل غداء اي النهاردة
امي:هعمل بانية ومكرونة
انا:ماشي بس تعالي اقعدي جمبي
امي: حاضر يسيدي
وجت قعدت جمبي وانا خدتها في حضني
انا:انتي متعرفيش انا بحبك قد اي انا بتنفسك مش بحبك انتي بالنسبالي مش قلبي لا انتي اللي معاكي مفتاحه والباسورد وانا حقيقي مش بحبك بس انا بعشقك
امي:كل الكلام دا ليا انا بروحي يمازن ❤️
انا:انا لو قعدت اتكلم فيكي مش هخلص تاني حاجه انا عاوز أحسك بتحبيني بجد مش حب عادي لا حب العمر دا ليكي انتي
امي:خلاص بقي كفايا علشان انا بموت من كلامك دا
انا:بعد الشر أن شاء**** عدوينك والي يكرهوكي
امي:قلبي ❤️
انا:هتنسيني اهم حاجة اي رأيك الولاد يخلصو امتحانات وتنزل مصيف أو نسافر
امي: اوكي وانا موافقة بس عاوزة اعرف هتعمل ليهم مفاجاه اي النجاح
انا:بصي يقلبي مصطفي عاوز لاب هجبلو لاب
مريم عاوزة موبايل هجيبهولها
امي:**** يخليك لينا
انا: مينفعش اشوفهم نفسهم في حاجة ومجبهاش
امي:قلب قلبي ❤️
انا: بقولك اي عارفه انا نفسي في اي
امي: اي
انا:اخدك ونهرب ونعيش انا وانتي وبس
امي:امال الولاد
انا:هما مهمين اه بس انا بحبك انتي
امي:بحبك ❤️
انا:وانا بعشقك
امي:بقولك اي كفايا كدا علشان انا كمان شويه وهقوم اتحرش بيك
انا:لا احنا مش قدك يوحش في التحرش بس في حاجات تانية اكبر 😉
امي:ماشي يخويا 😂
انا:متقومي تعملي الغداء علشان انا خلاص مش قادر
امي:ماشي يمزون
وقامت عملت الغداء وكان حوار
انا:تسلم ايدك بجد
امي:بالهنا علي قلبك بروحي ❤️
انا:قلب قلبي ❤️ بقولك اي انا نازل شوية كدا وهرجع
امي:براحتك يقلبي
وخلصت اكل
انا:الو يا حسام يعلق
حسام: ازيك يسطا عامل اي
انا: مش ظاهر يخول
حسام:معلش يسطا مشغول
انا:بقولك اي تعالي افشخ دومنه
حسام:ماشي يعم
ونزلت قابلته
انا:العلق اللي واحشني
حسام:قلب العلق 😂 😂
انا:تعال دا انا هفشخك دومنه
حسام:دا انا اللي هنفخك
انا:كل مرة بتقول كدا وبتشيل
حسام:حصل 😂 😂 🙂
ولعبنا ماتشين
حسام:يوووه انت كل مرة بتقرص علي الزهر
انا:احا زهر اي ياض احنا بتلعب دومنه مش طاولة
علي العموم يابو تسعه يابو تسعه 😂😂
حسام:خلاص يعم بقولك اي يسطا انا هحاسب وامشي علشان عاملين يزنوو في البيت
انا:البيت برضو يعلق ماشي يحس عاوز حاجه انا ماشي انا كمان ورجعت البيت قعدت اسوشيال شويه لحد ما زهقت
امي:تشرب حاجه يحبيبي
انا:لا يقلبي انا بشرب سجاير اهو
امي:طيب انا عاوزة اتكلم معاك
انا:اقعدي تعالي انا سامعك
امي: الصراحه يامازن انا بقيت بحس انك مش ابني بقيت بحس انا حبيبي ابويا وكل حاجة حلوة في حياتي فا انا هحكليك اي حاجه واخد رأيك
انا:وانتي اكتر انتي عارفه لولا أنك امي كنت اتتجوزتك وانا يستي موافق
امي:بطل بكش ماشي يقلبي تصبح علي خير
انا:وانتي من أهله
وقفلت الاب وعنيا بتقفل وروحت نايم
___________________اللقاء في الجزء الثالث

الجزء الثالث
صحيت علي صوت غير امي
مريم:بابا قوم يابابا
انا:اي يا مريم الساعة كام
مريم:الساعة٧ونص يبابا قوم علشان توديني الجامعة
انا:ايوا ياختي مفيش غير بابا اللي بيودي ويجيب مشوفتش منك بوسة كلو كلام بس اوف بجد
مريم:ولا تزعل يا احلي بابا أموااااه
انا:ايوا كدا ناس مبتجيش غير اللي بالعين السخنه 😂😂
مريم:مش هيا كانت الحمراء يابابا صح
انا:لا انا غيرتها علشان الصيف وكدا هههههه
مريم:هههههه عسل يبابا
انا:واللهي مفيش حد عسل غيرك انتي يقلب بابا انا هخش اخد شاور في السريع منو واحلق دقني ونخلع
مريم:اشطا يدادي
انا:اشطا حد يقول لبابا اشطا
مريم:انت معايا يبابا في اي حاجه احنا علي لاين واحد
انا:ومين قالك اننا علي لاين واحد انا علي اتنين لاين واحد فودافون والتاني اتصالات هههههههه
مريم:قوم يابابا دلوقتي 🙂
انا:الش قديم بس بيضحك هههههههه
مريم:ماشي يبابا يلا قوم بقي
انا:طيب باي من غير سلام
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي وحطيت معجون علي دقني
امي:انت صحيت يحبيبي
انا:ايوا يقلبي صباح النور مجيتش تصحيني ليه مش عادتك يعني
امي:قولت اسيبك تنام لاكن اعمل اي انت عارف مريم
انا:انتي هتقوليلي دا انا حافظها بس علي قلبي زي العسل
امي:انت هتقولي **** يديم بينكم الحب يباباهم
انا:طيب انا بابا وانتي ماما ليه بابا وماما مبيتكلموش مع بعض في المواضيع بتاعت الاوضه 😉
امي:بس يسافل ☺️
انا:سافل ومنحرف وصايع وضايع في حبك يقمر
امي:لا انا اسيبك علشان انا مش حملك
انا:بقولك اي متيجي تحلقي دقني عاوز اشوفك بتعرفي تحلقي الدقن ولا لا
امي بلمعان في عينيها :اه دا انا نفسي من زمان اعمل كدا
انا:وانا بتاعك اهو اعملي اللي انتي عايزاه في دقني
امي:بس انا ممكن اعورك
انا: ولا يهمك أتعلمي علشان تعرفي بعد كدا
امي:اوك يلا بينا
وبدأت تحلق دقني
انا:لا يا مرام قلبي مش كدا هاتي ايدك
وحطيت ايدي علي أيدها /لازم تاخدي الدقن من تحت لفوق وبراحه علشان تظبط
وانا ماسك أيدها ومستمتع
/امي:طيب سيبني اجرب كدا لوحدي /انا:وانا تحت امرك بس لازم تحسيسي بايدك علي دقني علشان تعرفي اتجاه الشعراية رايح فين علشان تتشال بسهولة
امي:ماشي يقلبي
وبدأت تحلق دقني وانا عمال احك كوعي في بزها وانا مولع وزبري نار وهيا لاحظت وقوفو وانا مع حركة أيدها علي دقني بولع اكتر لاحد ما وشي بقي كلو احمر ددمم
امي:اول مرة اشوف وشك احمر كدا ومورد
انا:يبقي معايا القمر دا ووشي ميوردش دا انا ابقي تلاجه تاني حاجه انا اول ما بشوف وشك بحس اني شوفت القمر أو الاجمل من القمر يا حته من دهبي وبسعي تكون ملكي انا انتي بالنسبالي الماظ وبسعي وبتعب وبموت نفسي في الشغل علشانك انتي انا مش شايف غيرك قاعدة علي قلبي مربعة وعلشان تبقي عارف انا مش هتجوز ولو هتجوز هتجوزك انتي
امي:بسس كل دا شايلو في قلبك اي دا انتا بتدمع
انا:ايوا ومحدش غيرك بيشوفني كدا لو جابوني قدامك وقالولي تموت انت ولا هيا اموت نفسي علشانك انتي انا بجد كل الكلام الحب دا قليل اوي علي اللي انا حاسس بيه من ناحيتك انا مش عاوز حد غيرك انتي انا بجد نفسيتي تعبت انتي عارفه انا بفكر فيكي كام مرة في اليوم ولا كام مرة في الساعة ولا كام مرة في الثانية انتي مبتغبيش عن بالي ثانية واحدة دايما في بالي ودائما في قلبي دايما بفكر اعملك اي وانتي بتحبي واي ومبتحبيش اي وبيعجبك اي ومبيعجبكيش انا بقيت مش سائب تفصيلة فيكي الا وعارفها انا عاوزك بجد كازوجة مش كا حبيبة بس
امي:قوم انا مش متعودة عليك كدا انت الأسد انت الراجل وراجلي وانا مكنتش اعرف انك بتحبني كدا
انا:يسلام متعرفيش ازاي امال الاهتمام والتفاصيل الصغيرة اللي محدش يعرفها غيري انا انا علي العموم نازل دلوقتي بس عاوزك تخشي اوضتي وفي الدولاب درج سحري الباسورد بتاعو 1980/8/8 وانتي عارفه التاريخ دا كويس جدا وهتعرفي انا بعمل اي وشايل اي فيه اطلعي دلوقتي وانا هستحمي وهطلع البس وانزل
امي:مش هتفطر
انا:لا هنزل علي لحم بطني وهرجعلك علي ١٠ لو لقيتك وافقتي هفطر وموافقتيش هاخد هدومي ومش هتشوفي وشي تاني وهسافر برا مصر
امي:لا كلو الا السفر انت عندي غير
انا:متحكميش قبل ما تشوفي اللي في الدرج
وطلعت من الحمام وانا استحميت وانا دماغي بتفور ومش حاسس بالمياه اللي بتنزل علي جسمي وبفكر ومش عارف انا فين وانا مين وتايه حقيقي الحب غريب بجد
وخلصت الدش وطلعت علي اوضتي لبست عكس الفورمل لبست كاجول اسود في اسود وانا بلبس مليش نفس حتي وانا برش البرفيوم مكنتش مركز انا بعمل اي وطلعت في الصالة
مصطفي ومريم:رايح فين دلوقتي
انا:نازل مخنوق شويه
عندكو اي النهاردة علشان
مصطفي:عندي درس انجليش وهرجع
مريم:رايحه الجامعه
انا:طيب خد يا مصطفي الفين جنية اهم وانتي يمريم الفين زيو اهم
مريم ومصطفى:دا كدا كتير جدا واحنا مش عاوزين دول وبعدين انتا شكلك متغير ليه
انا:مفيش خدو الفلوس واسكتو اللي بتبقي منكم حطوهم في حساب البنك بتاعكم يلا عاوزين حاجة سلام
مريم و مصطفى:سلام يبابا
وانا نزلت وانا دماغي بتفور ومش عارف انا رايح فين روحت ركبت العربية وعمال بلف واول مرة في حياتي اركن علي جمب واعيط اول مرة دموعي تنزل بجد وانا دموعي بتنزل قلبي بيتقطع وحاسس ان روحي بتروح وهديت شويه روحت مشغل الكاسيت لقيت اغنية حبيبي الاولاني اشتغلت واول مرة اسمعها واركز في كلامها وادي اي هيا حزينة وانا كنت تمام لحد ما جيه الكوبلية يقلبي هيا مرة بنتلاقي في العمر مرة ومهما نحب تاني مبننساش حبيبي الاولاني صعب في يوم يرجعلي تاني دا الفراق ادر بنصيبك ليه يقلبي اللي يسيبك يبقي طول عمره حبيبك بس ليه
وانا عنيا بتدمع علي الأغنية اول مرة احس إحساس الكلام باللحن بالأغنية بكل تفاصيلها وجت بعدها غريب الحب واه علي الاحساس والمشاعر اللي كنت فيها حسيت اني هنهار بجد ملقتش غير واحد بس انا بحب اروحلو لقيت نفسي رايح لجدي
جدي اول ما شفني
جدي:مالك يا مازن مالك عينك حمرة ددمم كدا ليه
واتفتحت في العياط في حضنه
جدي:لا موضوعك كبير يبني من حضنك حاسس بنارك ونار صدرك انت بتحب ياض
انا:اه يجدي بحب وخايف تروح من ايدي انا اعترفتلها النهاردة وانا اول مرة أضعف كدا
جدي:احكي كل اللي في قلبك يبني أنا ابوك وحسيت بنفس الاحساس اللي انت حسيتو بس انا ملقتش حد احكيلو احكي يبني وانا سامعك قول كل اللي في نفسك انا سامعك قول
انا:خايف يابا تروح مني ومن ايدي انا لو طلبت مني نجمه من السما هجبها انا مش بحبها بس لا انا بعشقها مش متخيل انا اعيش من غيرها ازاي جدي:متخفش يواد طلاما بتحبها يبقي بتحبك هيا كمان
انا:انا بفكر اسافر يجدي
جدي:لا روحلها تاني وشوف هتقولك اي لو موافقتش انا هجيبلك التذاكر بنفسي
انا: ماشي يابا هشوف كدا
ادعيلي بس انت
جدي:داعيلك يبن قلبي
انا:مش عارف اقولك اي بجد انت شيلت عليا حمل كبير أنا دماغي كانت بتفور
جدي:اياك اشوف بتعيط تاني قوم اغسل وشك وتعالي وروحت غسلت وشي ورجعت تاني
انا:جيت اهو
جدي:روح جرب اللي بقولك عليه وانا هكلم مرام علشان تبقي عارفه علي الموضوع ممكن تقنعها
انا:لا يجدي متكلمهاش انا مش عايزها تعرف الموضوع
جدي:ماشي يبني هتعمل اي دلوقتي
انا:هنزل يجدي اشوف هعمل اي
جدي:عاوزك تجيلي المرا الجاية احسن من كدا بكتير عاوز اشوف وشك البشوش المبتسم دايما يبني
انا بابتسامه خفيفه:حاضر يجدي اسيبك انا دلوقتي وانت انزل الصيدلية بقي
جدي:طبعا يحبيبي
انا:سلام يابا
وسيبتو ونزلت
وانا قلبي مكسور مش حاسس بجسمي
راكب العربية وانا مش شايف انا مين قدامي لدرجة ان العربية كانت هتتقلب بيا وانا قاعد بفكر سرحت شويه
انا:مش قادر دماغي هتتفرتك
نفسي:مالك يمازن انت عمال بتقطع فيا اهدي يبطل انت بطل الحكاية عيب كدا يمازن
انا:انت مش شايف انا بتقطع ازاي ودماغي مش قادرة
نفسي:متخفش يمازن احنا مع بعض وانت عارف كدا كويس انا جيتلك علشان حسيت انك محتاجلي
انا:**** يخلينا لبعض
نفسي:انا يعني انت يمزون فوق لنفسك ارجع اقوي يملك
انا:حاضر
نفسي:فوق فوق
وفوقت وانا مش حاسس انا كنت بسوق ازاي
قولت اشغل اغنية اغير المود شويه لقيت يمكن خير اشتغل واه علي كمية الحزن وانا عمال اعلي في الصوت لحد ما تقريبا الشارع اللي انا ماشي فيه سامع الاغاني والناس عمال تفتح الشبابيك تشوف اي الصوت دا وانا ماشي بكل هدوء
وعمال اعلي في الصوت واعيش مع الأغنية لدرجة كنت حاسس ان الأغنية رامي عمالها ليا وخلصت الأغنية جه بعدها مع نفسي واه علي اللحن والحزن اللي انا فيه رب نا ميكتبو علي حد
وقاعد اتمشي بالعربية
مشهد آخر
محمد:الو يا مرام
مرام:ازيك يحج عامل اي خير في حاجة
محمد:اه يمرام ابنك مازن جه عندي وهوا بيموت من العياط انا قعدت هديتو وعلفكرة هوا بيحب واحدة علشان كدا مقطع نفسو عياط انا هديتو وهوا بيفكر يسافر لو هيا طلعت مبتحبهوش بس بجد انا اول مرة الاقي مازن شكلو عامل كدا عينو كلها حب وعشق وحزن في نفس الوقت كلمي ابنك اطمني عليه انا خايف يعمل في نفسو حاجة أنا أول مرة اشوف مازن كدا وخصوصا اني عارفه وعارف انو طلاما بيحبها وهيا مش مديالو ريق حلو او مش محسساه بأنها بتحبو انا شايف قلبو بيتقطع عليها اول مرة اشوف في الحالة دي علي العموم شوفيه يا مرام ابنك مش بيحب دا بيعشق سلام
مرام:سلام يحج
نرجع ليا تاني
كنت وصلت عند الشارع بتاعنا وساعتها كنت مشغل بتفتكرني ساعات والصوت عالي لدرجة أن المنطقة اتخضت من الصوت اللي طالع وامي طلعت من الشباك بتشوف اي الصوت دا لقت عربيتي وانا قاعد في العربية مش قادر انزل ولا اركنها كل اللي بعملو بسمع الأغنية ودماغي شغاله حنين وحزن وروحت جيبت الأغنية اللي موتت قلبي حرفيا (هموت من غيرها) وانا بسمعها والكلام تحس انو بيحكي قصتي وخلصت الأغنية روحت جايب انا مصمم اكتر اغنية حزينة في الكوكب
وبسمعها وانا قاصد أنها تسمعها وروحت مطلع سيجارة وولعتها وقاعد باخد نفس في نفس وانا مش حاسس بيها خلصت روحت مولع واحدة تانية ومستني الأغنية تخلص وخلصت الأغنية روحت لافف وطلعت من الشارع بتاعنا وانا مش عارف مطلعتش ليه روحت مشيت شويه بالعربية وبعدها رجعت تاني الشارع بتاعنا وركنت العربية وروحت طالع وانا نسيت المفتاح روحت رانن الجرس
امي اتخضت اول ما شفتني:اي دا شكلك عامل كدا ليه وعيونك ددمم كدا ليه
انا ومش قادر اقف علي طولي:ها شوفتي الدرج ولا لا
امي: بصراحه اه بس انا مش موافقة
انا:وانا كنت عارف علشان كدا انا جاي اخد شنتطتي وماشي هتوحشيني يحب العمر انا ماشي ومش راجع تاني
ودخلت لميت شنطتي وانا طالع
امي:انت مش هتمشي علي جثتي
انا:سيبني انا مش طايق نفسي انتي اللي اخترتي وانا بنفذ طلبك اه عندك في الخزنة مية ألف مصري وزيهم دولار والباسورد تاريخ ميلادك ١٩٨٠/٨/٨ يلا سلام
وسيبتها ومشيت قولت اسلم علي جدي قبل ما امشي وروحت داخل عليه الصيدلية سلمت عليه وحضنتو حضن جامد
انا:هتوحشني يابا اشوف وشك علي خير باذن ****
جدي:ليه هتسيبني وهتمشي انا ماليش غيرك
انا: معلش انا خلاص مليش مكان هنا هتوحشني يابا خد بالك من مصطفي ومريم والصيدلية بتاعتك والفلوس الي تطلع منها بتاعتك وانا كل شهر هبعت فلوس لأخواتي هتوحشني وحضنتو جدي:بس انا شايف فيك الحب يولدي عيونك كلها حزن وفراق اجمد يولدي سلمت علي امك
انا:اه سلمت عليها
جدي:هيا هتهون عليك يا مازن
انا:انا ماشي بطلب حب العمر وهيا اللي موافقتش
بس أمانة عليك تقول لامي ابنك مازن كا بيحب حب العمر بس هيا باعتو
جدي:حاضر يولدي
ومشيت من عند جدي وانا دموعي جفت من وشي بس بتنزل جوا قلبي
انا:الو ازيك يا مصطفي عامل اي
مصطفي:اي يبابا عامل اي
انا: حبيبي انا بودعك علشان خلاص انا مسافر ومش راجع تاني
مصطفي:ليه كدا يبابا هتسبني انا ومريم كدا لوحدينا
انا:متقلقش انا عاوز اسيب معاها راجل يوريهم تربية مازن وانا كل شهر هبعتلك الي يكفيك انت ومريم وزيادة هتوحشني يا مصطفي بس الفراق صعب
مصطفي:طيب اي السبب
انا:السبب هتعرفوه من مرام سلام يحبيبي
وقفلت مع مصطفي
انا:الو يا مريم عامله اي
مريم: الحمد**** يبابا
انا:دايما يحبببتي انا بكلمك علشان بودعك علشان انا خلاص مش هبقي موجود هسافر ومش هرجع تاني
مريم بتعيط:ليه كدا عاوز تسيبني ليه طيب مش مهم انا هتسيب ماما لمين
انا:انتو معاكو مصطفي دلوقتي هوا الراجل من بعدي وتسمعو كلامو وتاخدو بالكو من بعض ملكوش غير بعض
مريم:طيب ممكن اعرف السبب
انا:السبب هتعرفيه من مرام سلام يحبيبه قلبي اشوفك علي خير سلام
وقفلت معاها وحولت تليفوني وقعدت اجري بالعربية ماشي ١٦٠/١٧٠ لحد ما فجأة العربية اتقلبت بيا ومحسيتش بنفسي غير وانا في المستشفى ولابس مسك الاكسجين في وشي
الممرضة:يادكتور المريض فاق
الدكتور:: حمد**** علي السلامة يدكتور مازن اي يا راجل أي كمية الدكاترة اللي انت تعرفها دي دا استشاريين كبار بيسالو عليك كل خمس دقايق
انا: الحمد**** يدكتور طيب الللي حصل ليا علشان انا مش فاكر حاجة
الدكتور:حضرتك كنت سايق علي ١٧٠ والعربية اتقلبت بيك كلمنا اخر شخص انت كلمتو اللي هيا اخت حضرتك لانك كنت بين الحياة والموت وخصوصا اني قلبك كان رافض يستجيب للكهرباء بعد ما وقف بس انا قعدت احاول لحد ما حضرتك بقيت كويس كدا الحمد** بس واضح أن حضرتك كنت متضايق اوي لان عضلة قلبك كانت باينة من كدا تأخر الاستجابة دا معناه أن قلب حضرتك تعرض لصدمة كبيرة جدا بس علي العموم الف حمد** على السلامه من بكرا تقدر تمشي
انا:بقالي قد اي يدكتور
الدكتور:اسبوع يلا يدكتور قوم وشد حيلك انت اللي عاوزينك تقوم كتير اوي انا مش هقول لحد انك فوقت هسيبك ترتاح دلوقتي وانا هقولهم يمشو وانت تخرج من هنا لوحدك لاني عارف انك عاوز تنزعل شويه بسبب الحزن اللي في قلبك وعلفكرة انت مش مجمع شكلي بس لو جمعت هتعرف انا مين يموز
انا:احااا زين يخربيتك عامل اي ياض
زين:يبن اللعيبة مبننساش حد انت الحمد**** يوحش اجمد عاوزك احسن اسيبك انا دلوقتي
ونمت وصحيت تاني يوم زين كتب ليا علي إقرار بالخروج وانا خدت رقمو ومشيت لوحدي روحت اشوف عربيتي اللي لقيتها ادشملت وحرفيا اتعجنت انا خدت منها بقيت الحاجات بتاعتي الحمد**** ملقتش حاجة انسرقت وكلمت ونش جه خادها وانا كنت مأمن علي عربيتي روحت التأمين جابوا عربيه تانية ليا بداله والسماعات ركبوها في الجديدة ولكني بالظبط راكي القديمة بس موديل احدث وركبتها وروحت علي المرور في ظرف مص ساعة كان معايا النمرة بتاعت العربية اللي هيا القديمة لأنها مميزة فا ملكي وخدت العربية ورجعت علي البيت بتاعنا وساعتها كنت مشغل اغنية اه يا زمن (رضا البحراوي ) ومعلي الصوت مع اني كنت مش قادر بس المسكن اللي كنت واخده مكنتش حاسس بحاجة لأن رجلي كانت كويسة دراعي بس اللي اتكسر وانا عليت الصوت وانا قاصد المنطقة تسمع الأغنية وعارف أنهم عرفوا انو انا وروحت راكن العربية استنيت الأغنية تخلص وروحت طالع خدت شنطتي من العربية وطلعت لقيت العمارة كلها واقفة في نص الحوش وكلو فرحان اني رجعت الا انا الوحيد اللي مكنتش فرحان اني رجعت وطلعت الشقة وحضنت مصطفي ومريم وجدي جه تحس انو لاقي كنز علي بابا علي الفرحه اللي في عينو وامي سلمت عليها عادي
امي:حمد**** علي السلامة يا حبيبي
انا: **** يسلمك من ورا قلبي شوفتو اديني جيت يا مصطفي انت ومريم علشان اسلم عليكم تاني بس المرادي همشي بجد مش هعمل حادثة
امي:ليه كدا يحبيبي
انا:معلش اصل كنت بحب واحدة وبعشقها بس هيا موافقتش وانا حالف اني مش هرجع انا بس قولت ارتاح من المستشفي وارتب هدومي علشان اعرف اسافر براحتي واه يمصطفي انا هسيبلك العربية علشان تبقي تودي اختك وتجيبها انتا دلوقتي كبرت مش صغير
انما انت يابا انا عارف وواثق انك اكتر واحد حاسس بيا هسيبكم انا دلوقتي علشان مضطر انزل عندي مشوار بسيط للمطار وراجع
وانتي يا مريم عاوزك ترتبي الشنطة بتاعتي كويس علشان انا مسافر بكرا انا الجرح لم عندي اللي في دراعي بس اللي في قلبي عمره ما هيلم
سلام
ونزلت من البيت روحت علي المطار حجزت طائرة لدبي ورجعت كان معادنا بكرا
انا:حضرتي الشنطة يا مريم
مريم:اه يحبيبي
انا:طيب شكرا يحبببتي متحرمش منك
مريم: حبيبي يبابا مع اني زعلانه منك
انا:لما تسألو مرام انا مسافر ليه انا ساعتها هرجع تاني بس انا خلاص حياتي انتهت هنا هشق طريقي في بلد تانية اللي هنا حبايب كتير بس اعز حبيبة باعت فا انا لازم ابيع
امي:ومين قالك أنها باعت مش ممكن تكون خايفه عليك مثلا
انا:مظنش لأنها لو بتحبني بجد مكنتش قالتها من اول مرة ،وخلاص الحكم نفذ مريم عارفه اغينة بحبك وحشتيني عارفه الكوبلية اللي هوا بعدت وكنت هعمل اي مين اختر غربتو بأديه لاكن حضنك دا منستهوش وعاش فيا دا حالي دلوقتي
بقولك اي البسي انتي ومصطفي تعالو عاوزكم لو مرام عاوزة تيجي تيجي
ولبسو معادا مرام
انا:ملبستيش ليه يماما
مرام:انت اول مرة تقولي ماما
انا: مش انتي عاوزة كدا قومي البسي علشان ديه اخر خروجة هتشوفيها مني قبل ما اسافر وعاوز اوريكي حاجة
امي:ماشي يمازن
ونزلت دورت العربية مستنيهم ينزلو ونزلوا ومرام جت ركبت جمبي وروحت مشغل الكاسيت وشغلت قول رجعت ليه يحبيبي وهيا بتسمع الأغنية وبتدمع وانا بسمعها وانا مش قادر ماسك نفسي بالعافية وهيا كمان وملاحظ انها كل شويه تبص عليا وانا بعيط بصمت
مريم:انت بتعيط يا مازن
انا:لا دا عيني وجعاني وقلبي مش عارف وجعني كدا ليه بقولك اي يمصطفي تعالي سوق انت اطلع بس علي المستشفي علشان اجيب التحاليل بتاعتي
مصطفي:حاضر يبابا
وانا قعدت ورايا اعيط بهدوء تام محدش ملاحظ غير مرام ووصلنا المستشفي قابلت زين
انا:بقولك اي يا زين انا قلبي بيتقطع ومش قادر
زين اتخض:انت متاكد ترولي بسرعة
انا لقيتني بتحط علي ترولي
وداخل علي الاشاعه
وطلعت منها
زين:احا دي جلطة الحقوة بسرعة حقنة الجلطات
واسبرين
انا:فيه اي يزين
زين:متخافش هتاخد الحقنة هتبقي تمام
انا:جلطة في القلب صح يا زين قول
زين:اه بس دي لسا لحظية يعني ملحقتش تأثر لحسن حظك ونصيبك
انا:طيب يا زين
وخدت الحقنة وانا مش داري
زين:نادي مصطفي لو سمحت يمصطفي نادي طنط بسرعة
مصطفي:خير يا دكتور فيه اي بابا مالو
زين:اسمع اللي بقولك عليه بسرعه
مرام:في اي يدكتور
زين:بصي يطنط انا مازن صاحبي قبل ما يكون المريض مازن دلوقتي جالو جلطة في القلب وانا ناديت حضرتك لأن الجلطة دي بسبب زعل وكتم في نفسه والظاهر انو بيحب واحدة ومش راضيه بيه أو مبتحبوش انا لحقتو النهاردة المرا الجاية لو جت مازن بعد الشر ممكن يموت أو يحصلو حاجة
مرام:انت بتقول اي ابني مش هيحصلو حاجه
زين:الكلام دا مش بيأدي دا بايد حضرتك انتي
لازم تساعدية وتعرفي اي اللي مزعلو وحاولي تشيلي الزعل دا
مرام:حاضر يدكتور
زين:عن اذنك اخش اشوفو
مرام:تمام
مرام في نفسها:للدرجة دي بتحبني يمازن انا بنت كلب اني رفضت اي اللي انا كنت فيه دا اي العبط دا لازم اهتم بيه دا كفايه جوابات الحب اللي كان كاتبها دا بيحبني حب ابوه معملوش لما اخشلو واقولو /
انا:ادخل
مرام:مازن حبيب قلبي
انا:كدابة انتي متبحبنيش
مرام:لا مين قال كدا أنا بعشقك
انا:و**** كدابه انتي محستيش بحبي ليكي وانتي متعرفيش اني كنت هموت بسبب حبي ليكي دلوقتي والحادثة عملتها بسببك انا بحبك انتي مقدرتيش دا انا فكرت في الانتحار بدل المرا عشرة ومنفعش
مرام:كل دا في قلبك دا انا متخلفه اوي وعالعموم انا موافقة علي اي حاجه وقدام اي حد المهم انك تكون كويس يجوزي
انا؛لا لسا مش جوزك وبعدين هبقي جوزك لما اتاكد من انك بتحبيني بجد وعاوزاني بجد
مرام:خد وقتك وانا معاك بس المهم انك تكون كويس ترجع مازن بتاعي زمان احنا ضايعين من غيرك
انا:طيب هشوف واول اختبار ليكي لما نروح
مرام:تمام
زين : معلش يا مازن بس انتا دلوقتي بقيت كويس تقدر تعمل اي حاجة حمد**** علي السلامة يصاحبي
ومشيت من المستشفي ورجعت البيت وامي بدأت تهتم بيا فعلا وحسيت بالحب اللي بجد بس كل دا وانا لسا مش عاوز دلوقتي
اللي اللقاء في الجزء الرابع

الجزء الرابع
عدي شهر وانا وامي الكيمكالس بينا بتزيد وبنقرب لبعض اكتر لحد ما جه اليوم الموعود
امي: حبيبي مازن قوم يابابا علشان الشغل الساعة ٨
انا:صباح القشطة
علي العسل
امي:مش واقته حب دلوقتي تقوم وتحلق دقنك عقبال ما احضر الفطار علشان الشغل
انا: حاضر يقلبي 🙂
وقومت من علي السرير خد طقم الغيار بتاعي
ودخلت الحمام حلقت دقني وعمال بنددن دلوقتي عجبناكو ما كنا حلوين ومعاكو فاجاة الشوق اهو جاكو طب اي كان مشاكو ايوا احنا احلوينا لا وكمان بيقينا صعب يخش علينا كلمة ودمعتين كنا زمان حاجة تانية غلب وطيبة الدنيا كنا بنيجي في ثانية كنتو ساعتها فين دلوقتي بقينا فلة دا احنا كسرنا وراكو قلة ومشينا وسيبنها علي الل ه
لا فاجاة وجعنا ترا را ترا طب لا بلا للاا
دنيا بنت لازينة يوم سلف يوم دين
امي:يمزاجك الرايق
انا:لازم يبقي مزاجي رايق مفيش حاجة مستاهلا
امي:يسلام بقي يخويا امال انا ابقي اي
انا:فراخ بانيه امشي دلوقتي انا مش فاضي بركز في الدقن
امي:ماشي يخويا خليها تنفعك
انا:اه هتنفعني علي الاقل معايا وانا تعبان وانا كويس بتمشي في الاتنين وعمرها مزعلتني
امي:ماشي يخويا
ومشيت امي وانا قاعد بنددن وبحلق دقني وظبط الدقن وتدريجة الجناب ظبطها برضو
واستحميت وطلعت من الشاور
امي:نعيما
انا:**** ينعم عليكي
ودخلت الاوضة وانا بلبس بنددن دادينا ومزاجي رايق ولبست البدلة وحطيت البرفيوم وسرحت شعري وطلعت
انا:اي رأيكم
كلهم:ايوا يعم العريس
انا:لا مش هتجوز دلوقتي مش بفكر في الجواز
امي:ماشي يعم الدكتور
انا:يلا افطرو
امي:وانت مش هتفطر
انا:لا مستعجل يلا باي
كلهم:باي
بعد ما نزلت
مصطفي ومريم:ماما هوا بابا بقي غريب ليه كدا متغير من بعد الحادثة مش اللي احنا نعرفه
مرام اتوترت:لا مفيش حاجه متاخدوش في بالكم انتو وانا هخليه يرجع بتاع زمان
مصطفي ومريم:ياريت
ونرجع عندي انا كنت وصلت الصيدلية
انا:صباح الخير يابا صباح الخير ياحمد
كلهم: صباح الفل يدكتور
انا:جدي قوم اطلع انت افطر وانا هقعد مكانك انتا قاعد بقالك كتير
جدي:ماشي يحبيبي
وطلع جدي وانا عمال بجرد الأدوية واظبط الدنيا واقسم الارفف ولقيت زين جه عندي
انا:خير يا زين في حاجة
زين:اه انت مطلعش عندك جلطة ولا حاجه انت اللي جالك حاجة اسمها تشنج في الشريان التاجي ودا غالبا بيجي بسبب انفعال أو انك كتمت في نفس سر مؤلم القلب يا مازن زي الإنسان وبالعكس دا حساس عنو بكتير
انا:طيب الدواء اللي انا خدتو دلوقتي هيعمل حاجه ولا لا
زين:مش هياثر علي حاجة بالعكس كويس هيبقي وقاية ليك بس انا فرحت ليك جدا أنها مطلعتش جلطة
انا:ماشي يزينو تشرب اي
زين:مش عاوز حاجه
انا:يعم انجز
زين:قهوة من البن بتاعك
انا؛ ماشي ,يعم زينو
واحمد جاب لينا القهوة وشرب القهوة ومشي وانا قاعد طول اليوم بحسب المديونية وصافي الربح والخسارة كام وكل الكلام دا لحد ما خلص اليوم
احمد:انا هروح انا يريس
انا:ماشي يبو حميد خد دول انت تعبان معايا بقالك كام يوم
احمد:منحرمش يدكتور عن ازنك انا
ومشي احمد
المشهد في البيت
مرام:كلمو ابوكم يولاد انا قلبي مقبوض اوي
مصطفي ومريم:حاضر يماما
ورنو عليا
انا:الو ازيكم يحبايبي عاملين اي انا هتاخر شويه علشان عندي شوية حاجات لازم اخلصها
مصطفي ومريم:تيجي بالسلامة يبابا
في نص المكالمة
دخل حرامية
ارفع ايدك علشان مخليش اهلك يزعلو عليك
انا:اومر حضرتك عاوز اي
الحرامي استغرب:بقولك ارفع ايدك
انا:وانا مش رافعها عاوز اي انجز علشان دا اخر اليوم وانا مش طايق نفسي
الحرامي:عاوزين الأدوية
انا:معنديش أدوية
الحرامي:هات الأدوية يا روح امك
انا:عنيا ثانية وأحدة بس وعملت نفس بجيب مفتاح المخزن وانا بطلع المسدس .
انا:اي رأيك بقي في الأدوية يكس امك
الحرامي:نزل السلاح بدل ما افرتك جسمك
انا:لو راجل اعملها
الحرامي:وضبوه يرجالة
انا بطلقة في جنب كل واحد فيهم
انا: اي رأيك بقي الخولات بتوعك اهم
الحرامي: هاخد الأدوية يعني هاخد الأدوية
انا:علي جثتي /بدأت المعركة وظهر رجالة تانية تبع الحرامي والحرامي دخل خد الحاجة وهوا طالع قدرت اوقعو بطلقة في رجلو ظهر واحد من العدم ضرب طلقتين واحدة في كتفي والتانية في جنبي
انا: الدنيا بتروح مني وعنيا بتقفل وبتشهاد بالعافية
طبعا أهل المنطقة سمعه ضرب النار جدي نزل عليا وانا سائح في دمي لحقوني بالعافية
وروحت علي العمليات علطول
زين:دكتور احمد بسرعة يدكتور مفيش وقت الثانية بتفرق لو حصل حاجة لمازن مش هيحصل كويس
احمد:متقلقش هيبقي كويس
وانا دخلت العمليات وشالو الرصاصتين من جسمي والرصاصتين طالعين من جسمي بشكل غريب
في وسط العمليات
ابويا:ازيك يا مازن عامل اي
انا:كويس يبابا بس انا زعلان منك انت اخر مرة قولتلي هتاخدني معاك ومخدتنيش
ابويا:متزعلش بس انا مطمن علي كلو وواثق فيك انك قد المسؤولية
انا:انا مش قادر يبابا حتي شوف جسمي عامل ازاي انا بنزف يبابا انا تعبت خدني معاك بقي
ابويا:لا لا لا هتقعد هنا غضب عنك
نرجع للمشهد الأساسي
احمد:هوا بقي كويس دلوقتي بس لازم 48 ساعة علشان نطمن علي استقرار الحالة وعلفكرة ممكن يخش في كومه بس انت ادعي يبقي لا
زين:لا باذن لله شكرا ليك يدكتور احمد مش عارف اقولك اي
احمد:ولا شكر ولا حاجه دا صاحبي قبل ما يكون صاحبك
جدي:يا زين مازن دلوقتي عامل اي
زين:كويس يجدي بس ادعيلو ال 48 ساعة يعدو علي خير بس وهيبقي كويس
جدي: يارب يولدي
وعدي 40 ساعة علي خير
طبعا طقم الدكاترة مبيناموش بسببي
في لحظة نبضات قلبي وقفت والجهاز صفر
الممرضة:يا دكتور قوم يدكتور استاذ مازن بيموت
وانا شريت حياتي بيجري قدام عيني من اول ما اتولدت لحد اخر لحظة
زين:مازن فوق يا مازن وعمال بيضرب بجهاز الصدمات في قلبي وانا جسمي رافض
زين:ماززززن فوق يا مازززن علي الفولت
وزين عمال يزود في الصدمات لاكتر من ١٢ مرة .
مشهد تاني
ابويا: مش قولتلك متجيش تاني انت مبتسمعش الكلام ليه
انا:معرفش يبابا نمت لقيتني هنا
ابويا:قوم واطلع برا من هنا يلا برا
وبدا النبض يرجع تاني
زين:ايوا كدا. فوق بقي
زين من كتر الفرحة اغمي عليه
وانا حاسس اني بدات افوق
بفتح عيني
انا:انا فين
زين: حمد**** على السلامه يصاحبي كدا كنت عاوز تسيبني وتمشي وانت عارف اني مليش صاحب غيرك
انا:اسيبك لمين يوسخ 😄😄 بكح
زين:استريح انت دلوقتي واشتمني براحتك بعدين
وانا نمت من قوة المخدر اللي انا واخدو
وصحيت تاني يوم لقيت زين نايم جمبي علي الكرسي
انا:طول عمرك صاحب صاحبك يوسخ
زين:قلب الوسخ حمدلله علي سلامتك يخويا
انا:هوا اي اللي حصل
زين:كل اللي حصل انك خدت رصاصتين ودول كانو كافين أنهم يموتك بس ربك رائد انك تعيش بعد المجزرة الي حصلت دي دا انت قاتل ٧ يجدع اي الفجر دا
انا:طيب في اهلي عاوز تشوفهم
زين:برا يعم بس انا قولتلهم لسا مفاقش عاوز اكلمك معاك يعم اصل انت حبايبك كتير دا العيلة كلها برا
انا:ماشي يعم احكي بس قصر علشان انا مش قادر زين:بص يعم انت بعد ما خدت الطلقتين جابوك هنا ودكتور احمد كتر خيرو شال الطلق باعجبوبه
لاكن تاني مرة انت بعد العملية فيه زي من انت عارف 48 ساعة بيبقو خطر انت بالظبط في الساعة40 قلبك وقف والجهاز صفر وانا جيت جري لساعدتك وانا بضرب الصدمات في قلبك وقلبك رافض يستجيب لحد المرة 13 قلبك رجع تاني والنبض اشتغل تاني وحضرتك بسببك أغمي عليا من كتر خوفي عليك وانت ولا هنا
انا:يعم عيب عليك انا كنت هتحاسب بس
زين:بعد الشر عليك يصاحبي
انا:عاوز اشوف ولادي يعم
زين:قصدك اخواتك
انا:ايوا يعم انجز علشان انا مش قادر اتكلم
زين:ماشي يصاحبي
وطلع زين
زين: دلوقتي مازن فاق تقدرو تخشولو
كلهم:ماشي
ودخلوا عندي
جدي:عامل اي يولدي حمد**** علي سلامتك
انا:**** يسلمك يابا
جدي:كويس دلوقتي
انا:اه كويس بس كتفي وجعني
امي:الف سلامه أن شاء لله انا وانت لا
انا:,بعد الشر عليكي
وطبعا انت عارف اسأله العيلة كلها ومنهم الأسئلة البيض اللي زي الطلقة وجعاك
انا قعدت في المستشفى يومين وخرجت منها
حالتي بقت احسن كتير وقادر اقف علي رجلي
ورجعت البيت بدأت المحاضر تشتغل والأقسام وسين وجيم بس اللي قتلتهم خدت براءة لانو دفاع عن النفس وخصوصا اني كنت بليل وطلعو مسجلين خطر وفيه منهم اتنين قالو مكان الحرامي والحمدلله اتقبض عليه والأدوية رجعت
الظابط:دكتور مازن انت عارف ان الأدوية دي جدول وانت دلوقتي بقيت حديث الميديا بسبب انك دافعت عن مهنتك وهيا كانت ممكن بعد الشر يعني تكون سبب في موتك
انا:دا شغلي يحضرة الظابط والسلاح مرخص وانا ماشي في السليم
الظابط:طبعا يدكتور بس احنا هتبقي قرابين من الصيدلية ونراقب حضرتك لان لو حصل اي حاجه يبقي رجالتنا معاك
انا:اللي تشوفو حضرتك وانا معاك في اي حاجه
الظابط:شكرا لذوق حضرتك دلوقتي تقدر تتفضل تمشي
وانا مشيت من القسم ورجعت علي البيت
انا : في دماغي هوا شهر شمال من أوله 🙂
امي:مازن عاوزاك
انا:حاضر جاي /اوباااا مين حضرتك
امي:بطل يرخم مش انت كنت عاوز كدا وانا موافقة وبقولك يالا
انا:لا دا هدف التاريخ دا اصبر استحمي واجيلك
دخلت استحميت وروقت علي نفسي وحرفيا كنت بنور في الضلمة
امي:ايوا بقي يخربيت جمال امك
انا:بلاش علشان انتي اللي هتتعبي في الاخر
امي:هنشوف يحبيبي انا ولا انت
انا:مش هسيبك النهاردة غير وانتي حامل في ٣ مني
امي:وانا موافقة بس تعالي نرقص الاول
انا:يلا بينا
وشغلت اغنيتي اللي اخترتها (عيونو لما قابلوني)
وانا وهيا بترقص وسط حب وعشق وغرام ورومانسيه غريبة انا ذات نفسي مستغرب انها طلعت مني انا
انا: بقولك اي خش في حضني اكتر
مرام:كدا
انا:يااااه نفسي في الحضن دا من زمان
مرام:هتتعود عليه كتير يقلبي
انا:اموت انا في الجنان بقولك اي
مرام:اي
انا:خدي احلي فرانش كيس لاحلي شفايف
وبدأنا الفرانش كيس وانا في قمة هيجاني وهيا بدأت تنقط عسل
انا:هنشوفي انا هعمل فيكي اي
مرام:وريني
ونيمتها وقلعتها القميص
ولقيت اللي كان نفسي فيه اجمل ما رأت عيني
قعدت الحس في كسها اللي شبه الوردة دا
هيا:اااااااااه اححححححححححح بتلحس كس امك يبني اااااه لحسك فاجر كمان كمان
انا: مش هرحم كسك دا غير وهوا مفشوخ من زبي مرام:ايوااااا افشخ كسي بزبرك كسي محتاجك اوي بجيب بجيب
ونطرت في وشي كمية عسل تكفي بلد بس كان طعمو فاجر جدا
انا:دورك بقي يقطه
مرام:من عيوني
وشالت البنطلون ونط في وشها
مرام:احا اي كل دا انتا بتاكلو معاك
انا:لا بيلعب حديد معايا مصي بقي علشان انا هايج عليكي اوي
مرام:عنيا يقلبي ،وبدات تمص زبري مش خبرة اوي في المص بس انا مستمع انا هيجت لدرجة اني دخلت زبي كله في بوقها لدرجة انا كانت هتتخنق لحد ما هيا جابت
مرام: بقولك اي كسي مش قادرة مولع نار طفيه بقي يفحلي
انا:عنيا ،وبدات ادخل زبري في كسها كان ديق نيك ,اي دا كسك ضيق كدا ليه
مرام:علشان تبقي انت اول واحد فتحو
انا:ماشي يشرموطة قلبي
وبدأت ادخلو واحدة واحدة
هيا:براحههه زبرك كبير مش قادرة طلعه طلعه
وانا مكمل تدخيل لحد ما دخل كله
انا:مبروك يحبببتي اتفتحتي بقيت مراتي رسمي
مرام:وانا كنت عاوزة كدا بس خايفة بس كسم الخوف وانا معاك عاوزاك تكمل رزع وفشخ طفي نار
انا:عنيا يا لبوتي ،ودخلت نيك في كسها مرحمتهاش /مرام:ارحم كسي بقي مش قادره
انا:كسم كسك هايج كل ما بنيك فيه صهد مش قادر مولع زبري وهيا عمال تصوت تحتيا وانا عمال بفشخ في كسها
مرام:فشخت كسي هاتهم بقي انا جبت ٤ لحد دلوقتي
انا:مش قادر كسك ممتع اوي كسك سخن اوي
عدي نص ساعة من النيك المتواصل وانا لسا مجبتش
مرام:هات بقي حرام عليك انا تعبت
انا:اهو اخخخخخخ
مرام:احححححح سخنين اوي لبنك ملئ كسي مبروك انا شكلي هحمل في اربعه
انا:لا دا لسا اول مرة مش هعمل واحد تاني الا لو عاوزة
مرام:عاوزة طبعا
ورجعت انيك تاني وجبتهم تاني بس المرادي علي وشها ونمت في حضنها وانا وهيا في قمة الامان بس في عز النوم حسيت بحد دخل بص علينا وطلع
$$__ اللي اللقاء في الجزء الخامس

الجزء الخامس
صحيت من النوم ومرام نائمة في حضني
انا:صباح الباور عايزين ناخد شاور
امي:بس بقي انت هديتني 😂😂
انا:ولسا يا مزة لسا
امي:ماشي يخويا لما نشوف
انا:هسيبك افعالي تتكلم عليا وعالعموم صباح الخير
امي:صباح النور
قوم يلا استحمي عقبال ما الم الاوضة
انا:اوك يقلبي /قومت دخلت الحمام خدت الشاور بتاعي وتحس اني حبيت الحياة من جديد
وروحت صحيت مصطفي
انا:يبولا يواد يبولا
مصطفي:مش واقتة يمريم عاوز انام
انا:مريم مين يعبيط انا بابا
مصطفي:ماشي يبابا هيا الساعة كام
انا:٨ونص يابيه قوم علشان مجيش العلقك دلوقتي
مصطفي:حاضر يا داد
انا:لا يحبي انا مش داد بس
مصطفي:عارف
انا:عيل رخم بس بحبه قوم يصاصا صبح صبح
وطلعت من اوضتو
ودخلت علي اوضه مريم
انا:قربت من السرير بتاعها وبوستها في خدها
مريم:ايوا بقي يبابا يحبيبي
انا:قولت انك هتعرفيني من اول بوسة قومي يا صغنن علشان نفطر
مريم:من عيني يبابا
وطلعت برا جبت اللاب بتاعي قعدت في الصالة
وقاعد بسوشيال وبغني العيون السمر يابا رمشها جراحه طب قولولها حبه حبه عليا براحه الابتسامه سهم عدي رشق في قلبي لا ملامه ليه تقولو العشق ذنبي العيون شبكت عيوني وفهواهم سهروني اعمل اي في حيرتي وعذابي يخلق دلوني /روح يا ليلي روح يا ليلي لحد داره
قولو باين من عذاب الشوق وناره روح يا ليلي وأمانه قولو علي اللي حاصل فيا قولو
مريم:طول عمرك صوتك حلو
انا:انا واثق من دا جدا طلاما انتي اللي قولتي
مريم:قلبي أموااااه
انا:مش هنفطر ولا اي
مرام: خمس دقايق بس وهيكون جاهز
انا:اموت في السرعة والأداء العالي 😉😂
مرام:بس يا رخم
انا:ماشي يستي انا اغني تأني بقي
بطلي بقي وحياه عنيكي ايه اللي جرا يحبيتي ليكي واعقلي بقي دا انا روحي فيكي علي اي كل حاجة صغيرة بتخشي في سين وجيم من انك عارفه أن انا دوغري وماشي سليم انا نفسي افهم من النكد ياحبيبتي بتاخدي اي سيبك بقي من الجو دا الجو دا قديم
مرام:ماشي يخويا هبطل نكد
انا:ضحكت يعني عجبتها الأغنية دا انا هاهريكي اغاني بصوتي
مرام:ايوا يخويا علشان صوتك حلو هتقعد تسمعنا بس انا موافقة سمعني يسيدي
انا:لما ناكل بس
مرام:يلا بينا ناكل
انا:يلا بينا
وقعدنا ناكل في جو عائلي جميل جدا ونضحك وانا اول مرة ارجع لطبيعتي من تاني
والضحك يرجع يملي بيتنا تاني
فطرنا ودخلت غسلت ايدي وطلعت قعدت علي اللاب شوية وانا قاعد بسوشيال وبغني انا اشتريت بالدين حمام طلع تعابين مجاني دعا الوالدين ودا الجمال مشيتها بالإحساس مع بعض ومين احتاس انا في حبايبي يناس بختي مايل عملنا قيمة لابن للائيمة عملنا قيمة لناس لائيمة خسارة نطق اسمهم عملنا سعر للي ملهمش سعر لو سبت بقي يجبلي حقي القول هيحرق دمهم
مرام: ايوا يرايق قهوتك اهي يبو العيال
انا:اوبا انتي رايقة كدا يبقى عاوزاني في موضوع مهم
مرام: الصراحه اه
انا:قولي وانا سامعك
وطلعت السيجارة وولعتها
انا:ها قولي
مرام:احنا مش هنعمل علاقة كتير يعني ٣ مرات في الأسبوع بس علشان صحتك
انا:وانا موافق انا هعمل اللي انت عايزاه
المهم أنك تفضلي جمبي
مرام:اي الحب دا كله يولااا بقولك اي قلل منو علشان لو حد جه نبقي عادي لاكن طول ما احنا لوحدينا براحتك
انا: اشطا يام العيون جريئه
مرام:يخربيت كلام امك
انا:خلاص بقي تعالي نشرب القهوة مع بعض علشان الحق انزل
مرام: عيني يا نور عيني
وقعدنا نشرب القهوة وطبعا هيا كل اللي بتعمله انها بتبص عليا
انا:في اي يا مرمر عجبك شكلي
مرام: الصراحه اهي مش متخيله انك ابني وجوزي
انا:لا اتخيلي يحبيتي عادي
شربت القهوة خلصت
انا:اقوم البس انا بقي وانزل اشوف ورايا اي عاوزة حاجة يمرام
مرام:عاوزه سلامتك يقلبي
دخلت لبست كاجول تيشرت ابيض وبنطلون الجي وكوتشي بس النهاردة رشيت استرونجر وز يوو توباكو ونزلت أنا كنت رايح اسلم علي عمتي بقالي كتير ماشوفتهاش والطريق كان طويل الصراحه انا عمال مشغل اغاني شغلت اي اليوم الحلو ده
وانا قاعد معلي الصوت ومتسلطن والأغنية اشتغلت وانا في نص الطريق وماشي بهدوء ورواقه وروحت مشغل ادرينالين كنت حقيقي اليوم دا في قمة روقاني بشكل غير طبيعي
مفيش اغنية فرفوشة مشغلتهاش اخر اغنية سبب فرحتي وانا بركن العربية وطالع بس معرفش ليه استنيت اسمعها للاخر خلصت الأغنية وطلعت عن عمتي
عمتي:اي دا مازن عامل اي يحبيي
انا: الحمد**** يعمتي هفضل علي الباب كدا
عمتي:معلش يحبيبي لا مؤاخذة انا من كتر فرحتي بيك مختش بالي مكلف نفسك ليه يحبيبي
انا:ولا تكلفه ولا حاجه وبعدين انا معنديش اغلي منك ياعمه دا اقل حاجه اجبهالك دا بالعكس مش مقامك
عمتي:لا يحبيبي كفايا مجيتك دي عندي بالدنيا انت الوحيد اللي من ريحة ابوك كلك شبه بالملي حاسة انه هوا بيكلمني مش انت
**** يرحمك يااحمد
انا:**** يرحمه اي مش هشرب حاجة من ايدك دي
وفين البت منار وحشاني
عمتي:موجودة يخويا بس في اوضتها خشلها عقبال ما اعملك القهوة بتاعتك عارفة انك بتحب تشربها من ايدي
انا:تسلمي يعمتي أنا هخشلها
خبطت علي باب الاوضة
منار:ادخل
انا:اي ساعة علشان تسمعي مين علي الباب
منار اتفأجت:اي دا مازن عامل اي بجد واحشني
انا:وحشك اي يمعفنة انتي مبتساليش حتي لما عملت الحادثة دي مرة والمرة التانية لما اضربت بالنار
منار:حقك عليا انت عارف الجامعة
انا:انتي في دلوقتي
منار:٥ صيدلة
انا:ايوا هتشتغلي معايا يعني
منار:اذا كان عاجبك
انا:عاجبني يشبح بس بجد انتي احلويتي
منار:وانت بقيت مز ياض اي الجمدان دا
انا:خمسه في عينك تعالي احضرينا يعمتي
عمتي:نعم يقلب عمتك
انا:شوفي بنتك دي هتقر عليا بتقولي يخربيت جمدانك
عمتي:خمسة في عين امك 😂😂 كله الا مازن
انا:حبيبتي يعمتي بس علفكرة انا شكلي هخطب مش عارف ليه في واحدة عجبتني كدا
عمتي:مين دي يمازن وانا اخطبهالك بنفسي
منار:مين يمازن
انا:لا خليها مفاجأة بس غالبا هيا قريبة بس بقلنا كتير مبنتكلمش
عمتي:مين برضو
منار:مين برضو
انا:قولتلكو خلينا مفاجأة بقولك اي يعمتي متيجي معايا انتي ومنار اقعدو في الشقة التانية بتاعتي انا قافلها وانتو دلوقتي قاعدين لوحدكم
عمتي:فكرة بس انا مش عارفه خد راي منار
انا: قولتي اي يمنار
منار:ماشي يعم مازن
انا:جهزو الشنط عقبال ما اشرب القهوة والبسو
وانا روحت شربت القهوة عقبال ما كانو لبسو وجهزو الشنط
وانا خدت الشنط وحطيتها في العربية وعمتي ركبت جمبي ومنار ورا
انا:تسمعو اي
عمتي:اي حاجه علي ذوقك انا عارفه ذوقك حلو
منار:علي ذوقك يبن خالي
انا:ماشي
وروحت شغلت اغنية خطيرة (رامي صبري) وحسيت أنها عجبتهم وانا مندمج معاها
وبنددن لقيت عمتي بتتكلم روحت موطي الصوت
عمتي:مازن انت صوتك حلو غني انت عاوزة اسمع صوتك اكتر
انا:عنيا يعمتي /عملنا كل حاجة صح مع اللي غدرو بينا وياما لعبو بينا وقلنا ما علينا لاكن خلاص دا كله بح من الطيبة اتعفينا وفهمنا مين معانا وعرفنا مين علينا نشيل شيلة مش شيلتنا نخش ليلة مش ليلتنا مفدينهاش سيرة ما بالسلامة نشوف راحتنا دا احنا ضحينا بحياتنا عملنا حاجات كتيرة دادينا دادينا دادينا لقينا اللي دايس لقينا محدش قدر يعيني يعيني ويابا يعني يبابا علينا عاشرنا ناس فظيعة ناس قطيعة قبلنا شر شوفنا ال قولنا **** يابا عايشين في وسط غابة خلينا مع الغلابة
عمتي:اللله عليك بجد صوتك ولا انك انت اللي بتغني الأغنية
انا:عيب يعمتي أنا بس لو اتحطت الفرصة قدامي كان زماني بنافس بهاء
عمتي:دا حقيقي **** يحفظك
ووصلنا الشارع بتاعنا وانا كنت مشغل رضا البحراوي عمال تقول انا وانا حاطط عليك كام سنة ابو غل من غلو اونطة في الجدعنة
وروحت راكن العربية طلعت الشنط علي شقتي التانية وجبت واحدة تنضف الشقة في السريع
وانا قاعد معاهم
انا:منورين يجماعة اللي بالحق يماما مش انا شكلي هخطب
مرام:مين اللي عجبتك وانا اخطبهالك
انا:هاتي ودنك
مرام:اي مين
انا: الصراحه منار بفكر اتجوزها انتي اي رأيك
مرام:بص انا كنت رافضة الحوار دا في الاول بس انت مش مقصر. معايا في حاجة وواثقة انك لما تتجوز مش هتقصر برضو بس احنا نعمل خطوبة تقعد سنة ولا اتنين عقبال ما تتعرفو علي بعض
انا:اشطا يحب /طلعت من الاوضة
انا: بقولك اي يعمتي
عمتي:خير يحبيبي
انا: انا عاوز بنتك في الحلال ونلبس دبل
عمتي:انت بتهزر صح
انا:لا يستي انا بتكلم بجد وجد الجد كمان انا مش هلاقي واحدة زيي منار وخصوصا انها تربيتك ودا اللي مطمني
عمتي:بس مش رايي انا دا رائيها ورائئ جدك
انا:طيب منااار
منار:نعم يا مازن
انا: بقولك اي
منار:اي يا مازن
انا:هتجوزك عاجبك ولا لا
منار:انت بتهزر يمازن صح
انا:اي العيلة اللي بتهزر كتير دي علي الطلاق منك عاوز اتجوزك ارتحتي كدا 😂😂
منار:سيبني افكر
انا:عندك ٥ دقائق تفكري فيهم عقبال ما اشرب سيجاره واجيلك
وطلعت البلكونة اشرب سيجاره وانا قاعد سرحان وبفكر أن اللي عملته دا صح ولا غلط بس حسبتها لا انا صح بحيث عمتي تبقي جمبي وفي نفس الوقت انا في نفس البيت والبيت كله بتاعي
وخلصت السيجارة ودخلت
انا:ها قولتي اي يمزتي نقول مبروك ولا اي
منار:انا موافقة بس تاخد رأي جدي الاول
انا:وانا موافق
انا:الو يجدي
جدي:ازيك يمزون عامل اي
انا:كويس يجدي بقولك اي
جدي:قول
انا:انا الصراحه نويت أخطب والعروسة عاوزة رأيك انت
جدي:مين العروسة يمازن
انا:منار بنت عمتي يجدي
جدي:انت كدا ابن احمد صح وتربيتي مبروك يابن قلبي وانا ساعة وجايلك
انا:وانا مستنيك يبوب
وانا دخلت اوضتي غيرت اللبس بتاعي لبست ترينج اديداس وطلعت
جبت اللاب وقعدت اسوشيل وانا زهقان
منار:مازن جدو قال اي
انا:شكلي وقعت في حبك يبنت الايه
منار:اي دا يعني هبقي حرم الدكتور مازن
انا:اه مقدما يمزتي تعالي اقعدي جمبي
منار:عنيا يحبيبي
وقعدت جمبي وانا قاعد بغني بالراحة وهدوء وعمال بقلب في اللاب لحد ما جدي جه
انا:حمد**** علي السلامة يا بوب
محمد:**** يسلمك يمزون
محمد:عامله اي يمنمن كده متسأليش علي ابوكي يبنت الكلب
عمتي:بس يابا مازن ومنار قاعدين
انا:اوبا شكلك بتحبي تتشمي يعمتي من جدي
جدي:بس ياض انت دي منمن قلب ابوها دي
مهما كبرت لسا صغيره بالنسبالي
عمتي:خلاص يبابا بقي ☺️
انا:ايوا يعم محمد رايقه معاك 😂😂
محمد:قوم ياض قدامي علي الاوضة عاوزك في كلمتين مهمين
انا:ماشي يابوب
ودخلنا الاوضة بتاعتي
محمد:اقفل الباب بس
انا:في اي يا بوب.
محمد:بص يمازن انا وافقت عليك انك تتجوز منار علشان عارف تربيتي كويس وعارفك كويس وانك طلاما طلبت تتجوزها يبقي عاوزها بجد علي العموم انا مش عاوز منك غير انك تعاملها علي انها بنتك زيها زي اخواتك وامك كدا وانا مش عاوز منك جنية احمر لاني واثق فيك يمازن اكتر موقف اثبتلي كدا انك روحت جبت عمتك النهاردة تقعد تعيش هنا من غير ما انا اقولك علي العموم مبروك يبن قلبي هات حضن بقي
انا:**** يبارك فيك يابا واوعدك هشيلها في عينيا الاتنين
وطلعنا من الاوضه وجدي قال انو وافق بشكل نهائي واتغدينا كلنا مع بعض حتي مصطفي ومريم كانو جم وهما فرحو اوي اني هتجوز
وقعدت اتفرجت علي ماتش الريال ونزلت اتمرنت في الجيم ورجعت استحميت ونمت
اللي اللقاء في الجزء السادس 🤛

الجزء السادس
صحيت تاني يوم علي صوت امي
امي: قوم يعريس قوم يحبيبي الساعة ٨ وكلنا مستنينك علشان نفطر
انا: صباح الخير يقلبي عنيا هقوم بس اخد شاور في السريع منو وجاي عقبال متعملي البطاطس بتاعتي
امي:عنيا يقلبي
وقومت دخلت الحمام خدت الشاور بتاعي وطلعت وانا لابس بوكسر بس وجسمي الفوقاني باين
ومخدتش بالي أن عمتي ومنار موجودين
انا:صباح الخير ياجماعه
عمتي:صباح النور يعين عمتك
انا:صباح الخير يمنو
منار:صباح الفل علي البطل بتاعي
وبتبص علي عضلاتي
انا:اي عجبينك صح متقلقيش كلها شهرين وهتشوفيهم كل يوم في البيت بتاعنا يمزة 😉
منار اتكسفت:احمم ماشي
انا:ماشي يقلبي
ودخلت الاوضة وبغني وانا بلبس كاجوال لبست نبيتي في اسود كنت في قمة الشياكة
انا بغني:اي. اليوم الحلو ده اي الناس الحلو ده رايق لو مين عليا لو حرب جاية واللي ما تتضايق هتعايق مزاجي حلو وشكل الحلو عليا كدا لايق
انا:صباح الخير والحب
كلهم:صباح النور
انا:يلا نفطر بقي ولا اي
وكله قعد يفكر وانا بفطر وبتكلم معاهم وكله منتبه ليا
في وسط الاكل
رقم غريب :الو ازيك يا استاذ مازن انا بعتذرلك أن الطلقة ما موتتكش اوعدك المرة الجاي هتصيب
انا بنرفزة :عيب يا ادهم تلعب معايا انت عارف انا مين مش هقولك غير انك اسمك ادهم المناويشي قاعد في شارع مراد بالظبط عمارة رقم ٤ اللي علي اليمين وشقتك رابع دور علي الشمال والحاجة اسماء ٥٣ سنه ودائما متحكمه فيك اوي واختك سلمي المناويشي ٢٣ سنه وانت ٢٢ سنه بس اوعدك يا ادهم لو فكرت تقرب مني هخليك تبكي ددمم فوق مش الكام معلومه اللي عرفتهم من الدرك ويب يبقي انت كدا مفيش افشخ منك لا يبابا فوق انا بمكالمة واحدة انسفك انت وعيلتك مع أن دماغك عجباني وبقول نشتغل مع بعض بس عالعموم هسيبك تفكر لمدة ساعة وصحيح ابقي سلملي علي احمد اللي انت باعته في الصيدليه يشتغل معايا
ادهم:اصبر اصبر بس اسمعني
وقفلت السكة وكملت اكلي
مرام:مين اللي كان بيكلمك دا يحبيبي
انا:بقولك اي متسألنيش دلوقتي علشان انا مش شايف قدامي
منار:اعملك القهوة
انا:ماشي يمنار
وقامت منار عملت القهوة وانا قاعد بولع في سجاير بفكر هعمل اي في الواد دا خصوصا أن هوا ميعرفش أن اخوه **** يرحمه كان يبقي صاحبي
مشهد تاني
ادهم:لا انا لازم اوافق مش هينفع اعادية دا شكله خطر بجد دا كشف احمد
اسماء: مالك يحبيي بتكلم نفسك ليه
ادهم:مفيش يماما
اسماء: بقولك اي يا ادهم كان فيه ولد مع اخوك محمد **** يرحمه دا كان صاحبه الروح بالروح متخيل انو دفع فلوس لاخوك هوا في العمليات واحنا مكانش معانا فلوس وكنت فعلا تحس انو اخوه دا حتي محمد لما كان بيموت وصي أن صاحبه دا هوا اللي بدفنه انا مش فاكرة اسمه بالظبط لانو كان صعب بس فاكرة اسم عيلتو كان اسمه زين /يزن حاجة كدا المهم اسم عيلتو كان اسمها العربي
ادهم:اسمه مازن العربي
اسماء:ايوا انت عرفت الاسم منين
ادهم:لا خمنت مش اكتر
وهنا أيقن ادهم انو يبقي بيعادي صاحب اخوه اللي رمي فلوس الدنيا تحت رجل إخوة
نرجع ليا تاني
انا:تسلم ايدك يمنار
منار: علي اي يحبيبي
وانا قعدت اشرب القهوة ومولع فوق الخمس سجاير وانا مش حاسس بيهم
عدت الساعة
انا:ها قولت اي يا ادهم معايا ولا عليا
ادهم:انا هسأل واحد بس وبعدها هقولك
انا:عارف انت عاوز تسال انا ابقي صاحب اخوك ولا لا **** يرحمه ياادهم اخوك محمد دا كان اخويا قبل ما يكون صاحبي وعلشان تبقي عارف حتي لو انت عاديتني مش هقولك انا هعمل فيك اي بس انا واثق وعارف انك هتوافق تكون معايا يااخو صاحب عمري
ادهم:انا موافق بس عندي ليك طلب
انا:اتفضل
ادهم:ينفع تيجي تشوف امي هيا عاوزة تشوفك ولسا بتسأل عليك يبن العربي
انا:دي امي يا ادهم حد يقدر ينساها بالظبط ساعتين اشرب قهوتي والبس واجيلك والعنوان عارفه دا بيتي اكيد عارف يعني عنوان بيتي
ادهم:مستنيك يا مازن
وقفلت مع ادهم وانا فرحان جدا ومزاجي رجع تاني حلو بس لحظت اني مرام زعلانه
انا:مرام تعالي هنا
مرام:نعم يا مازن فيه اي
انا:حاسس انك زعلانه متزعليش مني تعالي احكيلك وانت هتعرفي كنت زعلان ليه
مرام:ماشي قول
انا:فاكر محمد صاحبي **** يرحمه
مرام:ايوا فاكراه **** يرحمه
انا:اللي كلمني وسط الاكل دا يبقي ادهم اخوه الصغير وهوا ميعرفش اني اعرفه وهو حاول يقتلني الحادثة بتاعت الصيدلية هوا اللي كان مدبرة وانا عرفت كدا بس الظاهر أن أمه حكيتلو علي اللي عملتو مع اخوه علشان كدا انا نازل دلوقتي هروح اشوف أمه
مرام:ماشي ينور عيني بس خد بالك من نفسك
انا:قلبي متحرمش منك
ودخلت اوضتي رشيت البرفيوم بتاعي بس النهاردة رشيت استرونجر وز يوو عود كانت أول مرة اجربها بس كانت تحفة بجد
وسلمت عليهم ونزلت ركبت العربية وانا ماشي وشغل الأغنية بتاعتي ولحد ما وصلت قبل الشارع بتاعه بدقيقتين شغل اغنية بتوحشيني بتاعت وائل جسار لان الأغنية دي كنا بنحبها انا وهوا
وعليت الصوت ونزلت الازازة بحيث الصوت يطلع وانا عيني بتدمع علي الأغنية وبفكر هزارنا في كل حتة في الشارع وانا وهوا مكانش بيفرقنا غير النوم وحتي النوم ساعات كتير كنت بنام عنده
وركنت العربية أمه عرفت أن انا من الأغنية وطلعت خبطت علي الباب وفتح ليا ادهم
انا:كبرت ياض وبقيت شحط **** يرحمك يمحمد كان بيقولي انتا اشوف ادهم كبير وفي الجامعة
ادهم:**** يرحمه
سيبت ادهم وجريت علي اسماء
اسماء:كدا يمازن تعمل كدا وتختفي بعد عزاء صاحبك
انا:ومين قالك اني مكنتش اعرف اخباركم بالعكس أنا عارف كل تفصيلة عنكم بس من بعيد عاملة اي يا امي واحشاني اوي
اسماء:خليت فيها امك حد ميسألش علي أمه الفترة دي ولي حتي سلمي يواطي
انا:حقك عليا بجد انا مش عارف اقولك اي
اسماء:بصت في وشي وعيطت كبرت يا مازن كبرت يا مازن وانا عمري ما انسي انت ومحمد وانت بتهزر مع بعض من وانتو في أولي ابتدائي مع بعض كل المراحل مع بعض كنتو في كتف بعض حتي يوم الحادثة كنت متعور في كتفك وواخد طلقة وشايل محمد علي كتفك ولا اكنك سليم حتي وانا كنت مستغربة ازاي انت واقف بالصلابة دي وواخد طلقة في كتفك واللي عرفته من محمد أن الطلقة دي انت خدتها بداله ومكانش فارق معاك حياتك المهم عندك محمد انا مش عارفه اقولك اي بجد
انا عنيا دمعت:انتي لي بتفكريني بمحمد محمد دا مش صاحب دا روحي دا انا طول ما هوا فرحان انا فرحان بتفكريني بيه ليه بقي حرام عليكي بس ورحمه ابويا لا هجيب حقه تالت ومتلت ومش هيكفيني غير وانا ماسك قلب اللي عمل كدا وبعصورو من الحزن اللي هيحصله المهم فين البت سلمي انا مشوفتهاش
سلمي:انا هنا انت مين
انا:يمعفنه نسيتيني نسيتي مازن
سلمي بتفاجؤ:اي دا انت مازن شكلك اتغير اوي يمازن انت دلوقتي شغال اي
انا:دكتور صيدلي بس الحمد**** كويس
بقولك اي يماما فين العصير بتاعي انا بقالي كتير مشربتهوش علشان عاوز ادهم في كلمتين لوحدة في البلكونة
اسماء:عنيا يمازن
انا:**** اول مره تنطقي اسمي صح كل مرة تقوليلي زين
اسماء:يلا يا لمض
وطلعت وانا فرحان اني قدرت اضحكها
انا:تعال يا ادهم ورايا
ادهم:انت ازاي عرفت مكان البلكونة
انا:يعبيط انا عيشت هنا اكتر من عمرك اصلا 😂😂
ادهم:مقبولة يدكتور
انا:نتكلم جد بقي انت كنت عاوز تموتني ليه
ادهم:كنت فاكر انك انت اللي قتلت اخويا
انا:بص وروحت قالت التيشيرت دي الطلقة اللي انا خدتها اظن انها باينة وبص علي كتفي هتلاقي تاتو باسم محمد
ادهم:ماشي صدقت خلاص يدكتور
انا: علفكرة انت قد اخويا الصغير يا ادهم بس اقسملك اني بعمل كل اللي في وسعي علشان اموت الكلب واجيب حق اخويا **** يرحمه
ادهم:معلش يا دكتور مازن انا ظلمتك وكنت عاوز اقتلك بس الحمد لله انك مموتش
انا:تعرف اني تاني يوم كنت جايلكم بس اللي حصل
اسماء سمعت أن ادهم كان عاوز يموتني
اسماء بغضب:يبن الكلب كنت عاوز تموت مازن يكلب عاوز تموت صاحب اخوك اللي دافع عنه
وانا اقول عرفت اسمه منين
انا:خلاص يا أمي مش مشكلة انا كويس اهو
حصل خير بس خد بالك يا ادهم انا زعلان منك
اسماء:حقك عليا يا مازن حقك عليا يا بني
انا:المهم فين العصير
اسماء:اهو يحبيبي اشرب
انا:اقعدي علشان فيه موضوع مهم جدا
اسماء:قعدت اهو يضنايا
انا:بصي محمد ** يرحمه كان محوش معايا فلوس وانا شغلتهالو ودلوقتي عاوزك تيجي معايا البنك اسحب الفلوس وتاخديها انا بقالي ١٠ سنين محوشهم من ساعة موت محمد ** يرحمه
ودا حقكم وكل شهر الارباح هتكون عندك اول باول
اسماء:دي فلوسك يبني انتو اخوات عيب اخد منك فلوس يبن الأصول دا كفايه انك جيت ومنستنيش انت زي محمد عندي يمازن دا انت كنت بتقعد معايا اكتر ما بتقعد في بيتكم
انا:دي حقيقية بس دا حقكم وبعد اذن خديهم لاني كنت هموت في لحظة بسبب النار اللي اضربت بيه اسماء:لا طول ما الفلوس معاك اكنها معايا
انا:و**** ابدا تعدميني لو مخديتهمش
اسماء:لا بعد الشر أن شاء لله عدوينك واللي يكرهوك
انا:الفلوس دي هتبقي بتاعتكم متصرفوش منها انتي كل شهر مصروف البيت عليا دا وصية صاحبي **** يرحمه
ادهم:لا شكرا يمازن مش محتاجين
انا:انا قولت مصروف البيت عليا يبقي خلاص وبعدين انا عاوزك تكبر كدا وتركز علي جامعتك عاوز اخطبلك
ادهم:ماشي يمازن
اسماء:دا اخوك يا ادهم قولو يا اخويا دا اللي مربيك هوا ومحمد فوق ومتشيلش منه
انا:أن نسيت دا تقرير طبي وسبب وفاة محمد أنو جالو جلطة في القلب ومات في ساعتها بس البهايم اللي في المستشفى مفهموش انها جلطة قلبية علي العموم انا مش هسيب حق اخويا ابدا
بس خد بالك يا ادهم انا لما بعدت علشان أحافظ عليكم واحافظ عليك انت بالذات عاوزين يقتلوك بس وحياتك عندي محدش هيفكر يمس شعرة منك طول ما انا موجود انت كذا مرة كانو هيقتلوك بس انا كنت بلحقك بس من بعيد
ادهم:حقك عليا يخويا انا اسف بجد اني فكرت فيك غلط سامحني
انا:مسامحك يا ادهم انت برضو لسا صغير
هات حضن ياض
ادهم:يااااه حضنك نفس حضن محمد بالظبط
انا:انا مازن اخوك يا ادهم انت ابني قبل ما تكون اخويا
ادهم:انا ارتحت اوي بجد
انا:بقولك اي ياض انت انا كده هنسي بقولكم اي انا هخطب الاسبوع الجاي عاوزكم تجهزو ودول ٢٠ الف ليك ياض يا ادهم تجيب احسن بدلة دي خطوبة اخوك ياض
ادهم:عنيا يخويا
انا:طيب هامشي انا دلوقتي علشان ورايا حاجات
اسماء:متقعد شويه
انا:لا انا هاجي كتير ادهم بكرا هيكون عندك عربية اودي كيو7 احدث موديل دي هديتي ليك يعم
ادهم:كدا كتير جدا و****
انا:ولا اكتر ولا حاجه ياض لو عوزت حاجه كلمني وانت معاك رقمي
ادهم:متحرمش منك يخويا
اسماء:متحرمش منك يامازن
انا:سلام يجماعه
ونزلت وانا فرحان اوي
انا:الو ازيك يا كريم
كريم:عامل اي يدكتور
انا:عاوز عربية اودي كيو7 موديل السنة
تكون في العنوان دا بكرا
واديتو العنوان
وقفلت معاه ورجعت علي البيت وانا لفينا الدنيا
وفي قمة الفرح والسعادة حقيقي صوت رضا البحراوي في حته تانية بجد
وركنت العربية وطلعت
انا: عاملين اي يجماعة
كلهم: الحمد****
انا:الخطوبة الاسبوع الجاي يمنار جهزي نفسك
علشان هننزل كل يوم نشتري التجهيزات وهنبدا النهاردة هنروح نجيب الدبل والفستان والبدلو بتاعتي هتصمم مخصوص في يعتبر جهزة والقاعة موجودة متقلقيش من اي حاجة
منار: يخليك ليا
ودخلت غيرت هدومي لبست قميص جينز وبنطلون جينز وكوتشي ورشيت برفيوم خمرة قهوة حقيقي من افخم البرفيومز اللي جربتها وحلوة جدا
ولقيتهم لبسو وجهزو وانا نزلت دورت العربية وهما نزلو ورايا وروحنا علي الجواهرجي جبنا الشبكة طبعا دهب وبعدها طلعنا علي المول جبنا الفستان وكان زيي ما انا كنت عاوزو وطلعت علي مطعم مشويات طلبنا اكل اتغدينا كلنا ورجعنا علي البيت غيرت هدومي ونزلت الجيم اتمرنت ورجعت كان ماتش الزمالك اتفرجت عليه ونمت
اللي اللقاء في الجزء السابع
______ عاوز رايكم
للأسف قصة ما لهاش اي معني وخاصة بدايتها غير طبيعية وغير مستساغة الحب بتاع البطل وكلامه ما ينفعش يكون لأمه لو لبنت الجيران او واحدة قريبته تمام لكن انه يحب امه الحب المحرم فدا منتهي المرض والشذوذ انت تخيلت الباطل حق و الجرم العظيم منتهي اللذة وحاولت تقنع بيه القراء و المصيبة الكبري طلعت البطل انسان سوي ومسؤول ودكتور صيدلي وبطل ملاكمة سابق ... للأسف لم أكمل القصة لأنها تشمئز منها النفس البشرية ..
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اهلا بيكم اعرفكم بنفسي انا مازن دكتور صيدلي
عندي 26 سنة طولي 185 وزني 75 رياضي درجة اولي ولاعب بوكس سابق
/جدي :الحج محمد عنده 64سنه طوله 187 وزنه 79 مش رياضي بس مفيش كرش/ امي:مرام٤٤سنه طولها 178 وزنها 82 حاجه كدا بالنسبالي ملكة قلبي وحياتي وخصوصا اني الكبير وابويا ميت فابالنسبالها اكتر من ابن
اخويا مصطفي:عنده١٦سنه طوله 181 وزنه 86 هوا يعتبر اتخن واحد فينا بسبب انو مش مهتم بصحته بس دمه خفيف
اختي:مريم 18 سنه طولها 175 وزنها 71 يعتبر حته كرفايه / لسا هتعرف بقيت الشخصيات مع الاحداث
بيبدأ اليوم علي صوت امي وهيا بتصحيني
امي:مازن قوم مازن قوم يحبيبي الساعة ٨
انا :سبيني يماما عاوز انام شويه
امي :قوم يحبيبي يبابا قوم يقلبي
بفتح عيني لقيت بدر منور قدامي
انا:صباح الفل والجمال والصحة الحلوة انا اشوف الجمال دا مرة واحدة براحه علي قلبي يعسل
امي بكسوف :بس يا مازن قوم بقي بتكسف
انا: لا انا لازم اعاكس ودا حقي
امي: قوم يدكتور انا حضرتلك الفطار علشان فيه مشواير هنعملها مع بعض
انا :مش هعمل حاجه غير لما افطر من ايدك واشرب القهوة بتاعتي من ايدك العسل دي بس ياريت متحطيش سكر علشان بجز انتي حطي صباعك بس وهيا هتبقي عسل
امي :خلاص بقي كفايا علشان انت بتحرك مشاعر جوايا
زبي وقف وبقي جديده
انا: اعاكس براحتي وبعدين فين المشاعر اللي بتتحرك دي دا حتي مفيش بوسه
امي بضحك :ايوا المشاعر متحركش حتي بص دا
وبتشاور علي زبي
انا: لا دا بيصبح عليكي 😂😂مش اكتر يلا تعالي نفطر علشان انا جعان وهموت من الجوع
امي :لا بعد الشر يقلبي انت عارف انت بالنسبالي اي يدكتور دا انت عملت معايا اللي معملوش ابوك وقفت معايا راجل اسد من وانت صغير ولسا لحد دلوقتي
انا:مكفايا دكتور دي عاوزك تدلعيني يمارو مش عاوزك تناديني دكتور تاني وبعدين اللي عملته دا اقل حاجه وبكرا الايام هتثبتلك
امي: طيب ياميزو وانا متأكدة انك هتعمل اكتر من كدا يبن جدك
انا: مخلاص بقي كفايا عاوز افطر 😂😂😂
امي : عيل فقري بس عسل 😂😂
انا: ايوا فقري بس خدي بالك هنكمل كلمنا في العربية لما ننزل
امي: ماشي يااسدي
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي عقبال ما تجهز الفطار وقعدنا نفطر انا وهيا في جو رومانسي جدا انا:بتعيطي ليه دلوقتي
امي: بتفكرني بحنيه ابوك مسيبتش فيه حاجه 😭انا:هتفولي عليا يمارو عاوزاني اموت
امي:لا ينور عيني أن ش**** انا وانت لا
انا: بعد الشر عليكي يمرمر كفايه نكد بقي وخدي الحته دي من ايدي
انا: وانا بضحك بتفكريني بيا وانتي بتاكلي نفس الطريقة في اكل الفطير لازم الحوس بوقي ووشي معاه 😂😂😂
امي: انتا طالعلي يقلب مرام
انا:اول مرة تقوليلي يقلب مرام
امي:انت مش قلب بس لا دا انت كل حاجة جوايا
انا: طيب علشان الكلمتين دول انا عاملك مفاجأة النهاردة
امي: اي هيا
انا: متبقاش مفاجأة يمارو قومي اعملي القهوة عقبال ما اخطط لليوم
امي :من عيني يقلبي
انا: نور عيوني وعشقي بعشقها يناس 😍
امي:كفايه بقي كدا علشان انا مش حمل كلامك
انا:ماشي يقطتي 😉
هيا دخلت المطبخ تعمل القهوة وانا كنت فكرت هعمل اي نخلص المشاوير بتاعتها الاول وبعدها اعملها المفاجأة ،لقيتها دخلت عليا بالقهوة
انا: عارفه بحب قهوتك ليه يقمر
امي:ليه يامزون
انا:علشان بتبقي حلوة زيك وطعمها عسل زيك وجميله زيك يقلب القلب
امي:خرابي علي كلامك الحلو دايما بتخلي قلبي يعبي كلام منك 😍😍😍😍
انا:دا نص الكلام اللي في قلبي انا عمري ما هزهق من اني اقولك كلام حلو يعسل
امي: قلبي 😍😍😍
انا :اشربي القهوة وانا هشرب معاكي اهو
تشربي سيجارة
امي:لا يسافل 😉
انا:طيب يمرام قلبي ،وولعت السيجارة وانا بتأمل فيها وازاي انا شبها كدا ،قطع الصمت مصطفي اخويا الصغير :صباح الخير يبابا صباح الخير يماما
انا:صباح الخير يادرش وراك اي النهاردة
هوا:عندي درس كيمياء وهخرج مع صحابي
انا:طيب عاوز كام يعني
هوا:الدرس ١٠٠/ومصروفي ٥٠
انا:طيب هات المحفظة بتاعتي من جوا
هوا:حاضر يابابا
راح جابها وجه:اهي يبابا
انا:خد يعم دول ٣٥٠ روق علي نفسك واعزم صحابك وهحولك ٣٠٠ علي حسابك احتياطي
هوا:قلبي يبابا اموووه
انا:علي اي يحبيبي انا عاوزك احسن واحد واهم حاجه تطلع اللي انت عاوزو بس شد حيلك وذاكر وهات مجموعة كويس الترم دا بس اوعدني وانا هجيبلك حاجه نفسك فيها
هوا:عنيا يبابا اوعدك اني هجيب مجموعة كويس
بس هتجبلي ايه
انا:متبقاش مفاجأة يقلبي روح يلا افطر وشوف هتعمل اي وانا هنزل دلوقتي انا ومارو
هوا: ماشي يبابي عاوز حاجه
انا:لا يقلب بابا
ومشي مصطفي
ودخلت مريم
انا:صباح الخير علي قلبي والصغنن بتاعي
مريم:صباح الخير يبابا
انا:وراكي ايه النهارده وهتعملي ايه
مريم:رايحه الجامعه هروح بعدها الكوافير علشان اعمل شعري
انا:عاوزة كام
مريم: معرفش و**** يبابا
انا: الشعر بي ٢٠٠٠ غير أنها اكيد هتعمل حاجه غير الجامعه يعني سكه ٥٠٠٠ /٦٠٠٠ طيب خدي الفين اهم و٤٠٠٠ اتحولو علي حسابك علشان متمشيش بكاش كتير
مريم: تسلم يبابي ميحرمنيش منك امواااه
انا:يلا شوفي هتعملي اي سلام يقلبي
ومشيت
انا:هنعمل اي يمارو عاوزة تعملي اي
امي:عاوزة اروح المول اجيب ليك هدوم ونشتري شويه حاجات ليك وليا بس انت اللي هتنقيلي لبسي يمزون
انا:عنيا طيب تعالي بس الاول قبل. ما نروح المول اوديكي محل الدهب
امي :ليه يعني
انا:شكلك نسيتي يهانم بس انا عمري ما انسي
النهاردة عيد ميلادك
امي: اه محدش افتكر غيرك انت يقلبي حتي انا نسيت عيد ميلادي
انا:خليكي ناسيه علشان انا عاوز احتفالي بعيد ميلادك يبقي بتاعي انا بس مش حد تاني
ولا حتي مريم ومصطفى النهاردة انا وانتي وبس
امي :ماشي يحبيبي
انا:قومي البسي يلا وانا هلبس
وقومت لبست قميص اسود وبنطلون بلو بلاك وكوتشي اسود يعني كاجوال مش فورمل
وجهزت ورشيت البرفيوم بتاعي كان الترا ميل
ولقيتها مطقمه معايا ونزلنا روحنا محل الدهب جبت لها سلسلة وهيا اختارت اسمي عليها وبعدها روحنا المول وهناك كان قمه الرومانسيه هيا مسكت في ايدي زي المتجوزين ودخلت معايا تنقيلي لبس وبالفعل جبت اللبس وبعدين رحت معاها اخترت لها لبس وكان تحفه وبعدها روحنا
اسبيرسو ليب (مش مقاطعة) شربنا كوفي وبعدها اتمشينا في المول دخلت مزايا جبت لها برفيوم وبعدها طلعنا علي العربية علشان نروح نتغدا
واتحركت علي المطعم اللي بتحبه كلنا فيه وطبعا هيا في قمه الأنبساط وتحس انها طف لة
وكالنا وبعدها قعدت الف بالعربيه معاها وتشغل اغاني وكانت أول مرة اشوف الفرحة في عينيها
وبعدها ركنت العربية علي جمب علشان نتكلم
امي:انا حقيقي اول مره انبسط كدا **** يخليك ليا يقلب قلبي مش عارفه اقولك اي من كتر ما انا مبسوطة
انا:اوعدك طول ما انا موجود هعملك اللي نفسك فيه انتي اهم حاجة عندي يمرام
امي:❤️❤️❤️❤️بجد انا عيوني بتطلع قلوب ليك انا حاسه انك مش ابني لا انت جوزي
انا:هوا انا اطول ابقي جوز القمر دا 😍😉
امي:بصت بكسوف(متكسفنيش بقي يمازن
انا:طلاما قولتلي مازن يبقي مبسوطة 😉
امي: دا انت حافظني
انا:عيب دا انا بابا بقولك اي اي رأيك نحلي
امي: ماشي هنجيب اي
انا:هتشوفي
ورحت جيبت تورتة عيد ميلادها اللي كنت موصي عليها من قبل ما ننزل
انا:هناكلها لما نروح علشان ديه متنفعش غير في البيت تحبي نعمل اي دلوقتي
امي: تعالي نروح
انا: مش عاوزة حاجة أو نفسك في حاجة
امي: لا يا مزون ميحرمنيش منك
انا:طيب يمرمر
وروحنا وطول الطريق عمال بعاكس فيها
وطلعنا البيت وهيا طبعا اتفأجت بي التورتة لأنها معمول عليها صورتي انا وهيا مع بعض بس
امي:**** حلوة اوي تعيش وتجيب
انا: هوا انا ليا مين غيرك يلا نأكلها بقي
امي:طيب والولاد
انا:لا متقلقيش انا جايب واحدة تانية ليهم
امي:طول عمرك بتفكر فينا قبل نفسك حتي
انا: هوا انا لو مش هفكر غير فيكو هفكر في مين
كلي كلي بس علشان انا محضر فيلم رومانسي ليا وليكي نتفرج عليه قبل ما ننام
امي:ماشي يمزون
وكلنا التورتة وبعدها شغلنا الفيلم واتفرجنا عليه كانو جم كانت الساعة ١٠ هما اتعشو
امي: داخله انام كفايه كدا بقولك اي يمزون متيجي تنام معايا
انا: مش هينفع
امي: لا قوم بقي تعالي يلا عاوزك في كلمتين
روحت داخل معاها
انا:عاوزاني في اي يمرام
امي:عاوزه انام في حضنك كما جميلك للآخر بقي
انا:عنيا 🤩🤩وخدتها في حضني وانا بفكر اي سر حبنا لبعض للدرجة دي وفي عز ما انا بفكر غلبني النوم ...._________الي إلقاء في الجزء الثاني

الجزء الثاني

صحيت من النوم
علي صوت عشقي الاول والاخير امي:مزون مازن قوم يحبيبي يلا علشان الشغل
انا:صباح الخير يا احلي ميرو في الدنيا يمرام قلبي امي:يخربيت كلام امك شاعر يخواتي
انا:وحياتك شاعر وولهان وحبيب وكل حاجة انت نفسك فيها 🤩
امي:ما انا عارفه كدا ياراجلي قوم بقي علشان تفطر
انا:عنيا يروح قلبي
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي وطلعت لقيت امي جهزت الفطار وقعدت انا علي الكرسي اللي في النص
انا:صباح الخير يحبايبي
هما:صباح النور
انا:عندك اي يمصطفي النهاردة
مصطفي:عندي درس فيزياء وبعدها هرجع
انا:يعني عاوز كام من الاخر
مصطفي:اللي تجيبه يبابا كله منك حلو
انا:انت احلي يحبيبي وانتي يمريم عندك اي النهاردة
مريم:عندي سكشن وهرجع البيت
انا:طيب اصبري اوصلك الجامعة وبعدين ابقي ارجع علي الصيدله
مريم:متحرمش منك يابابا
انا:هنقعد نتكلم كتير كدا يلا ناكل علشان ننزل
وفطرنا
ولبست فورمال بدلة
انا:عاوزة حاجة يمرام
امي:لا يحبيبي عاوزة سلامتك
انا:باي يقلبي
ونزلنا انا ومريم
دورت العربية وروحنا الجامعة
ولقيت بطل داخل عليا
امل:انتا مازن صح
انا:اه صح انتي تبقي مين
امل:انا امل صاحبة مريم
انا:اتشرفت بيكي
امل:بت يمريم الواد اخوكي طلع مز
انا:ال يعني انا مش سامع
امل:انا قاصدة اخليك تسمع يمز
انا:عاوزين حاجة يبنات
مريم:لا يبابا
انا:مع السلامه يمريومه خدي بالك من نفسك اول ما تخلصي كلميني
مريم:اوك يبابا
وسيبتها ومشيت رجعت علي الصيدلية
روحت دخلت المخزن عملت فرز للأدوية
ولقيت نقص في الأدوية الجداول
انا:احا ازاي كدا يااحمد تعالي بسرعه
احمد:خير يا دكتور في اي
انا:خير اي يا بيه هيجي منين الخير وفيه أدوية جدول متباعه من غير روشتة تقدر تقولي مين اللي اتبعلهم دول
احمد:دول ناس حبايبي
انا:بطل يعلق انت يتبعهم سوق سوداء عارف يااحمد لو لقيت نوع ناقص تاني من الجدول اقسم لك انو هيبقي اخر يوم ليك معايا
احمد:ليه يدكتور كدا ما انت عارف الدنيا عامله معايا اي
انا:عارف بس اطلب زيادة وانا وآلله مش هرفض انا عارف حالة والدتك بس مش تعالجها من فلوس حرام يااحمد كدا مش هتخف وعلفكرة خد الدواء بتاعها من غير فلوس يااحمد **** يشفهالك بس اياك تمد ايدك تاني علي الجدول
احمد:انا مش عارف اقولك اي يدكتور حاضر مش همد ايدي تاني أنا آسف
انا:عاوز زيادة
احمد: الصراحه اه يدكتور
انا:عنيا يعم عاوز كام ٢٠٠٠ حلو زيادة
احمد:مش عارف اقولك اي يدكتور
انا:عيب يااحمد انت زيي مصطفي
احمد:شكرا يدكتور
انا:انا هخش المكتب دلوقتي اعمل الحسابات والحاجات اللي نقصانا علشان اطلبها
احمد: ماشي يدكتور
وانا دخلت المكتب عملت الطالبيات والحسابات وطلعت بعد ساعتين وانا معايا الظرف فيه الزيادة
انا:عاوز حاجه يااحمد
احمد:لا يدكتور عاوز سلامتك
انا:خد دول الألفين الزيادة اهم
احمد:مش عارف اقولك اي يدكتور
انا:متقولش حاجه اهم حاجة الحاجة تقوم بالسلامه
وسيبتو وروحت لجدي
جدي:ازيك يبن الكلب عامل اي
انا: الحمد**** يابا كويس وانت
جدي:طول عمرك بتحب تقولي يابا وانا بحس انك ابني مش حفيدي خصوصا انك شبهي اوي
انا:هوا انا اطول ابقي شبه القمر
جدي:بس ياض يمازن بقولك اي
انا:قول يابا
جدي:انا عاوز انزل الصيدلية مخنوق من البيت
انا:وانا فديك الساعة لما تقول حاجة علم وينفذ اقعد في الصيدليه في اي وقت انت حبه
جدي:ابني حبيبي
انا: حبيبي يابا فطرت ولا لسا
جدي:من بدري يابني وخدت الدواء كمان
انا:اهم حاجة عندي صحتك بالدنيا كلها
جدي:بطل بكش ياض المهم انا عارف نظام الشغل كويس متنساش اني صيدلي برضو
انا:عارف يزميلي
جدي:اي ياض بتكلم واحد صاحبك 😂😂
انا:اكتر من صاحب المهم المفتاح اهو اسيبك انا علشان اروح الجيم
جدي:ماشي يمزون سلام ينور عيني
انا:سلام يابا
ونزلت من عنده وروحت علي الجيم اتمرنت
ورجعت استحميت
طلعت نص جسمي اللي فوق باين
امي:يخربيت ام عضلاتك وحش خمسه في عنيا
انا:بتحسدي وبتخمسي في وشك في نفس الوقت 😂😂
امي:اه يخويا وابخرك كمان يا راجلي
انا:طيب عاوز كوباية القهوة بتاعتك كدا علشان انا وحشتني
امي:عنيا ينور قلبي خش البس علشان كمان شويه هغتصبك
انا:لا ياما انا البس احسنلي
ودخلت لبست ترينج بتاعي وصرحت شعري ورشيت برفيوم وطلعت
امي:هموت واعرف اي البرفيوم بتاعتك دي بتشدني ليك بطريقة غريبة
انا:هه دا انا يماما طبيعي تحبي البرفيوم بتاعتي
امي:طيب يخويا قهوتك اهي
انا:متحرمش هتعمل غداء اي النهاردة
امي:هعمل بانية ومكرونة
انا:ماشي بس تعالي اقعدي جمبي
امي: حاضر يسيدي
وجت قعدت جمبي وانا خدتها في حضني
انا:انتي متعرفيش انا بحبك قد اي انا بتنفسك مش بحبك انتي بالنسبالي مش قلبي لا انتي اللي معاكي مفتاحه والباسورد وانا حقيقي مش بحبك بس انا بعشقك
امي:كل الكلام دا ليا انا بروحي يمازن ❤️
انا:انا لو قعدت اتكلم فيكي مش هخلص تاني حاجه انا عاوز أحسك بتحبيني بجد مش حب عادي لا حب العمر دا ليكي انتي
امي:خلاص بقي كفايا علشان انا بموت من كلامك دا
انا:بعد الشر أن شاء**** عدوينك والي يكرهوكي
امي:قلبي ❤️
انا:هتنسيني اهم حاجة اي رأيك الولاد يخلصو امتحانات وتنزل مصيف أو نسافر
امي: اوكي وانا موافقة بس عاوزة اعرف هتعمل ليهم مفاجاه اي النجاح
انا:بصي يقلبي مصطفي عاوز لاب هجبلو لاب
مريم عاوزة موبايل هجيبهولها
امي:**** يخليك لينا
انا: مينفعش اشوفهم نفسهم في حاجة ومجبهاش
امي:قلب قلبي ❤️
انا: بقولك اي عارفه انا نفسي في اي
امي: اي
انا:اخدك ونهرب ونعيش انا وانتي وبس
امي:امال الولاد
انا:هما مهمين اه بس انا بحبك انتي
امي:بحبك ❤️
انا:وانا بعشقك
امي:بقولك اي كفايا كدا علشان انا كمان شويه وهقوم اتحرش بيك
انا:لا احنا مش قدك يوحش في التحرش بس في حاجات تانية اكبر 😉
امي:ماشي يخويا 😂
انا:متقومي تعملي الغداء علشان انا خلاص مش قادر
امي:ماشي يمزون
وقامت عملت الغداء وكان حوار
انا:تسلم ايدك بجد
امي:بالهنا علي قلبك بروحي ❤️
انا:قلب قلبي ❤️ بقولك اي انا نازل شوية كدا وهرجع
امي:براحتك يقلبي
وخلصت اكل
انا:الو يا حسام يعلق
حسام: ازيك يسطا عامل اي
انا: مش ظاهر يخول
حسام:معلش يسطا مشغول
انا:بقولك اي تعالي افشخ دومنه
حسام:ماشي يعم
ونزلت قابلته
انا:العلق اللي واحشني
حسام:قلب العلق 😂 😂
انا:تعال دا انا هفشخك دومنه
حسام:دا انا اللي هنفخك
انا:كل مرة بتقول كدا وبتشيل
حسام:حصل 😂 😂 🙂
ولعبنا ماتشين
حسام:يوووه انت كل مرة بتقرص علي الزهر
انا:احا زهر اي ياض احنا بتلعب دومنه مش طاولة
علي العموم يابو تسعه يابو تسعه 😂😂
حسام:خلاص يعم بقولك اي يسطا انا هحاسب وامشي علشان عاملين يزنوو في البيت
انا:البيت برضو يعلق ماشي يحس عاوز حاجه انا ماشي انا كمان ورجعت البيت قعدت اسوشيال شويه لحد ما زهقت
امي:تشرب حاجه يحبيبي
انا:لا يقلبي انا بشرب سجاير اهو
امي:طيب انا عاوزة اتكلم معاك
انا:اقعدي تعالي انا سامعك
امي: الصراحه يامازن انا بقيت بحس انك مش ابني بقيت بحس انا حبيبي ابويا وكل حاجة حلوة في حياتي فا انا هحكليك اي حاجه واخد رأيك
انا:وانتي اكتر انتي عارفه لولا أنك امي كنت اتتجوزتك وانا يستي موافق
امي:بطل بكش ماشي يقلبي تصبح علي خير
انا:وانتي من أهله
وقفلت الاب وعنيا بتقفل وروحت نايم
___________________اللقاء في الجزء الثالث

الجزء الثالث
صحيت علي صوت غير امي
مريم:بابا قوم يابابا
انا:اي يا مريم الساعة كام
مريم:الساعة٧ونص يبابا قوم علشان توديني الجامعة
انا:ايوا ياختي مفيش غير بابا اللي بيودي ويجيب مشوفتش منك بوسة كلو كلام بس اوف بجد
مريم:ولا تزعل يا احلي بابا أموااااه
انا:ايوا كدا ناس مبتجيش غير اللي بالعين السخنه 😂😂
مريم:مش هيا كانت الحمراء يابابا صح
انا:لا انا غيرتها علشان الصيف وكدا هههههه
مريم:هههههه عسل يبابا
انا:واللهي مفيش حد عسل غيرك انتي يقلب بابا انا هخش اخد شاور في السريع منو واحلق دقني ونخلع
مريم:اشطا يدادي
انا:اشطا حد يقول لبابا اشطا
مريم:انت معايا يبابا في اي حاجه احنا علي لاين واحد
انا:ومين قالك اننا علي لاين واحد انا علي اتنين لاين واحد فودافون والتاني اتصالات هههههههه
مريم:قوم يابابا دلوقتي 🙂
انا:الش قديم بس بيضحك هههههههه
مريم:ماشي يبابا يلا قوم بقي
انا:طيب باي من غير سلام
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي وحطيت معجون علي دقني
امي:انت صحيت يحبيبي
انا:ايوا يقلبي صباح النور مجيتش تصحيني ليه مش عادتك يعني
امي:قولت اسيبك تنام لاكن اعمل اي انت عارف مريم
انا:انتي هتقوليلي دا انا حافظها بس علي قلبي زي العسل
امي:انت هتقولي **** يديم بينكم الحب يباباهم
انا:طيب انا بابا وانتي ماما ليه بابا وماما مبيتكلموش مع بعض في المواضيع بتاعت الاوضه 😉
امي:بس يسافل ☺️
انا:سافل ومنحرف وصايع وضايع في حبك يقمر
امي:لا انا اسيبك علشان انا مش حملك
انا:بقولك اي متيجي تحلقي دقني عاوز اشوفك بتعرفي تحلقي الدقن ولا لا
امي بلمعان في عينيها :اه دا انا نفسي من زمان اعمل كدا
انا:وانا بتاعك اهو اعملي اللي انتي عايزاه في دقني
امي:بس انا ممكن اعورك
انا: ولا يهمك أتعلمي علشان تعرفي بعد كدا
امي:اوك يلا بينا
وبدأت تحلق دقني
انا:لا يا مرام قلبي مش كدا هاتي ايدك
وحطيت ايدي علي أيدها /لازم تاخدي الدقن من تحت لفوق وبراحه علشان تظبط
وانا ماسك أيدها ومستمتع
/امي:طيب سيبني اجرب كدا لوحدي /انا:وانا تحت امرك بس لازم تحسيسي بايدك علي دقني علشان تعرفي اتجاه الشعراية رايح فين علشان تتشال بسهولة
امي:ماشي يقلبي
وبدأت تحلق دقني وانا عمال احك كوعي في بزها وانا مولع وزبري نار وهيا لاحظت وقوفو وانا مع حركة أيدها علي دقني بولع اكتر لاحد ما وشي بقي كلو احمر ددمم
امي:اول مرة اشوف وشك احمر كدا ومورد
انا:يبقي معايا القمر دا ووشي ميوردش دا انا ابقي تلاجه تاني حاجه انا اول ما بشوف وشك بحس اني شوفت القمر أو الاجمل من القمر يا حته من دهبي وبسعي تكون ملكي انا انتي بالنسبالي الماظ وبسعي وبتعب وبموت نفسي في الشغل علشانك انتي انا مش شايف غيرك قاعدة علي قلبي مربعة وعلشان تبقي عارف انا مش هتجوز ولو هتجوز هتجوزك انتي
امي:بسس كل دا شايلو في قلبك اي دا انتا بتدمع
انا:ايوا ومحدش غيرك بيشوفني كدا لو جابوني قدامك وقالولي تموت انت ولا هيا اموت نفسي علشانك انتي انا بجد كل الكلام الحب دا قليل اوي علي اللي انا حاسس بيه من ناحيتك انا مش عاوز حد غيرك انتي انا بجد نفسيتي تعبت انتي عارفه انا بفكر فيكي كام مرة في اليوم ولا كام مرة في الساعة ولا كام مرة في الثانية انتي مبتغبيش عن بالي ثانية واحدة دايما في بالي ودائما في قلبي دايما بفكر اعملك اي وانتي بتحبي واي ومبتحبيش اي وبيعجبك اي ومبيعجبكيش انا بقيت مش سائب تفصيلة فيكي الا وعارفها انا عاوزك بجد كازوجة مش كا حبيبة بس
امي:قوم انا مش متعودة عليك كدا انت الأسد انت الراجل وراجلي وانا مكنتش اعرف انك بتحبني كدا
انا:يسلام متعرفيش ازاي امال الاهتمام والتفاصيل الصغيرة اللي محدش يعرفها غيري انا انا علي العموم نازل دلوقتي بس عاوزك تخشي اوضتي وفي الدولاب درج سحري الباسورد بتاعو 1980/8/8 وانتي عارفه التاريخ دا كويس جدا وهتعرفي انا بعمل اي وشايل اي فيه اطلعي دلوقتي وانا هستحمي وهطلع البس وانزل
امي:مش هتفطر
انا:لا هنزل علي لحم بطني وهرجعلك علي ١٠ لو لقيتك وافقتي هفطر وموافقتيش هاخد هدومي ومش هتشوفي وشي تاني وهسافر برا مصر
امي:لا كلو الا السفر انت عندي غير
انا:متحكميش قبل ما تشوفي اللي في الدرج
وطلعت من الحمام وانا استحميت وانا دماغي بتفور ومش حاسس بالمياه اللي بتنزل علي جسمي وبفكر ومش عارف انا فين وانا مين وتايه حقيقي الحب غريب بجد
وخلصت الدش وطلعت علي اوضتي لبست عكس الفورمل لبست كاجول اسود في اسود وانا بلبس مليش نفس حتي وانا برش البرفيوم مكنتش مركز انا بعمل اي وطلعت في الصالة
مصطفي ومريم:رايح فين دلوقتي
انا:نازل مخنوق شويه
عندكو اي النهاردة علشان
مصطفي:عندي درس انجليش وهرجع
مريم:رايحه الجامعه
انا:طيب خد يا مصطفي الفين جنية اهم وانتي يمريم الفين زيو اهم
مريم ومصطفى:دا كدا كتير جدا واحنا مش عاوزين دول وبعدين انتا شكلك متغير ليه
انا:مفيش خدو الفلوس واسكتو اللي بتبقي منكم حطوهم في حساب البنك بتاعكم يلا عاوزين حاجة سلام
مريم و مصطفى:سلام يبابا
وانا نزلت وانا دماغي بتفور ومش عارف انا رايح فين روحت ركبت العربية وعمال بلف واول مرة في حياتي اركن علي جمب واعيط اول مرة دموعي تنزل بجد وانا دموعي بتنزل قلبي بيتقطع وحاسس ان روحي بتروح وهديت شويه روحت مشغل الكاسيت لقيت اغنية حبيبي الاولاني اشتغلت واول مرة اسمعها واركز في كلامها وادي اي هيا حزينة وانا كنت تمام لحد ما جيه الكوبلية يقلبي هيا مرة بنتلاقي في العمر مرة ومهما نحب تاني مبننساش حبيبي الاولاني صعب في يوم يرجعلي تاني دا الفراق ادر بنصيبك ليه يقلبي اللي يسيبك يبقي طول عمره حبيبك بس ليه
وانا عنيا بتدمع علي الأغنية اول مرة احس إحساس الكلام باللحن بالأغنية بكل تفاصيلها وجت بعدها غريب الحب واه علي الاحساس والمشاعر اللي كنت فيها حسيت اني هنهار بجد ملقتش غير واحد بس انا بحب اروحلو لقيت نفسي رايح لجدي
جدي اول ما شفني
جدي:مالك يا مازن مالك عينك حمرة ددمم كدا ليه
واتفتحت في العياط في حضنه
جدي:لا موضوعك كبير يبني من حضنك حاسس بنارك ونار صدرك انت بتحب ياض
انا:اه يجدي بحب وخايف تروح من ايدي انا اعترفتلها النهاردة وانا اول مرة أضعف كدا
جدي:احكي كل اللي في قلبك يبني أنا ابوك وحسيت بنفس الاحساس اللي انت حسيتو بس انا ملقتش حد احكيلو احكي يبني وانا سامعك قول كل اللي في نفسك انا سامعك قول
انا:خايف يابا تروح مني ومن ايدي انا لو طلبت مني نجمه من السما هجبها انا مش بحبها بس لا انا بعشقها مش متخيل انا اعيش من غيرها ازاي جدي:متخفش يواد طلاما بتحبها يبقي بتحبك هيا كمان
انا:انا بفكر اسافر يجدي
جدي:لا روحلها تاني وشوف هتقولك اي لو موافقتش انا هجيبلك التذاكر بنفسي
انا: ماشي يابا هشوف كدا
ادعيلي بس انت
جدي:داعيلك يبن قلبي
انا:مش عارف اقولك اي بجد انت شيلت عليا حمل كبير أنا دماغي كانت بتفور
جدي:اياك اشوف بتعيط تاني قوم اغسل وشك وتعالي وروحت غسلت وشي ورجعت تاني
انا:جيت اهو
جدي:روح جرب اللي بقولك عليه وانا هكلم مرام علشان تبقي عارفه علي الموضوع ممكن تقنعها
انا:لا يجدي متكلمهاش انا مش عايزها تعرف الموضوع
جدي:ماشي يبني هتعمل اي دلوقتي
انا:هنزل يجدي اشوف هعمل اي
جدي:عاوزك تجيلي المرا الجاية احسن من كدا بكتير عاوز اشوف وشك البشوش المبتسم دايما يبني
انا بابتسامه خفيفه:حاضر يجدي اسيبك انا دلوقتي وانت انزل الصيدلية بقي
جدي:طبعا يحبيبي
انا:سلام يابا
وسيبتو ونزلت
وانا قلبي مكسور مش حاسس بجسمي
راكب العربية وانا مش شايف انا مين قدامي لدرجة ان العربية كانت هتتقلب بيا وانا قاعد بفكر سرحت شويه
انا:مش قادر دماغي هتتفرتك
نفسي:مالك يمازن انت عمال بتقطع فيا اهدي يبطل انت بطل الحكاية عيب كدا يمازن
انا:انت مش شايف انا بتقطع ازاي ودماغي مش قادرة
نفسي:متخفش يمازن احنا مع بعض وانت عارف كدا كويس انا جيتلك علشان حسيت انك محتاجلي
انا:**** يخلينا لبعض
نفسي:انا يعني انت يمزون فوق لنفسك ارجع اقوي يملك
انا:حاضر
نفسي:فوق فوق
وفوقت وانا مش حاسس انا كنت بسوق ازاي
قولت اشغل اغنية اغير المود شويه لقيت يمكن خير اشتغل واه علي كمية الحزن وانا عمال اعلي في الصوت لحد ما تقريبا الشارع اللي انا ماشي فيه سامع الاغاني والناس عمال تفتح الشبابيك تشوف اي الصوت دا وانا ماشي بكل هدوء
وعمال اعلي في الصوت واعيش مع الأغنية لدرجة كنت حاسس ان الأغنية رامي عمالها ليا وخلصت الأغنية جه بعدها مع نفسي واه علي اللحن والحزن اللي انا فيه رب نا ميكتبو علي حد
وقاعد اتمشي بالعربية
مشهد آخر
محمد:الو يا مرام
مرام:ازيك يحج عامل اي خير في حاجة
محمد:اه يمرام ابنك مازن جه عندي وهوا بيموت من العياط انا قعدت هديتو وعلفكرة هوا بيحب واحدة علشان كدا مقطع نفسو عياط انا هديتو وهوا بيفكر يسافر لو هيا طلعت مبتحبهوش بس بجد انا اول مرة الاقي مازن شكلو عامل كدا عينو كلها حب وعشق وحزن في نفس الوقت كلمي ابنك اطمني عليه انا خايف يعمل في نفسو حاجة أنا أول مرة اشوف مازن كدا وخصوصا اني عارفه وعارف انو طلاما بيحبها وهيا مش مديالو ريق حلو او مش محسساه بأنها بتحبو انا شايف قلبو بيتقطع عليها اول مرة اشوف في الحالة دي علي العموم شوفيه يا مرام ابنك مش بيحب دا بيعشق سلام
مرام:سلام يحج
نرجع ليا تاني
كنت وصلت عند الشارع بتاعنا وساعتها كنت مشغل بتفتكرني ساعات والصوت عالي لدرجة أن المنطقة اتخضت من الصوت اللي طالع وامي طلعت من الشباك بتشوف اي الصوت دا لقت عربيتي وانا قاعد في العربية مش قادر انزل ولا اركنها كل اللي بعملو بسمع الأغنية ودماغي شغاله حنين وحزن وروحت جيبت الأغنية اللي موتت قلبي حرفيا (هموت من غيرها) وانا بسمعها والكلام تحس انو بيحكي قصتي وخلصت الأغنية روحت جايب انا مصمم اكتر اغنية حزينة في الكوكب
وبسمعها وانا قاصد أنها تسمعها وروحت مطلع سيجارة وولعتها وقاعد باخد نفس في نفس وانا مش حاسس بيها خلصت روحت مولع واحدة تانية ومستني الأغنية تخلص وخلصت الأغنية روحت لافف وطلعت من الشارع بتاعنا وانا مش عارف مطلعتش ليه روحت مشيت شويه بالعربية وبعدها رجعت تاني الشارع بتاعنا وركنت العربية وروحت طالع وانا نسيت المفتاح روحت رانن الجرس
امي اتخضت اول ما شفتني:اي دا شكلك عامل كدا ليه وعيونك ددمم كدا ليه
انا ومش قادر اقف علي طولي:ها شوفتي الدرج ولا لا
امي: بصراحه اه بس انا مش موافقة
انا:وانا كنت عارف علشان كدا انا جاي اخد شنتطتي وماشي هتوحشيني يحب العمر انا ماشي ومش راجع تاني
ودخلت لميت شنطتي وانا طالع
امي:انت مش هتمشي علي جثتي
انا:سيبني انا مش طايق نفسي انتي اللي اخترتي وانا بنفذ طلبك اه عندك في الخزنة مية ألف مصري وزيهم دولار والباسورد تاريخ ميلادك ١٩٨٠/٨/٨ يلا سلام
وسيبتها ومشيت قولت اسلم علي جدي قبل ما امشي وروحت داخل عليه الصيدلية سلمت عليه وحضنتو حضن جامد
انا:هتوحشني يابا اشوف وشك علي خير باذن ****
جدي:ليه هتسيبني وهتمشي انا ماليش غيرك
انا: معلش انا خلاص مليش مكان هنا هتوحشني يابا خد بالك من مصطفي ومريم والصيدلية بتاعتك والفلوس الي تطلع منها بتاعتك وانا كل شهر هبعت فلوس لأخواتي هتوحشني وحضنتو جدي:بس انا شايف فيك الحب يولدي عيونك كلها حزن وفراق اجمد يولدي سلمت علي امك
انا:اه سلمت عليها
جدي:هيا هتهون عليك يا مازن
انا:انا ماشي بطلب حب العمر وهيا اللي موافقتش
بس أمانة عليك تقول لامي ابنك مازن كا بيحب حب العمر بس هيا باعتو
جدي:حاضر يولدي
ومشيت من عند جدي وانا دموعي جفت من وشي بس بتنزل جوا قلبي
انا:الو ازيك يا مصطفي عامل اي
مصطفي:اي يبابا عامل اي
انا: حبيبي انا بودعك علشان خلاص انا مسافر ومش راجع تاني
مصطفي:ليه كدا يبابا هتسبني انا ومريم كدا لوحدينا
انا:متقلقش انا عاوز اسيب معاها راجل يوريهم تربية مازن وانا كل شهر هبعتلك الي يكفيك انت ومريم وزيادة هتوحشني يا مصطفي بس الفراق صعب
مصطفي:طيب اي السبب
انا:السبب هتعرفوه من مرام سلام يحبيبي
وقفلت مع مصطفي
انا:الو يا مريم عامله اي
مريم: الحمد**** يبابا
انا:دايما يحبببتي انا بكلمك علشان بودعك علشان انا خلاص مش هبقي موجود هسافر ومش هرجع تاني
مريم بتعيط:ليه كدا عاوز تسيبني ليه طيب مش مهم انا هتسيب ماما لمين
انا:انتو معاكو مصطفي دلوقتي هوا الراجل من بعدي وتسمعو كلامو وتاخدو بالكو من بعض ملكوش غير بعض
مريم:طيب ممكن اعرف السبب
انا:السبب هتعرفيه من مرام سلام يحبيبه قلبي اشوفك علي خير سلام
وقفلت معاها وحولت تليفوني وقعدت اجري بالعربية ماشي ١٦٠/١٧٠ لحد ما فجأة العربية اتقلبت بيا ومحسيتش بنفسي غير وانا في المستشفى ولابس مسك الاكسجين في وشي
الممرضة:يادكتور المريض فاق
الدكتور:: حمد**** علي السلامة يدكتور مازن اي يا راجل أي كمية الدكاترة اللي انت تعرفها دي دا استشاريين كبار بيسالو عليك كل خمس دقايق
انا: الحمد**** يدكتور طيب الللي حصل ليا علشان انا مش فاكر حاجة
الدكتور:حضرتك كنت سايق علي ١٧٠ والعربية اتقلبت بيك كلمنا اخر شخص انت كلمتو اللي هيا اخت حضرتك لانك كنت بين الحياة والموت وخصوصا اني قلبك كان رافض يستجيب للكهرباء بعد ما وقف بس انا قعدت احاول لحد ما حضرتك بقيت كويس كدا الحمد** بس واضح أن حضرتك كنت متضايق اوي لان عضلة قلبك كانت باينة من كدا تأخر الاستجابة دا معناه أن قلب حضرتك تعرض لصدمة كبيرة جدا بس علي العموم الف حمد** على السلامه من بكرا تقدر تمشي
انا:بقالي قد اي يدكتور
الدكتور:اسبوع يلا يدكتور قوم وشد حيلك انت اللي عاوزينك تقوم كتير اوي انا مش هقول لحد انك فوقت هسيبك ترتاح دلوقتي وانا هقولهم يمشو وانت تخرج من هنا لوحدك لاني عارف انك عاوز تنزعل شويه بسبب الحزن اللي في قلبك وعلفكرة انت مش مجمع شكلي بس لو جمعت هتعرف انا مين يموز
انا:احااا زين يخربيتك عامل اي ياض
زين:يبن اللعيبة مبننساش حد انت الحمد**** يوحش اجمد عاوزك احسن اسيبك انا دلوقتي
ونمت وصحيت تاني يوم زين كتب ليا علي إقرار بالخروج وانا خدت رقمو ومشيت لوحدي روحت اشوف عربيتي اللي لقيتها ادشملت وحرفيا اتعجنت انا خدت منها بقيت الحاجات بتاعتي الحمد**** ملقتش حاجة انسرقت وكلمت ونش جه خادها وانا كنت مأمن علي عربيتي روحت التأمين جابوا عربيه تانية ليا بداله والسماعات ركبوها في الجديدة ولكني بالظبط راكي القديمة بس موديل احدث وركبتها وروحت علي المرور في ظرف مص ساعة كان معايا النمرة بتاعت العربية اللي هيا القديمة لأنها مميزة فا ملكي وخدت العربية ورجعت علي البيت بتاعنا وساعتها كنت مشغل اغنية اه يا زمن (رضا البحراوي ) ومعلي الصوت مع اني كنت مش قادر بس المسكن اللي كنت واخده مكنتش حاسس بحاجة لأن رجلي كانت كويسة دراعي بس اللي اتكسر وانا عليت الصوت وانا قاصد المنطقة تسمع الأغنية وعارف أنهم عرفوا انو انا وروحت راكن العربية استنيت الأغنية تخلص وروحت طالع خدت شنطتي من العربية وطلعت لقيت العمارة كلها واقفة في نص الحوش وكلو فرحان اني رجعت الا انا الوحيد اللي مكنتش فرحان اني رجعت وطلعت الشقة وحضنت مصطفي ومريم وجدي جه تحس انو لاقي كنز علي بابا علي الفرحه اللي في عينو وامي سلمت عليها عادي
امي:حمد**** علي السلامة يا حبيبي
انا: **** يسلمك من ورا قلبي شوفتو اديني جيت يا مصطفي انت ومريم علشان اسلم عليكم تاني بس المرادي همشي بجد مش هعمل حادثة
امي:ليه كدا يحبيبي
انا:معلش اصل كنت بحب واحدة وبعشقها بس هيا موافقتش وانا حالف اني مش هرجع انا بس قولت ارتاح من المستشفي وارتب هدومي علشان اعرف اسافر براحتي واه يمصطفي انا هسيبلك العربية علشان تبقي تودي اختك وتجيبها انتا دلوقتي كبرت مش صغير
انما انت يابا انا عارف وواثق انك اكتر واحد حاسس بيا هسيبكم انا دلوقتي علشان مضطر انزل عندي مشوار بسيط للمطار وراجع
وانتي يا مريم عاوزك ترتبي الشنطة بتاعتي كويس علشان انا مسافر بكرا انا الجرح لم عندي اللي في دراعي بس اللي في قلبي عمره ما هيلم
سلام
ونزلت من البيت روحت علي المطار حجزت طائرة لدبي ورجعت كان معادنا بكرا
انا:حضرتي الشنطة يا مريم
مريم:اه يحبيبي
انا:طيب شكرا يحبببتي متحرمش منك
مريم: حبيبي يبابا مع اني زعلانه منك
انا:لما تسألو مرام انا مسافر ليه انا ساعتها هرجع تاني بس انا خلاص حياتي انتهت هنا هشق طريقي في بلد تانية اللي هنا حبايب كتير بس اعز حبيبة باعت فا انا لازم ابيع
امي:ومين قالك أنها باعت مش ممكن تكون خايفه عليك مثلا
انا:مظنش لأنها لو بتحبني بجد مكنتش قالتها من اول مرة ،وخلاص الحكم نفذ مريم عارفه اغينة بحبك وحشتيني عارفه الكوبلية اللي هوا بعدت وكنت هعمل اي مين اختر غربتو بأديه لاكن حضنك دا منستهوش وعاش فيا دا حالي دلوقتي
بقولك اي البسي انتي ومصطفي تعالو عاوزكم لو مرام عاوزة تيجي تيجي
ولبسو معادا مرام
انا:ملبستيش ليه يماما
مرام:انت اول مرة تقولي ماما
انا: مش انتي عاوزة كدا قومي البسي علشان ديه اخر خروجة هتشوفيها مني قبل ما اسافر وعاوز اوريكي حاجة
امي:ماشي يمازن
ونزلت دورت العربية مستنيهم ينزلو ونزلوا ومرام جت ركبت جمبي وروحت مشغل الكاسيت وشغلت قول رجعت ليه يحبيبي وهيا بتسمع الأغنية وبتدمع وانا بسمعها وانا مش قادر ماسك نفسي بالعافية وهيا كمان وملاحظ انها كل شويه تبص عليا وانا بعيط بصمت
مريم:انت بتعيط يا مازن
انا:لا دا عيني وجعاني وقلبي مش عارف وجعني كدا ليه بقولك اي يمصطفي تعالي سوق انت اطلع بس علي المستشفي علشان اجيب التحاليل بتاعتي
مصطفي:حاضر يبابا
وانا قعدت ورايا اعيط بهدوء تام محدش ملاحظ غير مرام ووصلنا المستشفي قابلت زين
انا:بقولك اي يا زين انا قلبي بيتقطع ومش قادر
زين اتخض:انت متاكد ترولي بسرعة
انا لقيتني بتحط علي ترولي
وداخل علي الاشاعه
وطلعت منها
زين:احا دي جلطة الحقوة بسرعة حقنة الجلطات
واسبرين
انا:فيه اي يزين
زين:متخافش هتاخد الحقنة هتبقي تمام
انا:جلطة في القلب صح يا زين قول
زين:اه بس دي لسا لحظية يعني ملحقتش تأثر لحسن حظك ونصيبك
انا:طيب يا زين
وخدت الحقنة وانا مش داري
زين:نادي مصطفي لو سمحت يمصطفي نادي طنط بسرعة
مصطفي:خير يا دكتور فيه اي بابا مالو
زين:اسمع اللي بقولك عليه بسرعه
مرام:في اي يدكتور
زين:بصي يطنط انا مازن صاحبي قبل ما يكون المريض مازن دلوقتي جالو جلطة في القلب وانا ناديت حضرتك لأن الجلطة دي بسبب زعل وكتم في نفسه والظاهر انو بيحب واحدة ومش راضيه بيه أو مبتحبوش انا لحقتو النهاردة المرا الجاية لو جت مازن بعد الشر ممكن يموت أو يحصلو حاجة
مرام:انت بتقول اي ابني مش هيحصلو حاجه
زين:الكلام دا مش بيأدي دا بايد حضرتك انتي
لازم تساعدية وتعرفي اي اللي مزعلو وحاولي تشيلي الزعل دا
مرام:حاضر يدكتور
زين:عن اذنك اخش اشوفو
مرام:تمام
مرام في نفسها:للدرجة دي بتحبني يمازن انا بنت كلب اني رفضت اي اللي انا كنت فيه دا اي العبط دا لازم اهتم بيه دا كفايه جوابات الحب اللي كان كاتبها دا بيحبني حب ابوه معملوش لما اخشلو واقولو /
انا:ادخل
مرام:مازن حبيب قلبي
انا:كدابة انتي متبحبنيش
مرام:لا مين قال كدا أنا بعشقك
انا:و**** كدابه انتي محستيش بحبي ليكي وانتي متعرفيش اني كنت هموت بسبب حبي ليكي دلوقتي والحادثة عملتها بسببك انا بحبك انتي مقدرتيش دا انا فكرت في الانتحار بدل المرا عشرة ومنفعش
مرام:كل دا في قلبك دا انا متخلفه اوي وعالعموم انا موافقة علي اي حاجه وقدام اي حد المهم انك تكون كويس يجوزي
انا؛لا لسا مش جوزك وبعدين هبقي جوزك لما اتاكد من انك بتحبيني بجد وعاوزاني بجد
مرام:خد وقتك وانا معاك بس المهم انك تكون كويس ترجع مازن بتاعي زمان احنا ضايعين من غيرك
انا:طيب هشوف واول اختبار ليكي لما نروح
مرام:تمام
زين : معلش يا مازن بس انتا دلوقتي بقيت كويس تقدر تعمل اي حاجة حمد**** علي السلامة يصاحبي
ومشيت من المستشفي ورجعت البيت وامي بدأت تهتم بيا فعلا وحسيت بالحب اللي بجد بس كل دا وانا لسا مش عاوز دلوقتي
اللي اللقاء في الجزء الرابع

الجزء الرابع
عدي شهر وانا وامي الكيمكالس بينا بتزيد وبنقرب لبعض اكتر لحد ما جه اليوم الموعود
امي: حبيبي مازن قوم يابابا علشان الشغل الساعة ٨
انا:صباح القشطة
علي العسل
امي:مش واقته حب دلوقتي تقوم وتحلق دقنك عقبال ما احضر الفطار علشان الشغل
انا: حاضر يقلبي 🙂
وقومت من علي السرير خد طقم الغيار بتاعي
ودخلت الحمام حلقت دقني وعمال بنددن دلوقتي عجبناكو ما كنا حلوين ومعاكو فاجاة الشوق اهو جاكو طب اي كان مشاكو ايوا احنا احلوينا لا وكمان بيقينا صعب يخش علينا كلمة ودمعتين كنا زمان حاجة تانية غلب وطيبة الدنيا كنا بنيجي في ثانية كنتو ساعتها فين دلوقتي بقينا فلة دا احنا كسرنا وراكو قلة ومشينا وسيبنها علي الل ه
لا فاجاة وجعنا ترا را ترا طب لا بلا للاا
دنيا بنت لازينة يوم سلف يوم دين
امي:يمزاجك الرايق
انا:لازم يبقي مزاجي رايق مفيش حاجة مستاهلا
امي:يسلام بقي يخويا امال انا ابقي اي
انا:فراخ بانيه امشي دلوقتي انا مش فاضي بركز في الدقن
امي:ماشي يخويا خليها تنفعك
انا:اه هتنفعني علي الاقل معايا وانا تعبان وانا كويس بتمشي في الاتنين وعمرها مزعلتني
امي:ماشي يخويا
ومشيت امي وانا قاعد بنددن وبحلق دقني وظبط الدقن وتدريجة الجناب ظبطها برضو
واستحميت وطلعت من الشاور
امي:نعيما
انا:**** ينعم عليكي
ودخلت الاوضة وانا بلبس بنددن دادينا ومزاجي رايق ولبست البدلة وحطيت البرفيوم وسرحت شعري وطلعت
انا:اي رأيكم
كلهم:ايوا يعم العريس
انا:لا مش هتجوز دلوقتي مش بفكر في الجواز
امي:ماشي يعم الدكتور
انا:يلا افطرو
امي:وانت مش هتفطر
انا:لا مستعجل يلا باي
كلهم:باي
بعد ما نزلت
مصطفي ومريم:ماما هوا بابا بقي غريب ليه كدا متغير من بعد الحادثة مش اللي احنا نعرفه
مرام اتوترت:لا مفيش حاجه متاخدوش في بالكم انتو وانا هخليه يرجع بتاع زمان
مصطفي ومريم:ياريت
ونرجع عندي انا كنت وصلت الصيدلية
انا:صباح الخير يابا صباح الخير ياحمد
كلهم: صباح الفل يدكتور
انا:جدي قوم اطلع انت افطر وانا هقعد مكانك انتا قاعد بقالك كتير
جدي:ماشي يحبيبي
وطلع جدي وانا عمال بجرد الأدوية واظبط الدنيا واقسم الارفف ولقيت زين جه عندي
انا:خير يا زين في حاجة
زين:اه انت مطلعش عندك جلطة ولا حاجه انت اللي جالك حاجة اسمها تشنج في الشريان التاجي ودا غالبا بيجي بسبب انفعال أو انك كتمت في نفس سر مؤلم القلب يا مازن زي الإنسان وبالعكس دا حساس عنو بكتير
انا:طيب الدواء اللي انا خدتو دلوقتي هيعمل حاجه ولا لا
زين:مش هياثر علي حاجة بالعكس كويس هيبقي وقاية ليك بس انا فرحت ليك جدا أنها مطلعتش جلطة
انا:ماشي يزينو تشرب اي
زين:مش عاوز حاجه
انا:يعم انجز
زين:قهوة من البن بتاعك
انا؛ ماشي ,يعم زينو
واحمد جاب لينا القهوة وشرب القهوة ومشي وانا قاعد طول اليوم بحسب المديونية وصافي الربح والخسارة كام وكل الكلام دا لحد ما خلص اليوم
احمد:انا هروح انا يريس
انا:ماشي يبو حميد خد دول انت تعبان معايا بقالك كام يوم
احمد:منحرمش يدكتور عن ازنك انا
ومشي احمد
المشهد في البيت
مرام:كلمو ابوكم يولاد انا قلبي مقبوض اوي
مصطفي ومريم:حاضر يماما
ورنو عليا
انا:الو ازيكم يحبايبي عاملين اي انا هتاخر شويه علشان عندي شوية حاجات لازم اخلصها
مصطفي ومريم:تيجي بالسلامة يبابا
في نص المكالمة
دخل حرامية
ارفع ايدك علشان مخليش اهلك يزعلو عليك
انا:اومر حضرتك عاوز اي
الحرامي استغرب:بقولك ارفع ايدك
انا:وانا مش رافعها عاوز اي انجز علشان دا اخر اليوم وانا مش طايق نفسي
الحرامي:عاوزين الأدوية
انا:معنديش أدوية
الحرامي:هات الأدوية يا روح امك
انا:عنيا ثانية وأحدة بس وعملت نفس بجيب مفتاح المخزن وانا بطلع المسدس .
انا:اي رأيك بقي في الأدوية يكس امك
الحرامي:نزل السلاح بدل ما افرتك جسمك
انا:لو راجل اعملها
الحرامي:وضبوه يرجالة
انا بطلقة في جنب كل واحد فيهم
انا: اي رأيك بقي الخولات بتوعك اهم
الحرامي: هاخد الأدوية يعني هاخد الأدوية
انا:علي جثتي /بدأت المعركة وظهر رجالة تانية تبع الحرامي والحرامي دخل خد الحاجة وهوا طالع قدرت اوقعو بطلقة في رجلو ظهر واحد من العدم ضرب طلقتين واحدة في كتفي والتانية في جنبي
انا: الدنيا بتروح مني وعنيا بتقفل وبتشهاد بالعافية
طبعا أهل المنطقة سمعه ضرب النار جدي نزل عليا وانا سائح في دمي لحقوني بالعافية
وروحت علي العمليات علطول
زين:دكتور احمد بسرعة يدكتور مفيش وقت الثانية بتفرق لو حصل حاجة لمازن مش هيحصل كويس
احمد:متقلقش هيبقي كويس
وانا دخلت العمليات وشالو الرصاصتين من جسمي والرصاصتين طالعين من جسمي بشكل غريب
في وسط العمليات
ابويا:ازيك يا مازن عامل اي
انا:كويس يبابا بس انا زعلان منك انت اخر مرة قولتلي هتاخدني معاك ومخدتنيش
ابويا:متزعلش بس انا مطمن علي كلو وواثق فيك انك قد المسؤولية
انا:انا مش قادر يبابا حتي شوف جسمي عامل ازاي انا بنزف يبابا انا تعبت خدني معاك بقي
ابويا:لا لا لا هتقعد هنا غضب عنك
نرجع للمشهد الأساسي
احمد:هوا بقي كويس دلوقتي بس لازم 48 ساعة علشان نطمن علي استقرار الحالة وعلفكرة ممكن يخش في كومه بس انت ادعي يبقي لا
زين:لا باذن لله شكرا ليك يدكتور احمد مش عارف اقولك اي
احمد:ولا شكر ولا حاجه دا صاحبي قبل ما يكون صاحبك
جدي:يا زين مازن دلوقتي عامل اي
زين:كويس يجدي بس ادعيلو ال 48 ساعة يعدو علي خير بس وهيبقي كويس
جدي: يارب يولدي
وعدي 40 ساعة علي خير
طبعا طقم الدكاترة مبيناموش بسببي
في لحظة نبضات قلبي وقفت والجهاز صفر
الممرضة:يا دكتور قوم يدكتور استاذ مازن بيموت
وانا شريت حياتي بيجري قدام عيني من اول ما اتولدت لحد اخر لحظة
زين:مازن فوق يا مازن وعمال بيضرب بجهاز الصدمات في قلبي وانا جسمي رافض
زين:ماززززن فوق يا مازززن علي الفولت
وزين عمال يزود في الصدمات لاكتر من ١٢ مرة .
مشهد تاني
ابويا: مش قولتلك متجيش تاني انت مبتسمعش الكلام ليه
انا:معرفش يبابا نمت لقيتني هنا
ابويا:قوم واطلع برا من هنا يلا برا
وبدا النبض يرجع تاني
زين:ايوا كدا. فوق بقي
زين من كتر الفرحة اغمي عليه
وانا حاسس اني بدات افوق
بفتح عيني
انا:انا فين
زين: حمد**** على السلامه يصاحبي كدا كنت عاوز تسيبني وتمشي وانت عارف اني مليش صاحب غيرك
انا:اسيبك لمين يوسخ 😄😄 بكح
زين:استريح انت دلوقتي واشتمني براحتك بعدين
وانا نمت من قوة المخدر اللي انا واخدو
وصحيت تاني يوم لقيت زين نايم جمبي علي الكرسي
انا:طول عمرك صاحب صاحبك يوسخ
زين:قلب الوسخ حمدلله علي سلامتك يخويا
انا:هوا اي اللي حصل
زين:كل اللي حصل انك خدت رصاصتين ودول كانو كافين أنهم يموتك بس ربك رائد انك تعيش بعد المجزرة الي حصلت دي دا انت قاتل ٧ يجدع اي الفجر دا
انا:طيب في اهلي عاوز تشوفهم
زين:برا يعم بس انا قولتلهم لسا مفاقش عاوز اكلمك معاك يعم اصل انت حبايبك كتير دا العيلة كلها برا
انا:ماشي يعم احكي بس قصر علشان انا مش قادر زين:بص يعم انت بعد ما خدت الطلقتين جابوك هنا ودكتور احمد كتر خيرو شال الطلق باعجبوبه
لاكن تاني مرة انت بعد العملية فيه زي من انت عارف 48 ساعة بيبقو خطر انت بالظبط في الساعة40 قلبك وقف والجهاز صفر وانا جيت جري لساعدتك وانا بضرب الصدمات في قلبك وقلبك رافض يستجيب لحد المرة 13 قلبك رجع تاني والنبض اشتغل تاني وحضرتك بسببك أغمي عليا من كتر خوفي عليك وانت ولا هنا
انا:يعم عيب عليك انا كنت هتحاسب بس
زين:بعد الشر عليك يصاحبي
انا:عاوز اشوف ولادي يعم
زين:قصدك اخواتك
انا:ايوا يعم انجز علشان انا مش قادر اتكلم
زين:ماشي يصاحبي
وطلع زين
زين: دلوقتي مازن فاق تقدرو تخشولو
كلهم:ماشي
ودخلوا عندي
جدي:عامل اي يولدي حمد**** علي سلامتك
انا:**** يسلمك يابا
جدي:كويس دلوقتي
انا:اه كويس بس كتفي وجعني
امي:الف سلامه أن شاء لله انا وانت لا
انا:,بعد الشر عليكي
وطبعا انت عارف اسأله العيلة كلها ومنهم الأسئلة البيض اللي زي الطلقة وجعاك
انا قعدت في المستشفى يومين وخرجت منها
حالتي بقت احسن كتير وقادر اقف علي رجلي
ورجعت البيت بدأت المحاضر تشتغل والأقسام وسين وجيم بس اللي قتلتهم خدت براءة لانو دفاع عن النفس وخصوصا اني كنت بليل وطلعو مسجلين خطر وفيه منهم اتنين قالو مكان الحرامي والحمدلله اتقبض عليه والأدوية رجعت
الظابط:دكتور مازن انت عارف ان الأدوية دي جدول وانت دلوقتي بقيت حديث الميديا بسبب انك دافعت عن مهنتك وهيا كانت ممكن بعد الشر يعني تكون سبب في موتك
انا:دا شغلي يحضرة الظابط والسلاح مرخص وانا ماشي في السليم
الظابط:طبعا يدكتور بس احنا هتبقي قرابين من الصيدلية ونراقب حضرتك لان لو حصل اي حاجه يبقي رجالتنا معاك
انا:اللي تشوفو حضرتك وانا معاك في اي حاجه
الظابط:شكرا لذوق حضرتك دلوقتي تقدر تتفضل تمشي
وانا مشيت من القسم ورجعت علي البيت
انا : في دماغي هوا شهر شمال من أوله 🙂
امي:مازن عاوزاك
انا:حاضر جاي /اوباااا مين حضرتك
امي:بطل يرخم مش انت كنت عاوز كدا وانا موافقة وبقولك يالا
انا:لا دا هدف التاريخ دا اصبر استحمي واجيلك
دخلت استحميت وروقت علي نفسي وحرفيا كنت بنور في الضلمة
امي:ايوا بقي يخربيت جمال امك
انا:بلاش علشان انتي اللي هتتعبي في الاخر
امي:هنشوف يحبيبي انا ولا انت
انا:مش هسيبك النهاردة غير وانتي حامل في ٣ مني
امي:وانا موافقة بس تعالي نرقص الاول
انا:يلا بينا
وشغلت اغنيتي اللي اخترتها (عيونو لما قابلوني)
وانا وهيا بترقص وسط حب وعشق وغرام ورومانسيه غريبة انا ذات نفسي مستغرب انها طلعت مني انا
انا: بقولك اي خش في حضني اكتر
مرام:كدا
انا:يااااه نفسي في الحضن دا من زمان
مرام:هتتعود عليه كتير يقلبي
انا:اموت انا في الجنان بقولك اي
مرام:اي
انا:خدي احلي فرانش كيس لاحلي شفايف
وبدأنا الفرانش كيس وانا في قمة هيجاني وهيا بدأت تنقط عسل
انا:هنشوفي انا هعمل فيكي اي
مرام:وريني
ونيمتها وقلعتها القميص
ولقيت اللي كان نفسي فيه اجمل ما رأت عيني
قعدت الحس في كسها اللي شبه الوردة دا
هيا:اااااااااه اححححححححححح بتلحس كس امك يبني اااااه لحسك فاجر كمان كمان
انا: مش هرحم كسك دا غير وهوا مفشوخ من زبي مرام:ايوااااا افشخ كسي بزبرك كسي محتاجك اوي بجيب بجيب
ونطرت في وشي كمية عسل تكفي بلد بس كان طعمو فاجر جدا
انا:دورك بقي يقطه
مرام:من عيوني
وشالت البنطلون ونط في وشها
مرام:احا اي كل دا انتا بتاكلو معاك
انا:لا بيلعب حديد معايا مصي بقي علشان انا هايج عليكي اوي
مرام:عنيا يقلبي ،وبدات تمص زبري مش خبرة اوي في المص بس انا مستمع انا هيجت لدرجة اني دخلت زبي كله في بوقها لدرجة انا كانت هتتخنق لحد ما هيا جابت
مرام: بقولك اي كسي مش قادرة مولع نار طفيه بقي يفحلي
انا:عنيا ،وبدات ادخل زبري في كسها كان ديق نيك ,اي دا كسك ضيق كدا ليه
مرام:علشان تبقي انت اول واحد فتحو
انا:ماشي يشرموطة قلبي
وبدأت ادخلو واحدة واحدة
هيا:براحههه زبرك كبير مش قادرة طلعه طلعه
وانا مكمل تدخيل لحد ما دخل كله
انا:مبروك يحبببتي اتفتحتي بقيت مراتي رسمي
مرام:وانا كنت عاوزة كدا بس خايفة بس كسم الخوف وانا معاك عاوزاك تكمل رزع وفشخ طفي نار
انا:عنيا يا لبوتي ،ودخلت نيك في كسها مرحمتهاش /مرام:ارحم كسي بقي مش قادره
انا:كسم كسك هايج كل ما بنيك فيه صهد مش قادر مولع زبري وهيا عمال تصوت تحتيا وانا عمال بفشخ في كسها
مرام:فشخت كسي هاتهم بقي انا جبت ٤ لحد دلوقتي
انا:مش قادر كسك ممتع اوي كسك سخن اوي
عدي نص ساعة من النيك المتواصل وانا لسا مجبتش
مرام:هات بقي حرام عليك انا تعبت
انا:اهو اخخخخخخ
مرام:احححححح سخنين اوي لبنك ملئ كسي مبروك انا شكلي هحمل في اربعه
انا:لا دا لسا اول مرة مش هعمل واحد تاني الا لو عاوزة
مرام:عاوزة طبعا
ورجعت انيك تاني وجبتهم تاني بس المرادي علي وشها ونمت في حضنها وانا وهيا في قمة الامان بس في عز النوم حسيت بحد دخل بص علينا وطلع
$$__ اللي اللقاء في الجزء الخامس

الجزء الخامس
صحيت من النوم ومرام نائمة في حضني
انا:صباح الباور عايزين ناخد شاور
امي:بس بقي انت هديتني 😂😂
انا:ولسا يا مزة لسا
امي:ماشي يخويا لما نشوف
انا:هسيبك افعالي تتكلم عليا وعالعموم صباح الخير
امي:صباح النور
قوم يلا استحمي عقبال ما الم الاوضة
انا:اوك يقلبي /قومت دخلت الحمام خدت الشاور بتاعي وتحس اني حبيت الحياة من جديد
وروحت صحيت مصطفي
انا:يبولا يواد يبولا
مصطفي:مش واقتة يمريم عاوز انام
انا:مريم مين يعبيط انا بابا
مصطفي:ماشي يبابا هيا الساعة كام
انا:٨ونص يابيه قوم علشان مجيش العلقك دلوقتي
مصطفي:حاضر يا داد
انا:لا يحبي انا مش داد بس
مصطفي:عارف
انا:عيل رخم بس بحبه قوم يصاصا صبح صبح
وطلعت من اوضتو
ودخلت علي اوضه مريم
انا:قربت من السرير بتاعها وبوستها في خدها
مريم:ايوا بقي يبابا يحبيبي
انا:قولت انك هتعرفيني من اول بوسة قومي يا صغنن علشان نفطر
مريم:من عيني يبابا
وطلعت برا جبت اللاب بتاعي قعدت في الصالة
وقاعد بسوشيال وبغني العيون السمر يابا رمشها جراحه طب قولولها حبه حبه عليا براحه الابتسامه سهم عدي رشق في قلبي لا ملامه ليه تقولو العشق ذنبي العيون شبكت عيوني وفهواهم سهروني اعمل اي في حيرتي وعذابي يخلق دلوني /روح يا ليلي روح يا ليلي لحد داره
قولو باين من عذاب الشوق وناره روح يا ليلي وأمانه قولو علي اللي حاصل فيا قولو
مريم:طول عمرك صوتك حلو
انا:انا واثق من دا جدا طلاما انتي اللي قولتي
مريم:قلبي أموااااه
انا:مش هنفطر ولا اي
مرام: خمس دقايق بس وهيكون جاهز
انا:اموت في السرعة والأداء العالي 😉😂
مرام:بس يا رخم
انا:ماشي يستي انا اغني تأني بقي
بطلي بقي وحياه عنيكي ايه اللي جرا يحبيتي ليكي واعقلي بقي دا انا روحي فيكي علي اي كل حاجة صغيرة بتخشي في سين وجيم من انك عارفه أن انا دوغري وماشي سليم انا نفسي افهم من النكد ياحبيبتي بتاخدي اي سيبك بقي من الجو دا الجو دا قديم
مرام:ماشي يخويا هبطل نكد
انا:ضحكت يعني عجبتها الأغنية دا انا هاهريكي اغاني بصوتي
مرام:ايوا يخويا علشان صوتك حلو هتقعد تسمعنا بس انا موافقة سمعني يسيدي
انا:لما ناكل بس
مرام:يلا بينا ناكل
انا:يلا بينا
وقعدنا ناكل في جو عائلي جميل جدا ونضحك وانا اول مرة ارجع لطبيعتي من تاني
والضحك يرجع يملي بيتنا تاني
فطرنا ودخلت غسلت ايدي وطلعت قعدت علي اللاب شوية وانا قاعد بسوشيال وبغني انا اشتريت بالدين حمام طلع تعابين مجاني دعا الوالدين ودا الجمال مشيتها بالإحساس مع بعض ومين احتاس انا في حبايبي يناس بختي مايل عملنا قيمة لابن للائيمة عملنا قيمة لناس لائيمة خسارة نطق اسمهم عملنا سعر للي ملهمش سعر لو سبت بقي يجبلي حقي القول هيحرق دمهم
مرام: ايوا يرايق قهوتك اهي يبو العيال
انا:اوبا انتي رايقة كدا يبقى عاوزاني في موضوع مهم
مرام: الصراحه اه
انا:قولي وانا سامعك
وطلعت السيجارة وولعتها
انا:ها قولي
مرام:احنا مش هنعمل علاقة كتير يعني ٣ مرات في الأسبوع بس علشان صحتك
انا:وانا موافق انا هعمل اللي انت عايزاه
المهم أنك تفضلي جمبي
مرام:اي الحب دا كله يولااا بقولك اي قلل منو علشان لو حد جه نبقي عادي لاكن طول ما احنا لوحدينا براحتك
انا: اشطا يام العيون جريئه
مرام:يخربيت كلام امك
انا:خلاص بقي تعالي نشرب القهوة مع بعض علشان الحق انزل
مرام: عيني يا نور عيني
وقعدنا نشرب القهوة وطبعا هيا كل اللي بتعمله انها بتبص عليا
انا:في اي يا مرمر عجبك شكلي
مرام: الصراحه اهي مش متخيله انك ابني وجوزي
انا:لا اتخيلي يحبيتي عادي
شربت القهوة خلصت
انا:اقوم البس انا بقي وانزل اشوف ورايا اي عاوزة حاجة يمرام
مرام:عاوزه سلامتك يقلبي
دخلت لبست كاجول تيشرت ابيض وبنطلون الجي وكوتشي بس النهاردة رشيت استرونجر وز يوو توباكو ونزلت أنا كنت رايح اسلم علي عمتي بقالي كتير ماشوفتهاش والطريق كان طويل الصراحه انا عمال مشغل اغاني شغلت اي اليوم الحلو ده
وانا قاعد معلي الصوت ومتسلطن والأغنية اشتغلت وانا في نص الطريق وماشي بهدوء ورواقه وروحت مشغل ادرينالين كنت حقيقي اليوم دا في قمة روقاني بشكل غير طبيعي
مفيش اغنية فرفوشة مشغلتهاش اخر اغنية سبب فرحتي وانا بركن العربية وطالع بس معرفش ليه استنيت اسمعها للاخر خلصت الأغنية وطلعت عن عمتي
عمتي:اي دا مازن عامل اي يحبيي
انا: الحمد**** يعمتي هفضل علي الباب كدا
عمتي:معلش يحبيبي لا مؤاخذة انا من كتر فرحتي بيك مختش بالي مكلف نفسك ليه يحبيبي
انا:ولا تكلفه ولا حاجه وبعدين انا معنديش اغلي منك ياعمه دا اقل حاجه اجبهالك دا بالعكس مش مقامك
عمتي:لا يحبيبي كفايا مجيتك دي عندي بالدنيا انت الوحيد اللي من ريحة ابوك كلك شبه بالملي حاسة انه هوا بيكلمني مش انت
**** يرحمك يااحمد
انا:**** يرحمه اي مش هشرب حاجة من ايدك دي
وفين البت منار وحشاني
عمتي:موجودة يخويا بس في اوضتها خشلها عقبال ما اعملك القهوة بتاعتك عارفة انك بتحب تشربها من ايدي
انا:تسلمي يعمتي أنا هخشلها
خبطت علي باب الاوضة
منار:ادخل
انا:اي ساعة علشان تسمعي مين علي الباب
منار اتفأجت:اي دا مازن عامل اي بجد واحشني
انا:وحشك اي يمعفنة انتي مبتساليش حتي لما عملت الحادثة دي مرة والمرة التانية لما اضربت بالنار
منار:حقك عليا انت عارف الجامعة
انا:انتي في دلوقتي
منار:٥ صيدلة
انا:ايوا هتشتغلي معايا يعني
منار:اذا كان عاجبك
انا:عاجبني يشبح بس بجد انتي احلويتي
منار:وانت بقيت مز ياض اي الجمدان دا
انا:خمسه في عينك تعالي احضرينا يعمتي
عمتي:نعم يقلب عمتك
انا:شوفي بنتك دي هتقر عليا بتقولي يخربيت جمدانك
عمتي:خمسة في عين امك 😂😂 كله الا مازن
انا:حبيبتي يعمتي بس علفكرة انا شكلي هخطب مش عارف ليه في واحدة عجبتني كدا
عمتي:مين دي يمازن وانا اخطبهالك بنفسي
منار:مين يمازن
انا:لا خليها مفاجأة بس غالبا هيا قريبة بس بقلنا كتير مبنتكلمش
عمتي:مين برضو
منار:مين برضو
انا:قولتلكو خلينا مفاجأة بقولك اي يعمتي متيجي معايا انتي ومنار اقعدو في الشقة التانية بتاعتي انا قافلها وانتو دلوقتي قاعدين لوحدكم
عمتي:فكرة بس انا مش عارفه خد راي منار
انا: قولتي اي يمنار
منار:ماشي يعم مازن
انا:جهزو الشنط عقبال ما اشرب القهوة والبسو
وانا روحت شربت القهوة عقبال ما كانو لبسو وجهزو الشنط
وانا خدت الشنط وحطيتها في العربية وعمتي ركبت جمبي ومنار ورا
انا:تسمعو اي
عمتي:اي حاجه علي ذوقك انا عارفه ذوقك حلو
منار:علي ذوقك يبن خالي
انا:ماشي
وروحت شغلت اغنية خطيرة (رامي صبري) وحسيت أنها عجبتهم وانا مندمج معاها
وبنددن لقيت عمتي بتتكلم روحت موطي الصوت
عمتي:مازن انت صوتك حلو غني انت عاوزة اسمع صوتك اكتر
انا:عنيا يعمتي /عملنا كل حاجة صح مع اللي غدرو بينا وياما لعبو بينا وقلنا ما علينا لاكن خلاص دا كله بح من الطيبة اتعفينا وفهمنا مين معانا وعرفنا مين علينا نشيل شيلة مش شيلتنا نخش ليلة مش ليلتنا مفدينهاش سيرة ما بالسلامة نشوف راحتنا دا احنا ضحينا بحياتنا عملنا حاجات كتيرة دادينا دادينا دادينا لقينا اللي دايس لقينا محدش قدر يعيني يعيني ويابا يعني يبابا علينا عاشرنا ناس فظيعة ناس قطيعة قبلنا شر شوفنا ال قولنا **** يابا عايشين في وسط غابة خلينا مع الغلابة
عمتي:اللله عليك بجد صوتك ولا انك انت اللي بتغني الأغنية
انا:عيب يعمتي أنا بس لو اتحطت الفرصة قدامي كان زماني بنافس بهاء
عمتي:دا حقيقي **** يحفظك
ووصلنا الشارع بتاعنا وانا كنت مشغل رضا البحراوي عمال تقول انا وانا حاطط عليك كام سنة ابو غل من غلو اونطة في الجدعنة
وروحت راكن العربية طلعت الشنط علي شقتي التانية وجبت واحدة تنضف الشقة في السريع
وانا قاعد معاهم
انا:منورين يجماعة اللي بالحق يماما مش انا شكلي هخطب
مرام:مين اللي عجبتك وانا اخطبهالك
انا:هاتي ودنك
مرام:اي مين
انا: الصراحه منار بفكر اتجوزها انتي اي رأيك
مرام:بص انا كنت رافضة الحوار دا في الاول بس انت مش مقصر. معايا في حاجة وواثقة انك لما تتجوز مش هتقصر برضو بس احنا نعمل خطوبة تقعد سنة ولا اتنين عقبال ما تتعرفو علي بعض
انا:اشطا يحب /طلعت من الاوضة
انا: بقولك اي يعمتي
عمتي:خير يحبيبي
انا: انا عاوز بنتك في الحلال ونلبس دبل
عمتي:انت بتهزر صح
انا:لا يستي انا بتكلم بجد وجد الجد كمان انا مش هلاقي واحدة زيي منار وخصوصا انها تربيتك ودا اللي مطمني
عمتي:بس مش رايي انا دا رائيها ورائئ جدك
انا:طيب منااار
منار:نعم يا مازن
انا: بقولك اي
منار:اي يا مازن
انا:هتجوزك عاجبك ولا لا
منار:انت بتهزر يمازن صح
انا:اي العيلة اللي بتهزر كتير دي علي الطلاق منك عاوز اتجوزك ارتحتي كدا 😂😂
منار:سيبني افكر
انا:عندك ٥ دقائق تفكري فيهم عقبال ما اشرب سيجاره واجيلك
وطلعت البلكونة اشرب سيجاره وانا قاعد سرحان وبفكر أن اللي عملته دا صح ولا غلط بس حسبتها لا انا صح بحيث عمتي تبقي جمبي وفي نفس الوقت انا في نفس البيت والبيت كله بتاعي
وخلصت السيجارة ودخلت
انا:ها قولتي اي يمزتي نقول مبروك ولا اي
منار:انا موافقة بس تاخد رأي جدي الاول
انا:وانا موافق
انا:الو يجدي
جدي:ازيك يمزون عامل اي
انا:كويس يجدي بقولك اي
جدي:قول
انا:انا الصراحه نويت أخطب والعروسة عاوزة رأيك انت
جدي:مين العروسة يمازن
انا:منار بنت عمتي يجدي
جدي:انت كدا ابن احمد صح وتربيتي مبروك يابن قلبي وانا ساعة وجايلك
انا:وانا مستنيك يبوب
وانا دخلت اوضتي غيرت اللبس بتاعي لبست ترينج اديداس وطلعت
جبت اللاب وقعدت اسوشيل وانا زهقان
منار:مازن جدو قال اي
انا:شكلي وقعت في حبك يبنت الايه
منار:اي دا يعني هبقي حرم الدكتور مازن
انا:اه مقدما يمزتي تعالي اقعدي جمبي
منار:عنيا يحبيبي
وقعدت جمبي وانا قاعد بغني بالراحة وهدوء وعمال بقلب في اللاب لحد ما جدي جه
انا:حمد**** علي السلامة يا بوب
محمد:**** يسلمك يمزون
محمد:عامله اي يمنمن كده متسأليش علي ابوكي يبنت الكلب
عمتي:بس يابا مازن ومنار قاعدين
انا:اوبا شكلك بتحبي تتشمي يعمتي من جدي
جدي:بس ياض انت دي منمن قلب ابوها دي
مهما كبرت لسا صغيره بالنسبالي
عمتي:خلاص يبابا بقي ☺️
انا:ايوا يعم محمد رايقه معاك 😂😂
محمد:قوم ياض قدامي علي الاوضة عاوزك في كلمتين مهمين
انا:ماشي يابوب
ودخلنا الاوضة بتاعتي
محمد:اقفل الباب بس
انا:في اي يا بوب.
محمد:بص يمازن انا وافقت عليك انك تتجوز منار علشان عارف تربيتي كويس وعارفك كويس وانك طلاما طلبت تتجوزها يبقي عاوزها بجد علي العموم انا مش عاوز منك غير انك تعاملها علي انها بنتك زيها زي اخواتك وامك كدا وانا مش عاوز منك جنية احمر لاني واثق فيك يمازن اكتر موقف اثبتلي كدا انك روحت جبت عمتك النهاردة تقعد تعيش هنا من غير ما انا اقولك علي العموم مبروك يبن قلبي هات حضن بقي
انا:**** يبارك فيك يابا واوعدك هشيلها في عينيا الاتنين
وطلعنا من الاوضه وجدي قال انو وافق بشكل نهائي واتغدينا كلنا مع بعض حتي مصطفي ومريم كانو جم وهما فرحو اوي اني هتجوز
وقعدت اتفرجت علي ماتش الريال ونزلت اتمرنت في الجيم ورجعت استحميت ونمت
اللي اللقاء في الجزء السادس 🤛

الجزء السادس
صحيت تاني يوم علي صوت امي
امي: قوم يعريس قوم يحبيبي الساعة ٨ وكلنا مستنينك علشان نفطر
انا: صباح الخير يقلبي عنيا هقوم بس اخد شاور في السريع منو وجاي عقبال متعملي البطاطس بتاعتي
امي:عنيا يقلبي
وقومت دخلت الحمام خدت الشاور بتاعي وطلعت وانا لابس بوكسر بس وجسمي الفوقاني باين
ومخدتش بالي أن عمتي ومنار موجودين
انا:صباح الخير ياجماعه
عمتي:صباح النور يعين عمتك
انا:صباح الخير يمنو
منار:صباح الفل علي البطل بتاعي
وبتبص علي عضلاتي
انا:اي عجبينك صح متقلقيش كلها شهرين وهتشوفيهم كل يوم في البيت بتاعنا يمزة 😉
منار اتكسفت:احمم ماشي
انا:ماشي يقلبي
ودخلت الاوضة وبغني وانا بلبس كاجوال لبست نبيتي في اسود كنت في قمة الشياكة
انا بغني:اي. اليوم الحلو ده اي الناس الحلو ده رايق لو مين عليا لو حرب جاية واللي ما تتضايق هتعايق مزاجي حلو وشكل الحلو عليا كدا لايق
انا:صباح الخير والحب
كلهم:صباح النور
انا:يلا نفطر بقي ولا اي
وكله قعد يفكر وانا بفطر وبتكلم معاهم وكله منتبه ليا
في وسط الاكل
رقم غريب :الو ازيك يا استاذ مازن انا بعتذرلك أن الطلقة ما موتتكش اوعدك المرة الجاي هتصيب
انا بنرفزة :عيب يا ادهم تلعب معايا انت عارف انا مين مش هقولك غير انك اسمك ادهم المناويشي قاعد في شارع مراد بالظبط عمارة رقم ٤ اللي علي اليمين وشقتك رابع دور علي الشمال والحاجة اسماء ٥٣ سنه ودائما متحكمه فيك اوي واختك سلمي المناويشي ٢٣ سنه وانت ٢٢ سنه بس اوعدك يا ادهم لو فكرت تقرب مني هخليك تبكي ددمم فوق مش الكام معلومه اللي عرفتهم من الدرك ويب يبقي انت كدا مفيش افشخ منك لا يبابا فوق انا بمكالمة واحدة انسفك انت وعيلتك مع أن دماغك عجباني وبقول نشتغل مع بعض بس عالعموم هسيبك تفكر لمدة ساعة وصحيح ابقي سلملي علي احمد اللي انت باعته في الصيدليه يشتغل معايا
ادهم:اصبر اصبر بس اسمعني
وقفلت السكة وكملت اكلي
مرام:مين اللي كان بيكلمك دا يحبيبي
انا:بقولك اي متسألنيش دلوقتي علشان انا مش شايف قدامي
منار:اعملك القهوة
انا:ماشي يمنار
وقامت منار عملت القهوة وانا قاعد بولع في سجاير بفكر هعمل اي في الواد دا خصوصا أن هوا ميعرفش أن اخوه **** يرحمه كان يبقي صاحبي
مشهد تاني
ادهم:لا انا لازم اوافق مش هينفع اعادية دا شكله خطر بجد دا كشف احمد
اسماء: مالك يحبيي بتكلم نفسك ليه
ادهم:مفيش يماما
اسماء: بقولك اي يا ادهم كان فيه ولد مع اخوك محمد **** يرحمه دا كان صاحبه الروح بالروح متخيل انو دفع فلوس لاخوك هوا في العمليات واحنا مكانش معانا فلوس وكنت فعلا تحس انو اخوه دا حتي محمد لما كان بيموت وصي أن صاحبه دا هوا اللي بدفنه انا مش فاكرة اسمه بالظبط لانو كان صعب بس فاكرة اسم عيلتو كان اسمه زين /يزن حاجة كدا المهم اسم عيلتو كان اسمها العربي
ادهم:اسمه مازن العربي
اسماء:ايوا انت عرفت الاسم منين
ادهم:لا خمنت مش اكتر
وهنا أيقن ادهم انو يبقي بيعادي صاحب اخوه اللي رمي فلوس الدنيا تحت رجل إخوة
نرجع ليا تاني
انا:تسلم ايدك يمنار
منار: علي اي يحبيبي
وانا قعدت اشرب القهوة ومولع فوق الخمس سجاير وانا مش حاسس بيهم
عدت الساعة
انا:ها قولت اي يا ادهم معايا ولا عليا
ادهم:انا هسأل واحد بس وبعدها هقولك
انا:عارف انت عاوز تسال انا ابقي صاحب اخوك ولا لا **** يرحمه ياادهم اخوك محمد دا كان اخويا قبل ما يكون صاحبي وعلشان تبقي عارف حتي لو انت عاديتني مش هقولك انا هعمل فيك اي بس انا واثق وعارف انك هتوافق تكون معايا يااخو صاحب عمري
ادهم:انا موافق بس عندي ليك طلب
انا:اتفضل
ادهم:ينفع تيجي تشوف امي هيا عاوزة تشوفك ولسا بتسأل عليك يبن العربي
انا:دي امي يا ادهم حد يقدر ينساها بالظبط ساعتين اشرب قهوتي والبس واجيلك والعنوان عارفه دا بيتي اكيد عارف يعني عنوان بيتي
ادهم:مستنيك يا مازن
وقفلت مع ادهم وانا فرحان جدا ومزاجي رجع تاني حلو بس لحظت اني مرام زعلانه
انا:مرام تعالي هنا
مرام:نعم يا مازن فيه اي
انا:حاسس انك زعلانه متزعليش مني تعالي احكيلك وانت هتعرفي كنت زعلان ليه
مرام:ماشي قول
انا:فاكر محمد صاحبي **** يرحمه
مرام:ايوا فاكراه **** يرحمه
انا:اللي كلمني وسط الاكل دا يبقي ادهم اخوه الصغير وهوا ميعرفش اني اعرفه وهو حاول يقتلني الحادثة بتاعت الصيدلية هوا اللي كان مدبرة وانا عرفت كدا بس الظاهر أن أمه حكيتلو علي اللي عملتو مع اخوه علشان كدا انا نازل دلوقتي هروح اشوف أمه
مرام:ماشي ينور عيني بس خد بالك من نفسك
انا:قلبي متحرمش منك
ودخلت اوضتي رشيت البرفيوم بتاعي بس النهاردة رشيت استرونجر وز يوو عود كانت أول مرة اجربها بس كانت تحفة بجد
وسلمت عليهم ونزلت ركبت العربية وانا ماشي وشغل الأغنية بتاعتي ولحد ما وصلت قبل الشارع بتاعه بدقيقتين شغل اغنية بتوحشيني بتاعت وائل جسار لان الأغنية دي كنا بنحبها انا وهوا
وعليت الصوت ونزلت الازازة بحيث الصوت يطلع وانا عيني بتدمع علي الأغنية وبفكر هزارنا في كل حتة في الشارع وانا وهوا مكانش بيفرقنا غير النوم وحتي النوم ساعات كتير كنت بنام عنده
وركنت العربية أمه عرفت أن انا من الأغنية وطلعت خبطت علي الباب وفتح ليا ادهم
انا:كبرت ياض وبقيت شحط **** يرحمك يمحمد كان بيقولي انتا اشوف ادهم كبير وفي الجامعة
ادهم:**** يرحمه
سيبت ادهم وجريت علي اسماء
اسماء:كدا يمازن تعمل كدا وتختفي بعد عزاء صاحبك
انا:ومين قالك اني مكنتش اعرف اخباركم بالعكس أنا عارف كل تفصيلة عنكم بس من بعيد عاملة اي يا امي واحشاني اوي
اسماء:خليت فيها امك حد ميسألش علي أمه الفترة دي ولي حتي سلمي يواطي
انا:حقك عليا بجد انا مش عارف اقولك اي
اسماء:بصت في وشي وعيطت كبرت يا مازن كبرت يا مازن وانا عمري ما انسي انت ومحمد وانت بتهزر مع بعض من وانتو في أولي ابتدائي مع بعض كل المراحل مع بعض كنتو في كتف بعض حتي يوم الحادثة كنت متعور في كتفك وواخد طلقة وشايل محمد علي كتفك ولا اكنك سليم حتي وانا كنت مستغربة ازاي انت واقف بالصلابة دي وواخد طلقة في كتفك واللي عرفته من محمد أن الطلقة دي انت خدتها بداله ومكانش فارق معاك حياتك المهم عندك محمد انا مش عارفه اقولك اي بجد
انا عنيا دمعت:انتي لي بتفكريني بمحمد محمد دا مش صاحب دا روحي دا انا طول ما هوا فرحان انا فرحان بتفكريني بيه ليه بقي حرام عليكي بس ورحمه ابويا لا هجيب حقه تالت ومتلت ومش هيكفيني غير وانا ماسك قلب اللي عمل كدا وبعصورو من الحزن اللي هيحصله المهم فين البت سلمي انا مشوفتهاش
سلمي:انا هنا انت مين
انا:يمعفنه نسيتيني نسيتي مازن
سلمي بتفاجؤ:اي دا انت مازن شكلك اتغير اوي يمازن انت دلوقتي شغال اي
انا:دكتور صيدلي بس الحمد**** كويس
بقولك اي يماما فين العصير بتاعي انا بقالي كتير مشربتهوش علشان عاوز ادهم في كلمتين لوحدة في البلكونة
اسماء:عنيا يمازن
انا:**** اول مره تنطقي اسمي صح كل مرة تقوليلي زين
اسماء:يلا يا لمض
وطلعت وانا فرحان اني قدرت اضحكها
انا:تعال يا ادهم ورايا
ادهم:انت ازاي عرفت مكان البلكونة
انا:يعبيط انا عيشت هنا اكتر من عمرك اصلا 😂😂
ادهم:مقبولة يدكتور
انا:نتكلم جد بقي انت كنت عاوز تموتني ليه
ادهم:كنت فاكر انك انت اللي قتلت اخويا
انا:بص وروحت قالت التيشيرت دي الطلقة اللي انا خدتها اظن انها باينة وبص علي كتفي هتلاقي تاتو باسم محمد
ادهم:ماشي صدقت خلاص يدكتور
انا: علفكرة انت قد اخويا الصغير يا ادهم بس اقسملك اني بعمل كل اللي في وسعي علشان اموت الكلب واجيب حق اخويا **** يرحمه
ادهم:معلش يا دكتور مازن انا ظلمتك وكنت عاوز اقتلك بس الحمد لله انك مموتش
انا:تعرف اني تاني يوم كنت جايلكم بس اللي حصل
اسماء سمعت أن ادهم كان عاوز يموتني
اسماء بغضب:يبن الكلب كنت عاوز تموت مازن يكلب عاوز تموت صاحب اخوك اللي دافع عنه
وانا اقول عرفت اسمه منين
انا:خلاص يا أمي مش مشكلة انا كويس اهو
حصل خير بس خد بالك يا ادهم انا زعلان منك
اسماء:حقك عليا يا مازن حقك عليا يا بني
انا:المهم فين العصير
اسماء:اهو يحبيبي اشرب
انا:اقعدي علشان فيه موضوع مهم جدا
اسماء:قعدت اهو يضنايا
انا:بصي محمد ** يرحمه كان محوش معايا فلوس وانا شغلتهالو ودلوقتي عاوزك تيجي معايا البنك اسحب الفلوس وتاخديها انا بقالي ١٠ سنين محوشهم من ساعة موت محمد ** يرحمه
ودا حقكم وكل شهر الارباح هتكون عندك اول باول
اسماء:دي فلوسك يبني انتو اخوات عيب اخد منك فلوس يبن الأصول دا كفايه انك جيت ومنستنيش انت زي محمد عندي يمازن دا انت كنت بتقعد معايا اكتر ما بتقعد في بيتكم
انا:دي حقيقية بس دا حقكم وبعد اذن خديهم لاني كنت هموت في لحظة بسبب النار اللي اضربت بيه اسماء:لا طول ما الفلوس معاك اكنها معايا
انا:و**** ابدا تعدميني لو مخديتهمش
اسماء:لا بعد الشر أن شاء لله عدوينك واللي يكرهوك
انا:الفلوس دي هتبقي بتاعتكم متصرفوش منها انتي كل شهر مصروف البيت عليا دا وصية صاحبي **** يرحمه
ادهم:لا شكرا يمازن مش محتاجين
انا:انا قولت مصروف البيت عليا يبقي خلاص وبعدين انا عاوزك تكبر كدا وتركز علي جامعتك عاوز اخطبلك
ادهم:ماشي يمازن
اسماء:دا اخوك يا ادهم قولو يا اخويا دا اللي مربيك هوا ومحمد فوق ومتشيلش منه
انا:أن نسيت دا تقرير طبي وسبب وفاة محمد أنو جالو جلطة في القلب ومات في ساعتها بس البهايم اللي في المستشفى مفهموش انها جلطة قلبية علي العموم انا مش هسيب حق اخويا ابدا
بس خد بالك يا ادهم انا لما بعدت علشان أحافظ عليكم واحافظ عليك انت بالذات عاوزين يقتلوك بس وحياتك عندي محدش هيفكر يمس شعرة منك طول ما انا موجود انت كذا مرة كانو هيقتلوك بس انا كنت بلحقك بس من بعيد
ادهم:حقك عليا يخويا انا اسف بجد اني فكرت فيك غلط سامحني
انا:مسامحك يا ادهم انت برضو لسا صغير
هات حضن ياض
ادهم:يااااه حضنك نفس حضن محمد بالظبط
انا:انا مازن اخوك يا ادهم انت ابني قبل ما تكون اخويا
ادهم:انا ارتحت اوي بجد
انا:بقولك اي ياض انت انا كده هنسي بقولكم اي انا هخطب الاسبوع الجاي عاوزكم تجهزو ودول ٢٠ الف ليك ياض يا ادهم تجيب احسن بدلة دي خطوبة اخوك ياض
ادهم:عنيا يخويا
انا:طيب هامشي انا دلوقتي علشان ورايا حاجات
اسماء:متقعد شويه
انا:لا انا هاجي كتير ادهم بكرا هيكون عندك عربية اودي كيو7 احدث موديل دي هديتي ليك يعم
ادهم:كدا كتير جدا و****
انا:ولا اكتر ولا حاجه ياض لو عوزت حاجه كلمني وانت معاك رقمي
ادهم:متحرمش منك يخويا
اسماء:متحرمش منك يامازن
انا:سلام يجماعه
ونزلت وانا فرحان اوي
انا:الو ازيك يا كريم
كريم:عامل اي يدكتور
انا:عاوز عربية اودي كيو7 موديل السنة
تكون في العنوان دا بكرا
واديتو العنوان
وقفلت معاه ورجعت علي البيت وانا لفينا الدنيا
وفي قمة الفرح والسعادة حقيقي صوت رضا البحراوي في حته تانية بجد
وركنت العربية وطلعت
انا: عاملين اي يجماعة
كلهم: الحمد****
انا:الخطوبة الاسبوع الجاي يمنار جهزي نفسك
علشان هننزل كل يوم نشتري التجهيزات وهنبدا النهاردة هنروح نجيب الدبل والفستان والبدلو بتاعتي هتصمم مخصوص في يعتبر جهزة والقاعة موجودة متقلقيش من اي حاجة
منار: يخليك ليا
ودخلت غيرت هدومي لبست قميص جينز وبنطلون جينز وكوتشي ورشيت برفيوم خمرة قهوة حقيقي من افخم البرفيومز اللي جربتها وحلوة جدا
ولقيتهم لبسو وجهزو وانا نزلت دورت العربية وهما نزلو ورايا وروحنا علي الجواهرجي جبنا الشبكة طبعا دهب وبعدها طلعنا علي المول جبنا الفستان وكان زيي ما انا كنت عاوزو وطلعت علي مطعم مشويات طلبنا اكل اتغدينا كلنا ورجعنا علي البيت غيرت هدومي ونزلت الجيم اتمرنت ورجعت كان ماتش الزمالك اتفرجت عليه ونمت
اللي اللقاء في الجزء السابع
______ عاوز رايكم
للأسف قصة ما لهاش اي معني وخاصة بدايتها غير طبيعية وغير مستساغة الحب بتاع البطل وكلامه ما ينفعش يكون لأمه لو لبنت الجيران او واحدة قريبته تمام لكن انه يحب امه الحب المحرم فدا منتهي المرض والشذوذ انت تخيلت الباطل حق و الجرم العظيم منتهي اللذة وحاولت تقنع بيه القراء و المصيبة الكبري طلعت البطل انسان سوي ومسؤول ودكتور صيدلي وبطل ملاكمة سابق ... للأسف لم أكمل القصة لأنها تشمئز منها النفس البشرية ..
 
  • عجبني
التفاعلات: Alfâ7d
قصة جميلة
 
  • عجبني
التفاعلات: Alfâ7d
للأسف قصة ما لهاش اي معني وخاصة بدايتها غير طبيعية وغير مستساغة الحب بتاع البطل وكلامه ما ينفعش يكون لأمه لو لبنت الجيران او واحدة قريبته تمام لكن انه يحب امه الحب المحرم فدا منتهي المرض والشذوذ انت تخيلت الباطل حق و الجرم العظيم منتهي اللذة وحاولت تقنع بيه القراء و المصيبة الكبري طلعت البطل انسان سوي ومسؤول ودكتور صيدلي وبطل ملاكمة سابق ... للأسف لم أكمل القصة لأنها تشمئز منها النفس البشرية ..
انا نتقبل نقدك انت داخل قسم المحارم ليه هتجيب دليفري مثلا فوق بس
 
للأسف قصة ما لهاش اي معني وخاصة بدايتها غير طبيعية وغير مستساغة الحب بتاع البطل وكلامه ما ينفعش يكون لأمه لو لبنت الجيران او واحدة قريبته تمام لكن انه يحب امه الحب المحرم فدا منتهي المرض والشذوذ انت تخيلت الباطل حق و الجرم العظيم منتهي اللذة وحاولت تقنع بيه القراء و المصيبة الكبري طلعت البطل انسان سوي ومسؤول ودكتور صيدلي وبطل ملاكمة سابق ... للأسف لم أكمل القصة لأنها تشمئز منها النفس البشرية ..
يصاحبي راعي اني لسا ببدا ودي اول قصة يعتبر ليا
 
بالراحه علينا انت دخلتنا الويب دارك وقتل صاحبك مع انك قلت ال ضرب النار الجماعه الحراميه
كدا هنعمل ارور منك
 
  • عجبني
التفاعلات: Alfâ7d
اهلا بيكم اعرفكم بنفسي انا مازن دكتور صيدلي
عندي 26 سنة طولي 185 وزني 75 رياضي درجة اولي ولاعب بوكس سابق
/جدي :الحج محمد عنده 64سنه طوله 187 وزنه 79 مش رياضي بس مفيش كرش/ امي:مرام٤٤سنه طولها 178 وزنها 82 حاجه كدا بالنسبالي ملكة قلبي وحياتي وخصوصا اني الكبير وابويا ميت فابالنسبالها اكتر من ابن
اخويا مصطفي:عنده١٦سنه طوله 181 وزنه 86 هوا يعتبر اتخن واحد فينا بسبب انو مش مهتم بصحته بس دمه خفيف
اختي:مريم 18 سنه طولها 175 وزنها 71 يعتبر حته كرفايه / لسا هتعرف بقيت الشخصيات مع الاحداث
بيبدأ اليوم علي صوت امي وهيا بتصحيني
امي:مازن قوم مازن قوم يحبيبي الساعة ٨
انا :سبيني يماما عاوز انام شويه
امي :قوم يحبيبي يبابا قوم يقلبي
بفتح عيني لقيت بدر منور قدامي
انا:صباح الفل والجمال والصحة الحلوة انا اشوف الجمال دا مرة واحدة براحه علي قلبي يعسل
امي بكسوف :بس يا مازن قوم بقي بتكسف
انا: لا انا لازم اعاكس ودا حقي
امي: قوم يدكتور انا حضرتلك الفطار علشان فيه مشواير هنعملها مع بعض
انا :مش هعمل حاجه غير لما افطر من ايدك واشرب القهوة بتاعتي من ايدك العسل دي بس ياريت متحطيش سكر علشان بجز انتي حطي صباعك بس وهيا هتبقي عسل
امي :خلاص بقي كفايا علشان انت بتحرك مشاعر جوايا
زبي وقف وبقي جديده
انا: اعاكس براحتي وبعدين فين المشاعر اللي بتتحرك دي دا حتي مفيش بوسه
امي بضحك :ايوا المشاعر متحركش حتي بص دا
وبتشاور علي زبي
انا: لا دا بيصبح عليكي 😂😂مش اكتر يلا تعالي نفطر علشان انا جعان وهموت من الجوع
امي :لا بعد الشر يقلبي انت عارف انت بالنسبالي اي يدكتور دا انت عملت معايا اللي معملوش ابوك وقفت معايا راجل اسد من وانت صغير ولسا لحد دلوقتي
انا:مكفايا دكتور دي عاوزك تدلعيني يمارو مش عاوزك تناديني دكتور تاني وبعدين اللي عملته دا اقل حاجه وبكرا الايام هتثبتلك
امي: طيب ياميزو وانا متأكدة انك هتعمل اكتر من كدا يبن جدك
انا: مخلاص بقي كفايا عاوز افطر 😂😂😂
امي : عيل فقري بس عسل 😂😂
انا: ايوا فقري بس خدي بالك هنكمل كلمنا في العربية لما ننزل
امي: ماشي يااسدي
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي عقبال ما تجهز الفطار وقعدنا نفطر انا وهيا في جو رومانسي جدا انا:بتعيطي ليه دلوقتي
امي: بتفكرني بحنيه ابوك مسيبتش فيه حاجه 😭انا:هتفولي عليا يمارو عاوزاني اموت
امي:لا ينور عيني أن ش**** انا وانت لا
انا: بعد الشر عليكي يمرمر كفايه نكد بقي وخدي الحته دي من ايدي
انا: وانا بضحك بتفكريني بيا وانتي بتاكلي نفس الطريقة في اكل الفطير لازم الحوس بوقي ووشي معاه 😂😂😂
امي: انتا طالعلي يقلب مرام
انا:اول مرة تقوليلي يقلب مرام
امي:انت مش قلب بس لا دا انت كل حاجة جوايا
انا: طيب علشان الكلمتين دول انا عاملك مفاجأة النهاردة
امي: اي هيا
انا: متبقاش مفاجأة يمارو قومي اعملي القهوة عقبال ما اخطط لليوم
امي :من عيني يقلبي
انا: نور عيوني وعشقي بعشقها يناس 😍
امي:كفايه بقي كدا علشان انا مش حمل كلامك
انا:ماشي يقطتي 😉
هيا دخلت المطبخ تعمل القهوة وانا كنت فكرت هعمل اي نخلص المشاوير بتاعتها الاول وبعدها اعملها المفاجأة ،لقيتها دخلت عليا بالقهوة
انا: عارفه بحب قهوتك ليه يقمر
امي:ليه يامزون
انا:علشان بتبقي حلوة زيك وطعمها عسل زيك وجميله زيك يقلب القلب
امي:خرابي علي كلامك الحلو دايما بتخلي قلبي يعبي كلام منك 😍😍😍😍
انا:دا نص الكلام اللي في قلبي انا عمري ما هزهق من اني اقولك كلام حلو يعسل
امي: قلبي 😍😍😍
انا :اشربي القهوة وانا هشرب معاكي اهو
تشربي سيجارة
امي:لا يسافل 😉
انا:طيب يمرام قلبي ،وولعت السيجارة وانا بتأمل فيها وازاي انا شبها كدا ،قطع الصمت مصطفي اخويا الصغير :صباح الخير يبابا صباح الخير يماما
انا:صباح الخير يادرش وراك اي النهاردة
هوا:عندي درس كيمياء وهخرج مع صحابي
انا:طيب عاوز كام يعني
هوا:الدرس ١٠٠/ومصروفي ٥٠
انا:طيب هات المحفظة بتاعتي من جوا
هوا:حاضر يابابا
راح جابها وجه:اهي يبابا
انا:خد يعم دول ٣٥٠ روق علي نفسك واعزم صحابك وهحولك ٣٠٠ علي حسابك احتياطي
هوا:قلبي يبابا اموووه
انا:علي اي يحبيبي انا عاوزك احسن واحد واهم حاجه تطلع اللي انت عاوزو بس شد حيلك وذاكر وهات مجموعة كويس الترم دا بس اوعدني وانا هجيبلك حاجه نفسك فيها
هوا:عنيا يبابا اوعدك اني هجيب مجموعة كويس
بس هتجبلي ايه
انا:متبقاش مفاجأة يقلبي روح يلا افطر وشوف هتعمل اي وانا هنزل دلوقتي انا ومارو
هوا: ماشي يبابي عاوز حاجه
انا:لا يقلب بابا
ومشي مصطفي
ودخلت مريم
انا:صباح الخير علي قلبي والصغنن بتاعي
مريم:صباح الخير يبابا
انا:وراكي ايه النهارده وهتعملي ايه
مريم:رايحه الجامعه هروح بعدها الكوافير علشان اعمل شعري
انا:عاوزة كام
مريم: معرفش و**** يبابا
انا: الشعر بي ٢٠٠٠ غير أنها اكيد هتعمل حاجه غير الجامعه يعني سكه ٥٠٠٠ /٦٠٠٠ طيب خدي الفين اهم و٤٠٠٠ اتحولو علي حسابك علشان متمشيش بكاش كتير
مريم: تسلم يبابي ميحرمنيش منك امواااه
انا:يلا شوفي هتعملي اي سلام يقلبي
ومشيت
انا:هنعمل اي يمارو عاوزة تعملي اي
امي:عاوزة اروح المول اجيب ليك هدوم ونشتري شويه حاجات ليك وليا بس انت اللي هتنقيلي لبسي يمزون
انا:عنيا طيب تعالي بس الاول قبل. ما نروح المول اوديكي محل الدهب
امي :ليه يعني
انا:شكلك نسيتي يهانم بس انا عمري ما انسي
النهاردة عيد ميلادك
امي: اه محدش افتكر غيرك انت يقلبي حتي انا نسيت عيد ميلادي
انا:خليكي ناسيه علشان انا عاوز احتفالي بعيد ميلادك يبقي بتاعي انا بس مش حد تاني
ولا حتي مريم ومصطفى النهاردة انا وانتي وبس
امي :ماشي يحبيبي
انا:قومي البسي يلا وانا هلبس
وقومت لبست قميص اسود وبنطلون بلو بلاك وكوتشي اسود يعني كاجوال مش فورمل
وجهزت ورشيت البرفيوم بتاعي كان الترا ميل
ولقيتها مطقمه معايا ونزلنا روحنا محل الدهب جبت لها سلسلة وهيا اختارت اسمي عليها وبعدها روحنا المول وهناك كان قمه الرومانسيه هيا مسكت في ايدي زي المتجوزين ودخلت معايا تنقيلي لبس وبالفعل جبت اللبس وبعدين رحت معاها اخترت لها لبس وكان تحفه وبعدها روحنا
اسبيرسو ليب (مش مقاطعة) شربنا كوفي وبعدها اتمشينا في المول دخلت مزايا جبت لها برفيوم وبعدها طلعنا علي العربية علشان نروح نتغدا
واتحركت علي المطعم اللي بتحبه كلنا فيه وطبعا هيا في قمه الأنبساط وتحس انها طف لة
وكالنا وبعدها قعدت الف بالعربيه معاها وتشغل اغاني وكانت أول مرة اشوف الفرحة في عينيها
وبعدها ركنت العربية علي جمب علشان نتكلم
امي:انا حقيقي اول مره انبسط كدا **** يخليك ليا يقلب قلبي مش عارفه اقولك اي من كتر ما انا مبسوطة
انا:اوعدك طول ما انا موجود هعملك اللي نفسك فيه انتي اهم حاجة عندي يمرام
امي:❤️❤️❤️❤️بجد انا عيوني بتطلع قلوب ليك انا حاسه انك مش ابني لا انت جوزي
انا:هوا انا اطول ابقي جوز القمر دا 😍😉
امي:بصت بكسوف(متكسفنيش بقي يمازن
انا:طلاما قولتلي مازن يبقي مبسوطة 😉
امي: دا انت حافظني
انا:عيب دا انا بابا بقولك اي اي رأيك نحلي
امي: ماشي هنجيب اي
انا:هتشوفي
ورحت جيبت تورتة عيد ميلادها اللي كنت موصي عليها من قبل ما ننزل
انا:هناكلها لما نروح علشان ديه متنفعش غير في البيت تحبي نعمل اي دلوقتي
امي: تعالي نروح
انا: مش عاوزة حاجة أو نفسك في حاجة
امي: لا يا مزون ميحرمنيش منك
انا:طيب يمرمر
وروحنا وطول الطريق عمال بعاكس فيها
وطلعنا البيت وهيا طبعا اتفأجت بي التورتة لأنها معمول عليها صورتي انا وهيا مع بعض بس
امي:**** حلوة اوي تعيش وتجيب
انا: هوا انا ليا مين غيرك يلا نأكلها بقي
امي:طيب والولاد
انا:لا متقلقيش انا جايب واحدة تانية ليهم
امي:طول عمرك بتفكر فينا قبل نفسك حتي
انا: هوا انا لو مش هفكر غير فيكو هفكر في مين
كلي كلي بس علشان انا محضر فيلم رومانسي ليا وليكي نتفرج عليه قبل ما ننام
امي:ماشي يمزون
وكلنا التورتة وبعدها شغلنا الفيلم واتفرجنا عليه كانو جم كانت الساعة ١٠ هما اتعشو
امي: داخله انام كفايه كدا بقولك اي يمزون متيجي تنام معايا
انا: مش هينفع
امي: لا قوم بقي تعالي يلا عاوزك في كلمتين
روحت داخل معاها
انا:عاوزاني في اي يمرام
امي:عاوزه انام في حضنك كما جميلك للآخر بقي
انا:عنيا 🤩🤩وخدتها في حضني وانا بفكر اي سر حبنا لبعض للدرجة دي وفي عز ما انا بفكر غلبني النوم ...._________الي إلقاء في الجزء الثاني

الجزء الثاني

صحيت من النوم
علي صوت عشقي الاول والاخير امي:مزون مازن قوم يحبيبي يلا علشان الشغل
انا:صباح الخير يا احلي ميرو في الدنيا يمرام قلبي امي:يخربيت كلام امك شاعر يخواتي
انا:وحياتك شاعر وولهان وحبيب وكل حاجة انت نفسك فيها 🤩
امي:ما انا عارفه كدا ياراجلي قوم بقي علشان تفطر
انا:عنيا يروح قلبي
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي وطلعت لقيت امي جهزت الفطار وقعدت انا علي الكرسي اللي في النص
انا:صباح الخير يحبايبي
هما:صباح النور
انا:عندك اي يمصطفي النهاردة
مصطفي:عندي درس فيزياء وبعدها هرجع
انا:يعني عاوز كام من الاخر
مصطفي:اللي تجيبه يبابا كله منك حلو
انا:انت احلي يحبيبي وانتي يمريم عندك اي النهاردة
مريم:عندي سكشن وهرجع البيت
انا:طيب اصبري اوصلك الجامعة وبعدين ابقي ارجع علي الصيدله
مريم:متحرمش منك يابابا
انا:هنقعد نتكلم كتير كدا يلا ناكل علشان ننزل
وفطرنا
ولبست فورمال بدلة
انا:عاوزة حاجة يمرام
امي:لا يحبيبي عاوزة سلامتك
انا:باي يقلبي
ونزلنا انا ومريم
دورت العربية وروحنا الجامعة
ولقيت بطل داخل عليا
امل:انتا مازن صح
انا:اه صح انتي تبقي مين
امل:انا امل صاحبة مريم
انا:اتشرفت بيكي
امل:بت يمريم الواد اخوكي طلع مز
انا:ال يعني انا مش سامع
امل:انا قاصدة اخليك تسمع يمز
انا:عاوزين حاجة يبنات
مريم:لا يبابا
انا:مع السلامه يمريومه خدي بالك من نفسك اول ما تخلصي كلميني
مريم:اوك يبابا
وسيبتها ومشيت رجعت علي الصيدلية
روحت دخلت المخزن عملت فرز للأدوية
ولقيت نقص في الأدوية الجداول
انا:احا ازاي كدا يااحمد تعالي بسرعه
احمد:خير يا دكتور في اي
انا:خير اي يا بيه هيجي منين الخير وفيه أدوية جدول متباعه من غير روشتة تقدر تقولي مين اللي اتبعلهم دول
احمد:دول ناس حبايبي
انا:بطل يعلق انت يتبعهم سوق سوداء عارف يااحمد لو لقيت نوع ناقص تاني من الجدول اقسم لك انو هيبقي اخر يوم ليك معايا
احمد:ليه يدكتور كدا ما انت عارف الدنيا عامله معايا اي
انا:عارف بس اطلب زيادة وانا وآلله مش هرفض انا عارف حالة والدتك بس مش تعالجها من فلوس حرام يااحمد كدا مش هتخف وعلفكرة خد الدواء بتاعها من غير فلوس يااحمد **** يشفهالك بس اياك تمد ايدك تاني علي الجدول
احمد:انا مش عارف اقولك اي يدكتور حاضر مش همد ايدي تاني أنا آسف
انا:عاوز زيادة
احمد: الصراحه اه يدكتور
انا:عنيا يعم عاوز كام ٢٠٠٠ حلو زيادة
احمد:مش عارف اقولك اي يدكتور
انا:عيب يااحمد انت زيي مصطفي
احمد:شكرا يدكتور
انا:انا هخش المكتب دلوقتي اعمل الحسابات والحاجات اللي نقصانا علشان اطلبها
احمد: ماشي يدكتور
وانا دخلت المكتب عملت الطالبيات والحسابات وطلعت بعد ساعتين وانا معايا الظرف فيه الزيادة
انا:عاوز حاجه يااحمد
احمد:لا يدكتور عاوز سلامتك
انا:خد دول الألفين الزيادة اهم
احمد:مش عارف اقولك اي يدكتور
انا:متقولش حاجه اهم حاجة الحاجة تقوم بالسلامه
وسيبتو وروحت لجدي
جدي:ازيك يبن الكلب عامل اي
انا: الحمد**** يابا كويس وانت
جدي:طول عمرك بتحب تقولي يابا وانا بحس انك ابني مش حفيدي خصوصا انك شبهي اوي
انا:هوا انا اطول ابقي شبه القمر
جدي:بس ياض يمازن بقولك اي
انا:قول يابا
جدي:انا عاوز انزل الصيدلية مخنوق من البيت
انا:وانا فديك الساعة لما تقول حاجة علم وينفذ اقعد في الصيدليه في اي وقت انت حبه
جدي:ابني حبيبي
انا: حبيبي يابا فطرت ولا لسا
جدي:من بدري يابني وخدت الدواء كمان
انا:اهم حاجة عندي صحتك بالدنيا كلها
جدي:بطل بكش ياض المهم انا عارف نظام الشغل كويس متنساش اني صيدلي برضو
انا:عارف يزميلي
جدي:اي ياض بتكلم واحد صاحبك 😂😂
انا:اكتر من صاحب المهم المفتاح اهو اسيبك انا علشان اروح الجيم
جدي:ماشي يمزون سلام ينور عيني
انا:سلام يابا
ونزلت من عنده وروحت علي الجيم اتمرنت
ورجعت استحميت
طلعت نص جسمي اللي فوق باين
امي:يخربيت ام عضلاتك وحش خمسه في عنيا
انا:بتحسدي وبتخمسي في وشك في نفس الوقت 😂😂
امي:اه يخويا وابخرك كمان يا راجلي
انا:طيب عاوز كوباية القهوة بتاعتك كدا علشان انا وحشتني
امي:عنيا ينور قلبي خش البس علشان كمان شويه هغتصبك
انا:لا ياما انا البس احسنلي
ودخلت لبست ترينج بتاعي وصرحت شعري ورشيت برفيوم وطلعت
امي:هموت واعرف اي البرفيوم بتاعتك دي بتشدني ليك بطريقة غريبة
انا:هه دا انا يماما طبيعي تحبي البرفيوم بتاعتي
امي:طيب يخويا قهوتك اهي
انا:متحرمش هتعمل غداء اي النهاردة
امي:هعمل بانية ومكرونة
انا:ماشي بس تعالي اقعدي جمبي
امي: حاضر يسيدي
وجت قعدت جمبي وانا خدتها في حضني
انا:انتي متعرفيش انا بحبك قد اي انا بتنفسك مش بحبك انتي بالنسبالي مش قلبي لا انتي اللي معاكي مفتاحه والباسورد وانا حقيقي مش بحبك بس انا بعشقك
امي:كل الكلام دا ليا انا بروحي يمازن ❤️
انا:انا لو قعدت اتكلم فيكي مش هخلص تاني حاجه انا عاوز أحسك بتحبيني بجد مش حب عادي لا حب العمر دا ليكي انتي
امي:خلاص بقي كفايا علشان انا بموت من كلامك دا
انا:بعد الشر أن شاء**** عدوينك والي يكرهوكي
امي:قلبي ❤️
انا:هتنسيني اهم حاجة اي رأيك الولاد يخلصو امتحانات وتنزل مصيف أو نسافر
امي: اوكي وانا موافقة بس عاوزة اعرف هتعمل ليهم مفاجاه اي النجاح
انا:بصي يقلبي مصطفي عاوز لاب هجبلو لاب
مريم عاوزة موبايل هجيبهولها
امي:**** يخليك لينا
انا: مينفعش اشوفهم نفسهم في حاجة ومجبهاش
امي:قلب قلبي ❤️
انا: بقولك اي عارفه انا نفسي في اي
امي: اي
انا:اخدك ونهرب ونعيش انا وانتي وبس
امي:امال الولاد
انا:هما مهمين اه بس انا بحبك انتي
امي:بحبك ❤️
انا:وانا بعشقك
امي:بقولك اي كفايا كدا علشان انا كمان شويه وهقوم اتحرش بيك
انا:لا احنا مش قدك يوحش في التحرش بس في حاجات تانية اكبر 😉
امي:ماشي يخويا 😂
انا:متقومي تعملي الغداء علشان انا خلاص مش قادر
امي:ماشي يمزون
وقامت عملت الغداء وكان حوار
انا:تسلم ايدك بجد
امي:بالهنا علي قلبك بروحي ❤️
انا:قلب قلبي ❤️ بقولك اي انا نازل شوية كدا وهرجع
امي:براحتك يقلبي
وخلصت اكل
انا:الو يا حسام يعلق
حسام: ازيك يسطا عامل اي
انا: مش ظاهر يخول
حسام:معلش يسطا مشغول
انا:بقولك اي تعالي افشخ دومنه
حسام:ماشي يعم
ونزلت قابلته
انا:العلق اللي واحشني
حسام:قلب العلق 😂 😂
انا:تعال دا انا هفشخك دومنه
حسام:دا انا اللي هنفخك
انا:كل مرة بتقول كدا وبتشيل
حسام:حصل 😂 😂 🙂
ولعبنا ماتشين
حسام:يوووه انت كل مرة بتقرص علي الزهر
انا:احا زهر اي ياض احنا بتلعب دومنه مش طاولة
علي العموم يابو تسعه يابو تسعه 😂😂
حسام:خلاص يعم بقولك اي يسطا انا هحاسب وامشي علشان عاملين يزنوو في البيت
انا:البيت برضو يعلق ماشي يحس عاوز حاجه انا ماشي انا كمان ورجعت البيت قعدت اسوشيال شويه لحد ما زهقت
امي:تشرب حاجه يحبيبي
انا:لا يقلبي انا بشرب سجاير اهو
امي:طيب انا عاوزة اتكلم معاك
انا:اقعدي تعالي انا سامعك
امي: الصراحه يامازن انا بقيت بحس انك مش ابني بقيت بحس انا حبيبي ابويا وكل حاجة حلوة في حياتي فا انا هحكليك اي حاجه واخد رأيك
انا:وانتي اكتر انتي عارفه لولا أنك امي كنت اتتجوزتك وانا يستي موافق
امي:بطل بكش ماشي يقلبي تصبح علي خير
انا:وانتي من أهله
وقفلت الاب وعنيا بتقفل وروحت نايم
___________________اللقاء في الجزء الثالث

الجزء الثالث
صحيت علي صوت غير امي
مريم:بابا قوم يابابا
انا:اي يا مريم الساعة كام
مريم:الساعة٧ونص يبابا قوم علشان توديني الجامعة
انا:ايوا ياختي مفيش غير بابا اللي بيودي ويجيب مشوفتش منك بوسة كلو كلام بس اوف بجد
مريم:ولا تزعل يا احلي بابا أموااااه
انا:ايوا كدا ناس مبتجيش غير اللي بالعين السخنه 😂😂
مريم:مش هيا كانت الحمراء يابابا صح
انا:لا انا غيرتها علشان الصيف وكدا هههههه
مريم:هههههه عسل يبابا
انا:واللهي مفيش حد عسل غيرك انتي يقلب بابا انا هخش اخد شاور في السريع منو واحلق دقني ونخلع
مريم:اشطا يدادي
انا:اشطا حد يقول لبابا اشطا
مريم:انت معايا يبابا في اي حاجه احنا علي لاين واحد
انا:ومين قالك اننا علي لاين واحد انا علي اتنين لاين واحد فودافون والتاني اتصالات هههههههه
مريم:قوم يابابا دلوقتي 🙂
انا:الش قديم بس بيضحك هههههههه
مريم:ماشي يبابا يلا قوم بقي
انا:طيب باي من غير سلام
وقومت دخلت الحمام غسلت وشي وحطيت معجون علي دقني
امي:انت صحيت يحبيبي
انا:ايوا يقلبي صباح النور مجيتش تصحيني ليه مش عادتك يعني
امي:قولت اسيبك تنام لاكن اعمل اي انت عارف مريم
انا:انتي هتقوليلي دا انا حافظها بس علي قلبي زي العسل
امي:انت هتقولي **** يديم بينكم الحب يباباهم
انا:طيب انا بابا وانتي ماما ليه بابا وماما مبيتكلموش مع بعض في المواضيع بتاعت الاوضه 😉
امي:بس يسافل ☺️
انا:سافل ومنحرف وصايع وضايع في حبك يقمر
امي:لا انا اسيبك علشان انا مش حملك
انا:بقولك اي متيجي تحلقي دقني عاوز اشوفك بتعرفي تحلقي الدقن ولا لا
امي بلمعان في عينيها :اه دا انا نفسي من زمان اعمل كدا
انا:وانا بتاعك اهو اعملي اللي انتي عايزاه في دقني
امي:بس انا ممكن اعورك
انا: ولا يهمك أتعلمي علشان تعرفي بعد كدا
امي:اوك يلا بينا
وبدأت تحلق دقني
انا:لا يا مرام قلبي مش كدا هاتي ايدك
وحطيت ايدي علي أيدها /لازم تاخدي الدقن من تحت لفوق وبراحه علشان تظبط
وانا ماسك أيدها ومستمتع
/امي:طيب سيبني اجرب كدا لوحدي /انا:وانا تحت امرك بس لازم تحسيسي بايدك علي دقني علشان تعرفي اتجاه الشعراية رايح فين علشان تتشال بسهولة
امي:ماشي يقلبي
وبدأت تحلق دقني وانا عمال احك كوعي في بزها وانا مولع وزبري نار وهيا لاحظت وقوفو وانا مع حركة أيدها علي دقني بولع اكتر لاحد ما وشي بقي كلو احمر ددمم
امي:اول مرة اشوف وشك احمر كدا ومورد
انا:يبقي معايا القمر دا ووشي ميوردش دا انا ابقي تلاجه تاني حاجه انا اول ما بشوف وشك بحس اني شوفت القمر أو الاجمل من القمر يا حته من دهبي وبسعي تكون ملكي انا انتي بالنسبالي الماظ وبسعي وبتعب وبموت نفسي في الشغل علشانك انتي انا مش شايف غيرك قاعدة علي قلبي مربعة وعلشان تبقي عارف انا مش هتجوز ولو هتجوز هتجوزك انتي
امي:بسس كل دا شايلو في قلبك اي دا انتا بتدمع
انا:ايوا ومحدش غيرك بيشوفني كدا لو جابوني قدامك وقالولي تموت انت ولا هيا اموت نفسي علشانك انتي انا بجد كل الكلام الحب دا قليل اوي علي اللي انا حاسس بيه من ناحيتك انا مش عاوز حد غيرك انتي انا بجد نفسيتي تعبت انتي عارفه انا بفكر فيكي كام مرة في اليوم ولا كام مرة في الساعة ولا كام مرة في الثانية انتي مبتغبيش عن بالي ثانية واحدة دايما في بالي ودائما في قلبي دايما بفكر اعملك اي وانتي بتحبي واي ومبتحبيش اي وبيعجبك اي ومبيعجبكيش انا بقيت مش سائب تفصيلة فيكي الا وعارفها انا عاوزك بجد كازوجة مش كا حبيبة بس
امي:قوم انا مش متعودة عليك كدا انت الأسد انت الراجل وراجلي وانا مكنتش اعرف انك بتحبني كدا
انا:يسلام متعرفيش ازاي امال الاهتمام والتفاصيل الصغيرة اللي محدش يعرفها غيري انا انا علي العموم نازل دلوقتي بس عاوزك تخشي اوضتي وفي الدولاب درج سحري الباسورد بتاعو 1980/8/8 وانتي عارفه التاريخ دا كويس جدا وهتعرفي انا بعمل اي وشايل اي فيه اطلعي دلوقتي وانا هستحمي وهطلع البس وانزل
امي:مش هتفطر
انا:لا هنزل علي لحم بطني وهرجعلك علي ١٠ لو لقيتك وافقتي هفطر وموافقتيش هاخد هدومي ومش هتشوفي وشي تاني وهسافر برا مصر
امي:لا كلو الا السفر انت عندي غير
انا:متحكميش قبل ما تشوفي اللي في الدرج
وطلعت من الحمام وانا استحميت وانا دماغي بتفور ومش حاسس بالمياه اللي بتنزل علي جسمي وبفكر ومش عارف انا فين وانا مين وتايه حقيقي الحب غريب بجد
وخلصت الدش وطلعت علي اوضتي لبست عكس الفورمل لبست كاجول اسود في اسود وانا بلبس مليش نفس حتي وانا برش البرفيوم مكنتش مركز انا بعمل اي وطلعت في الصالة
مصطفي ومريم:رايح فين دلوقتي
انا:نازل مخنوق شويه
عندكو اي النهاردة علشان
مصطفي:عندي درس انجليش وهرجع
مريم:رايحه الجامعه
انا:طيب خد يا مصطفي الفين جنية اهم وانتي يمريم الفين زيو اهم
مريم ومصطفى:دا كدا كتير جدا واحنا مش عاوزين دول وبعدين انتا شكلك متغير ليه
انا:مفيش خدو الفلوس واسكتو اللي بتبقي منكم حطوهم في حساب البنك بتاعكم يلا عاوزين حاجة سلام
مريم و مصطفى:سلام يبابا
وانا نزلت وانا دماغي بتفور ومش عارف انا رايح فين روحت ركبت العربية وعمال بلف واول مرة في حياتي اركن علي جمب واعيط اول مرة دموعي تنزل بجد وانا دموعي بتنزل قلبي بيتقطع وحاسس ان روحي بتروح وهديت شويه روحت مشغل الكاسيت لقيت اغنية حبيبي الاولاني اشتغلت واول مرة اسمعها واركز في كلامها وادي اي هيا حزينة وانا كنت تمام لحد ما جيه الكوبلية يقلبي هيا مرة بنتلاقي في العمر مرة ومهما نحب تاني مبننساش حبيبي الاولاني صعب في يوم يرجعلي تاني دا الفراق ادر بنصيبك ليه يقلبي اللي يسيبك يبقي طول عمره حبيبك بس ليه
وانا عنيا بتدمع علي الأغنية اول مرة احس إحساس الكلام باللحن بالأغنية بكل تفاصيلها وجت بعدها غريب الحب واه علي الاحساس والمشاعر اللي كنت فيها حسيت اني هنهار بجد ملقتش غير واحد بس انا بحب اروحلو لقيت نفسي رايح لجدي
جدي اول ما شفني
جدي:مالك يا مازن مالك عينك حمرة ددمم كدا ليه
واتفتحت في العياط في حضنه
جدي:لا موضوعك كبير يبني من حضنك حاسس بنارك ونار صدرك انت بتحب ياض
انا:اه يجدي بحب وخايف تروح من ايدي انا اعترفتلها النهاردة وانا اول مرة أضعف كدا
جدي:احكي كل اللي في قلبك يبني أنا ابوك وحسيت بنفس الاحساس اللي انت حسيتو بس انا ملقتش حد احكيلو احكي يبني وانا سامعك قول كل اللي في نفسك انا سامعك قول
انا:خايف يابا تروح مني ومن ايدي انا لو طلبت مني نجمه من السما هجبها انا مش بحبها بس لا انا بعشقها مش متخيل انا اعيش من غيرها ازاي جدي:متخفش يواد طلاما بتحبها يبقي بتحبك هيا كمان
انا:انا بفكر اسافر يجدي
جدي:لا روحلها تاني وشوف هتقولك اي لو موافقتش انا هجيبلك التذاكر بنفسي
انا: ماشي يابا هشوف كدا
ادعيلي بس انت
جدي:داعيلك يبن قلبي
انا:مش عارف اقولك اي بجد انت شيلت عليا حمل كبير أنا دماغي كانت بتفور
جدي:اياك اشوف بتعيط تاني قوم اغسل وشك وتعالي وروحت غسلت وشي ورجعت تاني
انا:جيت اهو
جدي:روح جرب اللي بقولك عليه وانا هكلم مرام علشان تبقي عارفه علي الموضوع ممكن تقنعها
انا:لا يجدي متكلمهاش انا مش عايزها تعرف الموضوع
جدي:ماشي يبني هتعمل اي دلوقتي
انا:هنزل يجدي اشوف هعمل اي
جدي:عاوزك تجيلي المرا الجاية احسن من كدا بكتير عاوز اشوف وشك البشوش المبتسم دايما يبني
انا بابتسامه خفيفه:حاضر يجدي اسيبك انا دلوقتي وانت انزل الصيدلية بقي
جدي:طبعا يحبيبي
انا:سلام يابا
وسيبتو ونزلت
وانا قلبي مكسور مش حاسس بجسمي
راكب العربية وانا مش شايف انا مين قدامي لدرجة ان العربية كانت هتتقلب بيا وانا قاعد بفكر سرحت شويه
انا:مش قادر دماغي هتتفرتك
نفسي:مالك يمازن انت عمال بتقطع فيا اهدي يبطل انت بطل الحكاية عيب كدا يمازن
انا:انت مش شايف انا بتقطع ازاي ودماغي مش قادرة
نفسي:متخفش يمازن احنا مع بعض وانت عارف كدا كويس انا جيتلك علشان حسيت انك محتاجلي
انا:**** يخلينا لبعض
نفسي:انا يعني انت يمزون فوق لنفسك ارجع اقوي يملك
انا:حاضر
نفسي:فوق فوق
وفوقت وانا مش حاسس انا كنت بسوق ازاي
قولت اشغل اغنية اغير المود شويه لقيت يمكن خير اشتغل واه علي كمية الحزن وانا عمال اعلي في الصوت لحد ما تقريبا الشارع اللي انا ماشي فيه سامع الاغاني والناس عمال تفتح الشبابيك تشوف اي الصوت دا وانا ماشي بكل هدوء
وعمال اعلي في الصوت واعيش مع الأغنية لدرجة كنت حاسس ان الأغنية رامي عمالها ليا وخلصت الأغنية جه بعدها مع نفسي واه علي اللحن والحزن اللي انا فيه رب نا ميكتبو علي حد
وقاعد اتمشي بالعربية
مشهد آخر
محمد:الو يا مرام
مرام:ازيك يحج عامل اي خير في حاجة
محمد:اه يمرام ابنك مازن جه عندي وهوا بيموت من العياط انا قعدت هديتو وعلفكرة هوا بيحب واحدة علشان كدا مقطع نفسو عياط انا هديتو وهوا بيفكر يسافر لو هيا طلعت مبتحبهوش بس بجد انا اول مرة الاقي مازن شكلو عامل كدا عينو كلها حب وعشق وحزن في نفس الوقت كلمي ابنك اطمني عليه انا خايف يعمل في نفسو حاجة أنا أول مرة اشوف مازن كدا وخصوصا اني عارفه وعارف انو طلاما بيحبها وهيا مش مديالو ريق حلو او مش محسساه بأنها بتحبو انا شايف قلبو بيتقطع عليها اول مرة اشوف في الحالة دي علي العموم شوفيه يا مرام ابنك مش بيحب دا بيعشق سلام
مرام:سلام يحج
نرجع ليا تاني
كنت وصلت عند الشارع بتاعنا وساعتها كنت مشغل بتفتكرني ساعات والصوت عالي لدرجة أن المنطقة اتخضت من الصوت اللي طالع وامي طلعت من الشباك بتشوف اي الصوت دا لقت عربيتي وانا قاعد في العربية مش قادر انزل ولا اركنها كل اللي بعملو بسمع الأغنية ودماغي شغاله حنين وحزن وروحت جيبت الأغنية اللي موتت قلبي حرفيا (هموت من غيرها) وانا بسمعها والكلام تحس انو بيحكي قصتي وخلصت الأغنية روحت جايب انا مصمم اكتر اغنية حزينة في الكوكب
وبسمعها وانا قاصد أنها تسمعها وروحت مطلع سيجارة وولعتها وقاعد باخد نفس في نفس وانا مش حاسس بيها خلصت روحت مولع واحدة تانية ومستني الأغنية تخلص وخلصت الأغنية روحت لافف وطلعت من الشارع بتاعنا وانا مش عارف مطلعتش ليه روحت مشيت شويه بالعربية وبعدها رجعت تاني الشارع بتاعنا وركنت العربية وروحت طالع وانا نسيت المفتاح روحت رانن الجرس
امي اتخضت اول ما شفتني:اي دا شكلك عامل كدا ليه وعيونك ددمم كدا ليه
انا ومش قادر اقف علي طولي:ها شوفتي الدرج ولا لا
امي: بصراحه اه بس انا مش موافقة
انا:وانا كنت عارف علشان كدا انا جاي اخد شنتطتي وماشي هتوحشيني يحب العمر انا ماشي ومش راجع تاني
ودخلت لميت شنطتي وانا طالع
امي:انت مش هتمشي علي جثتي
انا:سيبني انا مش طايق نفسي انتي اللي اخترتي وانا بنفذ طلبك اه عندك في الخزنة مية ألف مصري وزيهم دولار والباسورد تاريخ ميلادك ١٩٨٠/٨/٨ يلا سلام
وسيبتها ومشيت قولت اسلم علي جدي قبل ما امشي وروحت داخل عليه الصيدلية سلمت عليه وحضنتو حضن جامد
انا:هتوحشني يابا اشوف وشك علي خير باذن ****
جدي:ليه هتسيبني وهتمشي انا ماليش غيرك
انا: معلش انا خلاص مليش مكان هنا هتوحشني يابا خد بالك من مصطفي ومريم والصيدلية بتاعتك والفلوس الي تطلع منها بتاعتك وانا كل شهر هبعت فلوس لأخواتي هتوحشني وحضنتو جدي:بس انا شايف فيك الحب يولدي عيونك كلها حزن وفراق اجمد يولدي سلمت علي امك
انا:اه سلمت عليها
جدي:هيا هتهون عليك يا مازن
انا:انا ماشي بطلب حب العمر وهيا اللي موافقتش
بس أمانة عليك تقول لامي ابنك مازن كا بيحب حب العمر بس هيا باعتو
جدي:حاضر يولدي
ومشيت من عند جدي وانا دموعي جفت من وشي بس بتنزل جوا قلبي
انا:الو ازيك يا مصطفي عامل اي
مصطفي:اي يبابا عامل اي
انا: حبيبي انا بودعك علشان خلاص انا مسافر ومش راجع تاني
مصطفي:ليه كدا يبابا هتسبني انا ومريم كدا لوحدينا
انا:متقلقش انا عاوز اسيب معاها راجل يوريهم تربية مازن وانا كل شهر هبعتلك الي يكفيك انت ومريم وزيادة هتوحشني يا مصطفي بس الفراق صعب
مصطفي:طيب اي السبب
انا:السبب هتعرفوه من مرام سلام يحبيبي
وقفلت مع مصطفي
انا:الو يا مريم عامله اي
مريم: الحمد**** يبابا
انا:دايما يحبببتي انا بكلمك علشان بودعك علشان انا خلاص مش هبقي موجود هسافر ومش هرجع تاني
مريم بتعيط:ليه كدا عاوز تسيبني ليه طيب مش مهم انا هتسيب ماما لمين
انا:انتو معاكو مصطفي دلوقتي هوا الراجل من بعدي وتسمعو كلامو وتاخدو بالكو من بعض ملكوش غير بعض
مريم:طيب ممكن اعرف السبب
انا:السبب هتعرفيه من مرام سلام يحبيبه قلبي اشوفك علي خير سلام
وقفلت معاها وحولت تليفوني وقعدت اجري بالعربية ماشي ١٦٠/١٧٠ لحد ما فجأة العربية اتقلبت بيا ومحسيتش بنفسي غير وانا في المستشفى ولابس مسك الاكسجين في وشي
الممرضة:يادكتور المريض فاق
الدكتور:: حمد**** علي السلامة يدكتور مازن اي يا راجل أي كمية الدكاترة اللي انت تعرفها دي دا استشاريين كبار بيسالو عليك كل خمس دقايق
انا: الحمد**** يدكتور طيب الللي حصل ليا علشان انا مش فاكر حاجة
الدكتور:حضرتك كنت سايق علي ١٧٠ والعربية اتقلبت بيك كلمنا اخر شخص انت كلمتو اللي هيا اخت حضرتك لانك كنت بين الحياة والموت وخصوصا اني قلبك كان رافض يستجيب للكهرباء بعد ما وقف بس انا قعدت احاول لحد ما حضرتك بقيت كويس كدا الحمد** بس واضح أن حضرتك كنت متضايق اوي لان عضلة قلبك كانت باينة من كدا تأخر الاستجابة دا معناه أن قلب حضرتك تعرض لصدمة كبيرة جدا بس علي العموم الف حمد** على السلامه من بكرا تقدر تمشي
انا:بقالي قد اي يدكتور
الدكتور:اسبوع يلا يدكتور قوم وشد حيلك انت اللي عاوزينك تقوم كتير اوي انا مش هقول لحد انك فوقت هسيبك ترتاح دلوقتي وانا هقولهم يمشو وانت تخرج من هنا لوحدك لاني عارف انك عاوز تنزعل شويه بسبب الحزن اللي في قلبك وعلفكرة انت مش مجمع شكلي بس لو جمعت هتعرف انا مين يموز
انا:احااا زين يخربيتك عامل اي ياض
زين:يبن اللعيبة مبننساش حد انت الحمد**** يوحش اجمد عاوزك احسن اسيبك انا دلوقتي
ونمت وصحيت تاني يوم زين كتب ليا علي إقرار بالخروج وانا خدت رقمو ومشيت لوحدي روحت اشوف عربيتي اللي لقيتها ادشملت وحرفيا اتعجنت انا خدت منها بقيت الحاجات بتاعتي الحمد**** ملقتش حاجة انسرقت وكلمت ونش جه خادها وانا كنت مأمن علي عربيتي روحت التأمين جابوا عربيه تانية ليا بداله والسماعات ركبوها في الجديدة ولكني بالظبط راكي القديمة بس موديل احدث وركبتها وروحت علي المرور في ظرف مص ساعة كان معايا النمرة بتاعت العربية اللي هيا القديمة لأنها مميزة فا ملكي وخدت العربية ورجعت علي البيت بتاعنا وساعتها كنت مشغل اغنية اه يا زمن (رضا البحراوي ) ومعلي الصوت مع اني كنت مش قادر بس المسكن اللي كنت واخده مكنتش حاسس بحاجة لأن رجلي كانت كويسة دراعي بس اللي اتكسر وانا عليت الصوت وانا قاصد المنطقة تسمع الأغنية وعارف أنهم عرفوا انو انا وروحت راكن العربية استنيت الأغنية تخلص وروحت طالع خدت شنطتي من العربية وطلعت لقيت العمارة كلها واقفة في نص الحوش وكلو فرحان اني رجعت الا انا الوحيد اللي مكنتش فرحان اني رجعت وطلعت الشقة وحضنت مصطفي ومريم وجدي جه تحس انو لاقي كنز علي بابا علي الفرحه اللي في عينو وامي سلمت عليها عادي
امي:حمد**** علي السلامة يا حبيبي
انا: **** يسلمك من ورا قلبي شوفتو اديني جيت يا مصطفي انت ومريم علشان اسلم عليكم تاني بس المرادي همشي بجد مش هعمل حادثة
امي:ليه كدا يحبيبي
انا:معلش اصل كنت بحب واحدة وبعشقها بس هيا موافقتش وانا حالف اني مش هرجع انا بس قولت ارتاح من المستشفي وارتب هدومي علشان اعرف اسافر براحتي واه يمصطفي انا هسيبلك العربية علشان تبقي تودي اختك وتجيبها انتا دلوقتي كبرت مش صغير
انما انت يابا انا عارف وواثق انك اكتر واحد حاسس بيا هسيبكم انا دلوقتي علشان مضطر انزل عندي مشوار بسيط للمطار وراجع
وانتي يا مريم عاوزك ترتبي الشنطة بتاعتي كويس علشان انا مسافر بكرا انا الجرح لم عندي اللي في دراعي بس اللي في قلبي عمره ما هيلم
سلام
ونزلت من البيت روحت علي المطار حجزت طائرة لدبي ورجعت كان معادنا بكرا
انا:حضرتي الشنطة يا مريم
مريم:اه يحبيبي
انا:طيب شكرا يحبببتي متحرمش منك
مريم: حبيبي يبابا مع اني زعلانه منك
انا:لما تسألو مرام انا مسافر ليه انا ساعتها هرجع تاني بس انا خلاص حياتي انتهت هنا هشق طريقي في بلد تانية اللي هنا حبايب كتير بس اعز حبيبة باعت فا انا لازم ابيع
امي:ومين قالك أنها باعت مش ممكن تكون خايفه عليك مثلا
انا:مظنش لأنها لو بتحبني بجد مكنتش قالتها من اول مرة ،وخلاص الحكم نفذ مريم عارفه اغينة بحبك وحشتيني عارفه الكوبلية اللي هوا بعدت وكنت هعمل اي مين اختر غربتو بأديه لاكن حضنك دا منستهوش وعاش فيا دا حالي دلوقتي
بقولك اي البسي انتي ومصطفي تعالو عاوزكم لو مرام عاوزة تيجي تيجي
ولبسو معادا مرام
انا:ملبستيش ليه يماما
مرام:انت اول مرة تقولي ماما
انا: مش انتي عاوزة كدا قومي البسي علشان ديه اخر خروجة هتشوفيها مني قبل ما اسافر وعاوز اوريكي حاجة
امي:ماشي يمازن
ونزلت دورت العربية مستنيهم ينزلو ونزلوا ومرام جت ركبت جمبي وروحت مشغل الكاسيت وشغلت قول رجعت ليه يحبيبي وهيا بتسمع الأغنية وبتدمع وانا بسمعها وانا مش قادر ماسك نفسي بالعافية وهيا كمان وملاحظ انها كل شويه تبص عليا وانا بعيط بصمت
مريم:انت بتعيط يا مازن
انا:لا دا عيني وجعاني وقلبي مش عارف وجعني كدا ليه بقولك اي يمصطفي تعالي سوق انت اطلع بس علي المستشفي علشان اجيب التحاليل بتاعتي
مصطفي:حاضر يبابا
وانا قعدت ورايا اعيط بهدوء تام محدش ملاحظ غير مرام ووصلنا المستشفي قابلت زين
انا:بقولك اي يا زين انا قلبي بيتقطع ومش قادر
زين اتخض:انت متاكد ترولي بسرعة
انا لقيتني بتحط علي ترولي
وداخل علي الاشاعه
وطلعت منها
زين:احا دي جلطة الحقوة بسرعة حقنة الجلطات
واسبرين
انا:فيه اي يزين
زين:متخافش هتاخد الحقنة هتبقي تمام
انا:جلطة في القلب صح يا زين قول
زين:اه بس دي لسا لحظية يعني ملحقتش تأثر لحسن حظك ونصيبك
انا:طيب يا زين
وخدت الحقنة وانا مش داري
زين:نادي مصطفي لو سمحت يمصطفي نادي طنط بسرعة
مصطفي:خير يا دكتور فيه اي بابا مالو
زين:اسمع اللي بقولك عليه بسرعه
مرام:في اي يدكتور
زين:بصي يطنط انا مازن صاحبي قبل ما يكون المريض مازن دلوقتي جالو جلطة في القلب وانا ناديت حضرتك لأن الجلطة دي بسبب زعل وكتم في نفسه والظاهر انو بيحب واحدة ومش راضيه بيه أو مبتحبوش انا لحقتو النهاردة المرا الجاية لو جت مازن بعد الشر ممكن يموت أو يحصلو حاجة
مرام:انت بتقول اي ابني مش هيحصلو حاجه
زين:الكلام دا مش بيأدي دا بايد حضرتك انتي
لازم تساعدية وتعرفي اي اللي مزعلو وحاولي تشيلي الزعل دا
مرام:حاضر يدكتور
زين:عن اذنك اخش اشوفو
مرام:تمام
مرام في نفسها:للدرجة دي بتحبني يمازن انا بنت كلب اني رفضت اي اللي انا كنت فيه دا اي العبط دا لازم اهتم بيه دا كفايه جوابات الحب اللي كان كاتبها دا بيحبني حب ابوه معملوش لما اخشلو واقولو /
انا:ادخل
مرام:مازن حبيب قلبي
انا:كدابة انتي متبحبنيش
مرام:لا مين قال كدا أنا بعشقك
انا:و**** كدابه انتي محستيش بحبي ليكي وانتي متعرفيش اني كنت هموت بسبب حبي ليكي دلوقتي والحادثة عملتها بسببك انا بحبك انتي مقدرتيش دا انا فكرت في الانتحار بدل المرا عشرة ومنفعش
مرام:كل دا في قلبك دا انا متخلفه اوي وعالعموم انا موافقة علي اي حاجه وقدام اي حد المهم انك تكون كويس يجوزي
انا؛لا لسا مش جوزك وبعدين هبقي جوزك لما اتاكد من انك بتحبيني بجد وعاوزاني بجد
مرام:خد وقتك وانا معاك بس المهم انك تكون كويس ترجع مازن بتاعي زمان احنا ضايعين من غيرك
انا:طيب هشوف واول اختبار ليكي لما نروح
مرام:تمام
زين : معلش يا مازن بس انتا دلوقتي بقيت كويس تقدر تعمل اي حاجة حمد**** علي السلامة يصاحبي
ومشيت من المستشفي ورجعت البيت وامي بدأت تهتم بيا فعلا وحسيت بالحب اللي بجد بس كل دا وانا لسا مش عاوز دلوقتي
اللي اللقاء في الجزء الرابع

الجزء الرابع
عدي شهر وانا وامي الكيمكالس بينا بتزيد وبنقرب لبعض اكتر لحد ما جه اليوم الموعود
امي: حبيبي مازن قوم يابابا علشان الشغل الساعة ٨
انا:صباح القشطة
علي العسل
امي:مش واقته حب دلوقتي تقوم وتحلق دقنك عقبال ما احضر الفطار علشان الشغل
انا: حاضر يقلبي 🙂
وقومت من علي السرير خد طقم الغيار بتاعي
ودخلت الحمام حلقت دقني وعمال بنددن دلوقتي عجبناكو ما كنا حلوين ومعاكو فاجاة الشوق اهو جاكو طب اي كان مشاكو ايوا احنا احلوينا لا وكمان بيقينا صعب يخش علينا كلمة ودمعتين كنا زمان حاجة تانية غلب وطيبة الدنيا كنا بنيجي في ثانية كنتو ساعتها فين دلوقتي بقينا فلة دا احنا كسرنا وراكو قلة ومشينا وسيبنها علي الل ه
لا فاجاة وجعنا ترا را ترا طب لا بلا للاا
دنيا بنت لازينة يوم سلف يوم دين
امي:يمزاجك الرايق
انا:لازم يبقي مزاجي رايق مفيش حاجة مستاهلا
امي:يسلام بقي يخويا امال انا ابقي اي
انا:فراخ بانيه امشي دلوقتي انا مش فاضي بركز في الدقن
امي:ماشي يخويا خليها تنفعك
انا:اه هتنفعني علي الاقل معايا وانا تعبان وانا كويس بتمشي في الاتنين وعمرها مزعلتني
امي:ماشي يخويا
ومشيت امي وانا قاعد بنددن وبحلق دقني وظبط الدقن وتدريجة الجناب ظبطها برضو
واستحميت وطلعت من الشاور
امي:نعيما
انا:**** ينعم عليكي
ودخلت الاوضة وانا بلبس بنددن دادينا ومزاجي رايق ولبست البدلة وحطيت البرفيوم وسرحت شعري وطلعت
انا:اي رأيكم
كلهم:ايوا يعم العريس
انا:لا مش هتجوز دلوقتي مش بفكر في الجواز
امي:ماشي يعم الدكتور
انا:يلا افطرو
امي:وانت مش هتفطر
انا:لا مستعجل يلا باي
كلهم:باي
بعد ما نزلت
مصطفي ومريم:ماما هوا بابا بقي غريب ليه كدا متغير من بعد الحادثة مش اللي احنا نعرفه
مرام اتوترت:لا مفيش حاجه متاخدوش في بالكم انتو وانا هخليه يرجع بتاع زمان
مصطفي ومريم:ياريت
ونرجع عندي انا كنت وصلت الصيدلية
انا:صباح الخير يابا صباح الخير ياحمد
كلهم: صباح الفل يدكتور
انا:جدي قوم اطلع انت افطر وانا هقعد مكانك انتا قاعد بقالك كتير
جدي:ماشي يحبيبي
وطلع جدي وانا عمال بجرد الأدوية واظبط الدنيا واقسم الارفف ولقيت زين جه عندي
انا:خير يا زين في حاجة
زين:اه انت مطلعش عندك جلطة ولا حاجه انت اللي جالك حاجة اسمها تشنج في الشريان التاجي ودا غالبا بيجي بسبب انفعال أو انك كتمت في نفس سر مؤلم القلب يا مازن زي الإنسان وبالعكس دا حساس عنو بكتير
انا:طيب الدواء اللي انا خدتو دلوقتي هيعمل حاجه ولا لا
زين:مش هياثر علي حاجة بالعكس كويس هيبقي وقاية ليك بس انا فرحت ليك جدا أنها مطلعتش جلطة
انا:ماشي يزينو تشرب اي
زين:مش عاوز حاجه
انا:يعم انجز
زين:قهوة من البن بتاعك
انا؛ ماشي ,يعم زينو
واحمد جاب لينا القهوة وشرب القهوة ومشي وانا قاعد طول اليوم بحسب المديونية وصافي الربح والخسارة كام وكل الكلام دا لحد ما خلص اليوم
احمد:انا هروح انا يريس
انا:ماشي يبو حميد خد دول انت تعبان معايا بقالك كام يوم
احمد:منحرمش يدكتور عن ازنك انا
ومشي احمد
المشهد في البيت
مرام:كلمو ابوكم يولاد انا قلبي مقبوض اوي
مصطفي ومريم:حاضر يماما
ورنو عليا
انا:الو ازيكم يحبايبي عاملين اي انا هتاخر شويه علشان عندي شوية حاجات لازم اخلصها
مصطفي ومريم:تيجي بالسلامة يبابا
في نص المكالمة
دخل حرامية
ارفع ايدك علشان مخليش اهلك يزعلو عليك
انا:اومر حضرتك عاوز اي
الحرامي استغرب:بقولك ارفع ايدك
انا:وانا مش رافعها عاوز اي انجز علشان دا اخر اليوم وانا مش طايق نفسي
الحرامي:عاوزين الأدوية
انا:معنديش أدوية
الحرامي:هات الأدوية يا روح امك
انا:عنيا ثانية وأحدة بس وعملت نفس بجيب مفتاح المخزن وانا بطلع المسدس .
انا:اي رأيك بقي في الأدوية يكس امك
الحرامي:نزل السلاح بدل ما افرتك جسمك
انا:لو راجل اعملها
الحرامي:وضبوه يرجالة
انا بطلقة في جنب كل واحد فيهم
انا: اي رأيك بقي الخولات بتوعك اهم
الحرامي: هاخد الأدوية يعني هاخد الأدوية
انا:علي جثتي /بدأت المعركة وظهر رجالة تانية تبع الحرامي والحرامي دخل خد الحاجة وهوا طالع قدرت اوقعو بطلقة في رجلو ظهر واحد من العدم ضرب طلقتين واحدة في كتفي والتانية في جنبي
انا: الدنيا بتروح مني وعنيا بتقفل وبتشهاد بالعافية
طبعا أهل المنطقة سمعه ضرب النار جدي نزل عليا وانا سائح في دمي لحقوني بالعافية
وروحت علي العمليات علطول
زين:دكتور احمد بسرعة يدكتور مفيش وقت الثانية بتفرق لو حصل حاجة لمازن مش هيحصل كويس
احمد:متقلقش هيبقي كويس
وانا دخلت العمليات وشالو الرصاصتين من جسمي والرصاصتين طالعين من جسمي بشكل غريب
في وسط العمليات
ابويا:ازيك يا مازن عامل اي
انا:كويس يبابا بس انا زعلان منك انت اخر مرة قولتلي هتاخدني معاك ومخدتنيش
ابويا:متزعلش بس انا مطمن علي كلو وواثق فيك انك قد المسؤولية
انا:انا مش قادر يبابا حتي شوف جسمي عامل ازاي انا بنزف يبابا انا تعبت خدني معاك بقي
ابويا:لا لا لا هتقعد هنا غضب عنك
نرجع للمشهد الأساسي
احمد:هوا بقي كويس دلوقتي بس لازم 48 ساعة علشان نطمن علي استقرار الحالة وعلفكرة ممكن يخش في كومه بس انت ادعي يبقي لا
زين:لا باذن لله شكرا ليك يدكتور احمد مش عارف اقولك اي
احمد:ولا شكر ولا حاجه دا صاحبي قبل ما يكون صاحبك
جدي:يا زين مازن دلوقتي عامل اي
زين:كويس يجدي بس ادعيلو ال 48 ساعة يعدو علي خير بس وهيبقي كويس
جدي: يارب يولدي
وعدي 40 ساعة علي خير
طبعا طقم الدكاترة مبيناموش بسببي
في لحظة نبضات قلبي وقفت والجهاز صفر
الممرضة:يا دكتور قوم يدكتور استاذ مازن بيموت
وانا شريت حياتي بيجري قدام عيني من اول ما اتولدت لحد اخر لحظة
زين:مازن فوق يا مازن وعمال بيضرب بجهاز الصدمات في قلبي وانا جسمي رافض
زين:ماززززن فوق يا مازززن علي الفولت
وزين عمال يزود في الصدمات لاكتر من ١٢ مرة .
مشهد تاني
ابويا: مش قولتلك متجيش تاني انت مبتسمعش الكلام ليه
انا:معرفش يبابا نمت لقيتني هنا
ابويا:قوم واطلع برا من هنا يلا برا
وبدا النبض يرجع تاني
زين:ايوا كدا. فوق بقي
زين من كتر الفرحة اغمي عليه
وانا حاسس اني بدات افوق
بفتح عيني
انا:انا فين
زين: حمد**** على السلامه يصاحبي كدا كنت عاوز تسيبني وتمشي وانت عارف اني مليش صاحب غيرك
انا:اسيبك لمين يوسخ 😄😄 بكح
زين:استريح انت دلوقتي واشتمني براحتك بعدين
وانا نمت من قوة المخدر اللي انا واخدو
وصحيت تاني يوم لقيت زين نايم جمبي علي الكرسي
انا:طول عمرك صاحب صاحبك يوسخ
زين:قلب الوسخ حمدلله علي سلامتك يخويا
انا:هوا اي اللي حصل
زين:كل اللي حصل انك خدت رصاصتين ودول كانو كافين أنهم يموتك بس ربك رائد انك تعيش بعد المجزرة الي حصلت دي دا انت قاتل ٧ يجدع اي الفجر دا
انا:طيب في اهلي عاوز تشوفهم
زين:برا يعم بس انا قولتلهم لسا مفاقش عاوز اكلمك معاك يعم اصل انت حبايبك كتير دا العيلة كلها برا
انا:ماشي يعم احكي بس قصر علشان انا مش قادر زين:بص يعم انت بعد ما خدت الطلقتين جابوك هنا ودكتور احمد كتر خيرو شال الطلق باعجبوبه
لاكن تاني مرة انت بعد العملية فيه زي من انت عارف 48 ساعة بيبقو خطر انت بالظبط في الساعة40 قلبك وقف والجهاز صفر وانا جيت جري لساعدتك وانا بضرب الصدمات في قلبك وقلبك رافض يستجيب لحد المرة 13 قلبك رجع تاني والنبض اشتغل تاني وحضرتك بسببك أغمي عليا من كتر خوفي عليك وانت ولا هنا
انا:يعم عيب عليك انا كنت هتحاسب بس
زين:بعد الشر عليك يصاحبي
انا:عاوز اشوف ولادي يعم
زين:قصدك اخواتك
انا:ايوا يعم انجز علشان انا مش قادر اتكلم
زين:ماشي يصاحبي
وطلع زين
زين: دلوقتي مازن فاق تقدرو تخشولو
كلهم:ماشي
ودخلوا عندي
جدي:عامل اي يولدي حمد**** علي سلامتك
انا:**** يسلمك يابا
جدي:كويس دلوقتي
انا:اه كويس بس كتفي وجعني
امي:الف سلامه أن شاء لله انا وانت لا
انا:,بعد الشر عليكي
وطبعا انت عارف اسأله العيلة كلها ومنهم الأسئلة البيض اللي زي الطلقة وجعاك
انا قعدت في المستشفى يومين وخرجت منها
حالتي بقت احسن كتير وقادر اقف علي رجلي
ورجعت البيت بدأت المحاضر تشتغل والأقسام وسين وجيم بس اللي قتلتهم خدت براءة لانو دفاع عن النفس وخصوصا اني كنت بليل وطلعو مسجلين خطر وفيه منهم اتنين قالو مكان الحرامي والحمدلله اتقبض عليه والأدوية رجعت
الظابط:دكتور مازن انت عارف ان الأدوية دي جدول وانت دلوقتي بقيت حديث الميديا بسبب انك دافعت عن مهنتك وهيا كانت ممكن بعد الشر يعني تكون سبب في موتك
انا:دا شغلي يحضرة الظابط والسلاح مرخص وانا ماشي في السليم
الظابط:طبعا يدكتور بس احنا هتبقي قرابين من الصيدلية ونراقب حضرتك لان لو حصل اي حاجه يبقي رجالتنا معاك
انا:اللي تشوفو حضرتك وانا معاك في اي حاجه
الظابط:شكرا لذوق حضرتك دلوقتي تقدر تتفضل تمشي
وانا مشيت من القسم ورجعت علي البيت
انا : في دماغي هوا شهر شمال من أوله 🙂
امي:مازن عاوزاك
انا:حاضر جاي /اوباااا مين حضرتك
امي:بطل يرخم مش انت كنت عاوز كدا وانا موافقة وبقولك يالا
انا:لا دا هدف التاريخ دا اصبر استحمي واجيلك
دخلت استحميت وروقت علي نفسي وحرفيا كنت بنور في الضلمة
امي:ايوا بقي يخربيت جمال امك
انا:بلاش علشان انتي اللي هتتعبي في الاخر
امي:هنشوف يحبيبي انا ولا انت
انا:مش هسيبك النهاردة غير وانتي حامل في ٣ مني
امي:وانا موافقة بس تعالي نرقص الاول
انا:يلا بينا
وشغلت اغنيتي اللي اخترتها (عيونو لما قابلوني)
وانا وهيا بترقص وسط حب وعشق وغرام ورومانسيه غريبة انا ذات نفسي مستغرب انها طلعت مني انا
انا: بقولك اي خش في حضني اكتر
مرام:كدا
انا:يااااه نفسي في الحضن دا من زمان
مرام:هتتعود عليه كتير يقلبي
انا:اموت انا في الجنان بقولك اي
مرام:اي
انا:خدي احلي فرانش كيس لاحلي شفايف
وبدأنا الفرانش كيس وانا في قمة هيجاني وهيا بدأت تنقط عسل
انا:هنشوفي انا هعمل فيكي اي
مرام:وريني
ونيمتها وقلعتها القميص
ولقيت اللي كان نفسي فيه اجمل ما رأت عيني
قعدت الحس في كسها اللي شبه الوردة دا
هيا:اااااااااه اححححححححححح بتلحس كس امك يبني اااااه لحسك فاجر كمان كمان
انا: مش هرحم كسك دا غير وهوا مفشوخ من زبي مرام:ايوااااا افشخ كسي بزبرك كسي محتاجك اوي بجيب بجيب
ونطرت في وشي كمية عسل تكفي بلد بس كان طعمو فاجر جدا
انا:دورك بقي يقطه
مرام:من عيوني
وشالت البنطلون ونط في وشها
مرام:احا اي كل دا انتا بتاكلو معاك
انا:لا بيلعب حديد معايا مصي بقي علشان انا هايج عليكي اوي
مرام:عنيا يقلبي ،وبدات تمص زبري مش خبرة اوي في المص بس انا مستمع انا هيجت لدرجة اني دخلت زبي كله في بوقها لدرجة انا كانت هتتخنق لحد ما هيا جابت
مرام: بقولك اي كسي مش قادرة مولع نار طفيه بقي يفحلي
انا:عنيا ،وبدات ادخل زبري في كسها كان ديق نيك ,اي دا كسك ضيق كدا ليه
مرام:علشان تبقي انت اول واحد فتحو
انا:ماشي يشرموطة قلبي
وبدأت ادخلو واحدة واحدة
هيا:براحههه زبرك كبير مش قادرة طلعه طلعه
وانا مكمل تدخيل لحد ما دخل كله
انا:مبروك يحبببتي اتفتحتي بقيت مراتي رسمي
مرام:وانا كنت عاوزة كدا بس خايفة بس كسم الخوف وانا معاك عاوزاك تكمل رزع وفشخ طفي نار
انا:عنيا يا لبوتي ،ودخلت نيك في كسها مرحمتهاش /مرام:ارحم كسي بقي مش قادره
انا:كسم كسك هايج كل ما بنيك فيه صهد مش قادر مولع زبري وهيا عمال تصوت تحتيا وانا عمال بفشخ في كسها
مرام:فشخت كسي هاتهم بقي انا جبت ٤ لحد دلوقتي
انا:مش قادر كسك ممتع اوي كسك سخن اوي
عدي نص ساعة من النيك المتواصل وانا لسا مجبتش
مرام:هات بقي حرام عليك انا تعبت
انا:اهو اخخخخخخ
مرام:احححححح سخنين اوي لبنك ملئ كسي مبروك انا شكلي هحمل في اربعه
انا:لا دا لسا اول مرة مش هعمل واحد تاني الا لو عاوزة
مرام:عاوزة طبعا
ورجعت انيك تاني وجبتهم تاني بس المرادي علي وشها ونمت في حضنها وانا وهيا في قمة الامان بس في عز النوم حسيت بحد دخل بص علينا وطلع
$$__ اللي اللقاء في الجزء الخامس

الجزء الخامس
صحيت من النوم ومرام نائمة في حضني
انا:صباح الباور عايزين ناخد شاور
امي:بس بقي انت هديتني 😂😂
انا:ولسا يا مزة لسا
امي:ماشي يخويا لما نشوف
انا:هسيبك افعالي تتكلم عليا وعالعموم صباح الخير
امي:صباح النور
قوم يلا استحمي عقبال ما الم الاوضة
انا:اوك يقلبي /قومت دخلت الحمام خدت الشاور بتاعي وتحس اني حبيت الحياة من جديد
وروحت صحيت مصطفي
انا:يبولا يواد يبولا
مصطفي:مش واقتة يمريم عاوز انام
انا:مريم مين يعبيط انا بابا
مصطفي:ماشي يبابا هيا الساعة كام
انا:٨ونص يابيه قوم علشان مجيش العلقك دلوقتي
مصطفي:حاضر يا داد
انا:لا يحبي انا مش داد بس
مصطفي:عارف
انا:عيل رخم بس بحبه قوم يصاصا صبح صبح
وطلعت من اوضتو
ودخلت علي اوضه مريم
انا:قربت من السرير بتاعها وبوستها في خدها
مريم:ايوا بقي يبابا يحبيبي
انا:قولت انك هتعرفيني من اول بوسة قومي يا صغنن علشان نفطر
مريم:من عيني يبابا
وطلعت برا جبت اللاب بتاعي قعدت في الصالة
وقاعد بسوشيال وبغني العيون السمر يابا رمشها جراحه طب قولولها حبه حبه عليا براحه الابتسامه سهم عدي رشق في قلبي لا ملامه ليه تقولو العشق ذنبي العيون شبكت عيوني وفهواهم سهروني اعمل اي في حيرتي وعذابي يخلق دلوني /روح يا ليلي روح يا ليلي لحد داره
قولو باين من عذاب الشوق وناره روح يا ليلي وأمانه قولو علي اللي حاصل فيا قولو
مريم:طول عمرك صوتك حلو
انا:انا واثق من دا جدا طلاما انتي اللي قولتي
مريم:قلبي أموااااه
انا:مش هنفطر ولا اي
مرام: خمس دقايق بس وهيكون جاهز
انا:اموت في السرعة والأداء العالي 😉😂
مرام:بس يا رخم
انا:ماشي يستي انا اغني تأني بقي
بطلي بقي وحياه عنيكي ايه اللي جرا يحبيتي ليكي واعقلي بقي دا انا روحي فيكي علي اي كل حاجة صغيرة بتخشي في سين وجيم من انك عارفه أن انا دوغري وماشي سليم انا نفسي افهم من النكد ياحبيبتي بتاخدي اي سيبك بقي من الجو دا الجو دا قديم
مرام:ماشي يخويا هبطل نكد
انا:ضحكت يعني عجبتها الأغنية دا انا هاهريكي اغاني بصوتي
مرام:ايوا يخويا علشان صوتك حلو هتقعد تسمعنا بس انا موافقة سمعني يسيدي
انا:لما ناكل بس
مرام:يلا بينا ناكل
انا:يلا بينا
وقعدنا ناكل في جو عائلي جميل جدا ونضحك وانا اول مرة ارجع لطبيعتي من تاني
والضحك يرجع يملي بيتنا تاني
فطرنا ودخلت غسلت ايدي وطلعت قعدت علي اللاب شوية وانا قاعد بسوشيال وبغني انا اشتريت بالدين حمام طلع تعابين مجاني دعا الوالدين ودا الجمال مشيتها بالإحساس مع بعض ومين احتاس انا في حبايبي يناس بختي مايل عملنا قيمة لابن للائيمة عملنا قيمة لناس لائيمة خسارة نطق اسمهم عملنا سعر للي ملهمش سعر لو سبت بقي يجبلي حقي القول هيحرق دمهم
مرام: ايوا يرايق قهوتك اهي يبو العيال
انا:اوبا انتي رايقة كدا يبقى عاوزاني في موضوع مهم
مرام: الصراحه اه
انا:قولي وانا سامعك
وطلعت السيجارة وولعتها
انا:ها قولي
مرام:احنا مش هنعمل علاقة كتير يعني ٣ مرات في الأسبوع بس علشان صحتك
انا:وانا موافق انا هعمل اللي انت عايزاه
المهم أنك تفضلي جمبي
مرام:اي الحب دا كله يولااا بقولك اي قلل منو علشان لو حد جه نبقي عادي لاكن طول ما احنا لوحدينا براحتك
انا: اشطا يام العيون جريئه
مرام:يخربيت كلام امك
انا:خلاص بقي تعالي نشرب القهوة مع بعض علشان الحق انزل
مرام: عيني يا نور عيني
وقعدنا نشرب القهوة وطبعا هيا كل اللي بتعمله انها بتبص عليا
انا:في اي يا مرمر عجبك شكلي
مرام: الصراحه اهي مش متخيله انك ابني وجوزي
انا:لا اتخيلي يحبيتي عادي
شربت القهوة خلصت
انا:اقوم البس انا بقي وانزل اشوف ورايا اي عاوزة حاجة يمرام
مرام:عاوزه سلامتك يقلبي
دخلت لبست كاجول تيشرت ابيض وبنطلون الجي وكوتشي بس النهاردة رشيت استرونجر وز يوو توباكو ونزلت أنا كنت رايح اسلم علي عمتي بقالي كتير ماشوفتهاش والطريق كان طويل الصراحه انا عمال مشغل اغاني شغلت اي اليوم الحلو ده
وانا قاعد معلي الصوت ومتسلطن والأغنية اشتغلت وانا في نص الطريق وماشي بهدوء ورواقه وروحت مشغل ادرينالين كنت حقيقي اليوم دا في قمة روقاني بشكل غير طبيعي
مفيش اغنية فرفوشة مشغلتهاش اخر اغنية سبب فرحتي وانا بركن العربية وطالع بس معرفش ليه استنيت اسمعها للاخر خلصت الأغنية وطلعت عن عمتي
عمتي:اي دا مازن عامل اي يحبيي
انا: الحمد**** يعمتي هفضل علي الباب كدا
عمتي:معلش يحبيبي لا مؤاخذة انا من كتر فرحتي بيك مختش بالي مكلف نفسك ليه يحبيبي
انا:ولا تكلفه ولا حاجه وبعدين انا معنديش اغلي منك ياعمه دا اقل حاجه اجبهالك دا بالعكس مش مقامك
عمتي:لا يحبيبي كفايا مجيتك دي عندي بالدنيا انت الوحيد اللي من ريحة ابوك كلك شبه بالملي حاسة انه هوا بيكلمني مش انت
**** يرحمك يااحمد
انا:**** يرحمه اي مش هشرب حاجة من ايدك دي
وفين البت منار وحشاني
عمتي:موجودة يخويا بس في اوضتها خشلها عقبال ما اعملك القهوة بتاعتك عارفة انك بتحب تشربها من ايدي
انا:تسلمي يعمتي أنا هخشلها
خبطت علي باب الاوضة
منار:ادخل
انا:اي ساعة علشان تسمعي مين علي الباب
منار اتفأجت:اي دا مازن عامل اي بجد واحشني
انا:وحشك اي يمعفنة انتي مبتساليش حتي لما عملت الحادثة دي مرة والمرة التانية لما اضربت بالنار
منار:حقك عليا انت عارف الجامعة
انا:انتي في دلوقتي
منار:٥ صيدلة
انا:ايوا هتشتغلي معايا يعني
منار:اذا كان عاجبك
انا:عاجبني يشبح بس بجد انتي احلويتي
منار:وانت بقيت مز ياض اي الجمدان دا
انا:خمسه في عينك تعالي احضرينا يعمتي
عمتي:نعم يقلب عمتك
انا:شوفي بنتك دي هتقر عليا بتقولي يخربيت جمدانك
عمتي:خمسة في عين امك 😂😂 كله الا مازن
انا:حبيبتي يعمتي بس علفكرة انا شكلي هخطب مش عارف ليه في واحدة عجبتني كدا
عمتي:مين دي يمازن وانا اخطبهالك بنفسي
منار:مين يمازن
انا:لا خليها مفاجأة بس غالبا هيا قريبة بس بقلنا كتير مبنتكلمش
عمتي:مين برضو
منار:مين برضو
انا:قولتلكو خلينا مفاجأة بقولك اي يعمتي متيجي معايا انتي ومنار اقعدو في الشقة التانية بتاعتي انا قافلها وانتو دلوقتي قاعدين لوحدكم
عمتي:فكرة بس انا مش عارفه خد راي منار
انا: قولتي اي يمنار
منار:ماشي يعم مازن
انا:جهزو الشنط عقبال ما اشرب القهوة والبسو
وانا روحت شربت القهوة عقبال ما كانو لبسو وجهزو الشنط
وانا خدت الشنط وحطيتها في العربية وعمتي ركبت جمبي ومنار ورا
انا:تسمعو اي
عمتي:اي حاجه علي ذوقك انا عارفه ذوقك حلو
منار:علي ذوقك يبن خالي
انا:ماشي
وروحت شغلت اغنية خطيرة (رامي صبري) وحسيت أنها عجبتهم وانا مندمج معاها
وبنددن لقيت عمتي بتتكلم روحت موطي الصوت
عمتي:مازن انت صوتك حلو غني انت عاوزة اسمع صوتك اكتر
انا:عنيا يعمتي /عملنا كل حاجة صح مع اللي غدرو بينا وياما لعبو بينا وقلنا ما علينا لاكن خلاص دا كله بح من الطيبة اتعفينا وفهمنا مين معانا وعرفنا مين علينا نشيل شيلة مش شيلتنا نخش ليلة مش ليلتنا مفدينهاش سيرة ما بالسلامة نشوف راحتنا دا احنا ضحينا بحياتنا عملنا حاجات كتيرة دادينا دادينا دادينا لقينا اللي دايس لقينا محدش قدر يعيني يعيني ويابا يعني يبابا علينا عاشرنا ناس فظيعة ناس قطيعة قبلنا شر شوفنا ال قولنا **** يابا عايشين في وسط غابة خلينا مع الغلابة
عمتي:اللله عليك بجد صوتك ولا انك انت اللي بتغني الأغنية
انا:عيب يعمتي أنا بس لو اتحطت الفرصة قدامي كان زماني بنافس بهاء
عمتي:دا حقيقي **** يحفظك
ووصلنا الشارع بتاعنا وانا كنت مشغل رضا البحراوي عمال تقول انا وانا حاطط عليك كام سنة ابو غل من غلو اونطة في الجدعنة
وروحت راكن العربية طلعت الشنط علي شقتي التانية وجبت واحدة تنضف الشقة في السريع
وانا قاعد معاهم
انا:منورين يجماعة اللي بالحق يماما مش انا شكلي هخطب
مرام:مين اللي عجبتك وانا اخطبهالك
انا:هاتي ودنك
مرام:اي مين
انا: الصراحه منار بفكر اتجوزها انتي اي رأيك
مرام:بص انا كنت رافضة الحوار دا في الاول بس انت مش مقصر. معايا في حاجة وواثقة انك لما تتجوز مش هتقصر برضو بس احنا نعمل خطوبة تقعد سنة ولا اتنين عقبال ما تتعرفو علي بعض
انا:اشطا يحب /طلعت من الاوضة
انا: بقولك اي يعمتي
عمتي:خير يحبيبي
انا: انا عاوز بنتك في الحلال ونلبس دبل
عمتي:انت بتهزر صح
انا:لا يستي انا بتكلم بجد وجد الجد كمان انا مش هلاقي واحدة زيي منار وخصوصا انها تربيتك ودا اللي مطمني
عمتي:بس مش رايي انا دا رائيها ورائئ جدك
انا:طيب منااار
منار:نعم يا مازن
انا: بقولك اي
منار:اي يا مازن
انا:هتجوزك عاجبك ولا لا
منار:انت بتهزر يمازن صح
انا:اي العيلة اللي بتهزر كتير دي علي الطلاق منك عاوز اتجوزك ارتحتي كدا 😂😂
منار:سيبني افكر
انا:عندك ٥ دقائق تفكري فيهم عقبال ما اشرب سيجاره واجيلك
وطلعت البلكونة اشرب سيجاره وانا قاعد سرحان وبفكر أن اللي عملته دا صح ولا غلط بس حسبتها لا انا صح بحيث عمتي تبقي جمبي وفي نفس الوقت انا في نفس البيت والبيت كله بتاعي
وخلصت السيجارة ودخلت
انا:ها قولتي اي يمزتي نقول مبروك ولا اي
منار:انا موافقة بس تاخد رأي جدي الاول
انا:وانا موافق
انا:الو يجدي
جدي:ازيك يمزون عامل اي
انا:كويس يجدي بقولك اي
جدي:قول
انا:انا الصراحه نويت أخطب والعروسة عاوزة رأيك انت
جدي:مين العروسة يمازن
انا:منار بنت عمتي يجدي
جدي:انت كدا ابن احمد صح وتربيتي مبروك يابن قلبي وانا ساعة وجايلك
انا:وانا مستنيك يبوب
وانا دخلت اوضتي غيرت اللبس بتاعي لبست ترينج اديداس وطلعت
جبت اللاب وقعدت اسوشيل وانا زهقان
منار:مازن جدو قال اي
انا:شكلي وقعت في حبك يبنت الايه
منار:اي دا يعني هبقي حرم الدكتور مازن
انا:اه مقدما يمزتي تعالي اقعدي جمبي
منار:عنيا يحبيبي
وقعدت جمبي وانا قاعد بغني بالراحة وهدوء وعمال بقلب في اللاب لحد ما جدي جه
انا:حمد**** علي السلامة يا بوب
محمد:**** يسلمك يمزون
محمد:عامله اي يمنمن كده متسأليش علي ابوكي يبنت الكلب
عمتي:بس يابا مازن ومنار قاعدين
انا:اوبا شكلك بتحبي تتشمي يعمتي من جدي
جدي:بس ياض انت دي منمن قلب ابوها دي
مهما كبرت لسا صغيره بالنسبالي
عمتي:خلاص يبابا بقي ☺️
انا:ايوا يعم محمد رايقه معاك 😂😂
محمد:قوم ياض قدامي علي الاوضة عاوزك في كلمتين مهمين
انا:ماشي يابوب
ودخلنا الاوضة بتاعتي
محمد:اقفل الباب بس
انا:في اي يا بوب.
محمد:بص يمازن انا وافقت عليك انك تتجوز منار علشان عارف تربيتي كويس وعارفك كويس وانك طلاما طلبت تتجوزها يبقي عاوزها بجد علي العموم انا مش عاوز منك غير انك تعاملها علي انها بنتك زيها زي اخواتك وامك كدا وانا مش عاوز منك جنية احمر لاني واثق فيك يمازن اكتر موقف اثبتلي كدا انك روحت جبت عمتك النهاردة تقعد تعيش هنا من غير ما انا اقولك علي العموم مبروك يبن قلبي هات حضن بقي
انا:**** يبارك فيك يابا واوعدك هشيلها في عينيا الاتنين
وطلعنا من الاوضه وجدي قال انو وافق بشكل نهائي واتغدينا كلنا مع بعض حتي مصطفي ومريم كانو جم وهما فرحو اوي اني هتجوز
وقعدت اتفرجت علي ماتش الريال ونزلت اتمرنت في الجيم ورجعت استحميت ونمت
اللي اللقاء في الجزء السادس 🤛

الجزء السادس
صحيت تاني يوم علي صوت امي
امي: قوم يعريس قوم يحبيبي الساعة ٨ وكلنا مستنينك علشان نفطر
انا: صباح الخير يقلبي عنيا هقوم بس اخد شاور في السريع منو وجاي عقبال متعملي البطاطس بتاعتي
امي:عنيا يقلبي
وقومت دخلت الحمام خدت الشاور بتاعي وطلعت وانا لابس بوكسر بس وجسمي الفوقاني باين
ومخدتش بالي أن عمتي ومنار موجودين
انا:صباح الخير ياجماعه
عمتي:صباح النور يعين عمتك
انا:صباح الخير يمنو
منار:صباح الفل علي البطل بتاعي
وبتبص علي عضلاتي
انا:اي عجبينك صح متقلقيش كلها شهرين وهتشوفيهم كل يوم في البيت بتاعنا يمزة 😉
منار اتكسفت:احمم ماشي
انا:ماشي يقلبي
ودخلت الاوضة وبغني وانا بلبس كاجوال لبست نبيتي في اسود كنت في قمة الشياكة
انا بغني:اي. اليوم الحلو ده اي الناس الحلو ده رايق لو مين عليا لو حرب جاية واللي ما تتضايق هتعايق مزاجي حلو وشكل الحلو عليا كدا لايق
انا:صباح الخير والحب
كلهم:صباح النور
انا:يلا نفطر بقي ولا اي
وكله قعد يفكر وانا بفطر وبتكلم معاهم وكله منتبه ليا
في وسط الاكل
رقم غريب :الو ازيك يا استاذ مازن انا بعتذرلك أن الطلقة ما موتتكش اوعدك المرة الجاي هتصيب
انا بنرفزة :عيب يا ادهم تلعب معايا انت عارف انا مين مش هقولك غير انك اسمك ادهم المناويشي قاعد في شارع مراد بالظبط عمارة رقم ٤ اللي علي اليمين وشقتك رابع دور علي الشمال والحاجة اسماء ٥٣ سنه ودائما متحكمه فيك اوي واختك سلمي المناويشي ٢٣ سنه وانت ٢٢ سنه بس اوعدك يا ادهم لو فكرت تقرب مني هخليك تبكي ددمم فوق مش الكام معلومه اللي عرفتهم من الدرك ويب يبقي انت كدا مفيش افشخ منك لا يبابا فوق انا بمكالمة واحدة انسفك انت وعيلتك مع أن دماغك عجباني وبقول نشتغل مع بعض بس عالعموم هسيبك تفكر لمدة ساعة وصحيح ابقي سلملي علي احمد اللي انت باعته في الصيدليه يشتغل معايا
ادهم:اصبر اصبر بس اسمعني
وقفلت السكة وكملت اكلي
مرام:مين اللي كان بيكلمك دا يحبيبي
انا:بقولك اي متسألنيش دلوقتي علشان انا مش شايف قدامي
منار:اعملك القهوة
انا:ماشي يمنار
وقامت منار عملت القهوة وانا قاعد بولع في سجاير بفكر هعمل اي في الواد دا خصوصا أن هوا ميعرفش أن اخوه **** يرحمه كان يبقي صاحبي
مشهد تاني
ادهم:لا انا لازم اوافق مش هينفع اعادية دا شكله خطر بجد دا كشف احمد
اسماء: مالك يحبيي بتكلم نفسك ليه
ادهم:مفيش يماما
اسماء: بقولك اي يا ادهم كان فيه ولد مع اخوك محمد **** يرحمه دا كان صاحبه الروح بالروح متخيل انو دفع فلوس لاخوك هوا في العمليات واحنا مكانش معانا فلوس وكنت فعلا تحس انو اخوه دا حتي محمد لما كان بيموت وصي أن صاحبه دا هوا اللي بدفنه انا مش فاكرة اسمه بالظبط لانو كان صعب بس فاكرة اسم عيلتو كان اسمه زين /يزن حاجة كدا المهم اسم عيلتو كان اسمها العربي
ادهم:اسمه مازن العربي
اسماء:ايوا انت عرفت الاسم منين
ادهم:لا خمنت مش اكتر
وهنا أيقن ادهم انو يبقي بيعادي صاحب اخوه اللي رمي فلوس الدنيا تحت رجل إخوة
نرجع ليا تاني
انا:تسلم ايدك يمنار
منار: علي اي يحبيبي
وانا قعدت اشرب القهوة ومولع فوق الخمس سجاير وانا مش حاسس بيهم
عدت الساعة
انا:ها قولت اي يا ادهم معايا ولا عليا
ادهم:انا هسأل واحد بس وبعدها هقولك
انا:عارف انت عاوز تسال انا ابقي صاحب اخوك ولا لا **** يرحمه ياادهم اخوك محمد دا كان اخويا قبل ما يكون صاحبي وعلشان تبقي عارف حتي لو انت عاديتني مش هقولك انا هعمل فيك اي بس انا واثق وعارف انك هتوافق تكون معايا يااخو صاحب عمري
ادهم:انا موافق بس عندي ليك طلب
انا:اتفضل
ادهم:ينفع تيجي تشوف امي هيا عاوزة تشوفك ولسا بتسأل عليك يبن العربي
انا:دي امي يا ادهم حد يقدر ينساها بالظبط ساعتين اشرب قهوتي والبس واجيلك والعنوان عارفه دا بيتي اكيد عارف يعني عنوان بيتي
ادهم:مستنيك يا مازن
وقفلت مع ادهم وانا فرحان جدا ومزاجي رجع تاني حلو بس لحظت اني مرام زعلانه
انا:مرام تعالي هنا
مرام:نعم يا مازن فيه اي
انا:حاسس انك زعلانه متزعليش مني تعالي احكيلك وانت هتعرفي كنت زعلان ليه
مرام:ماشي قول
انا:فاكر محمد صاحبي **** يرحمه
مرام:ايوا فاكراه **** يرحمه
انا:اللي كلمني وسط الاكل دا يبقي ادهم اخوه الصغير وهوا ميعرفش اني اعرفه وهو حاول يقتلني الحادثة بتاعت الصيدلية هوا اللي كان مدبرة وانا عرفت كدا بس الظاهر أن أمه حكيتلو علي اللي عملتو مع اخوه علشان كدا انا نازل دلوقتي هروح اشوف أمه
مرام:ماشي ينور عيني بس خد بالك من نفسك
انا:قلبي متحرمش منك
ودخلت اوضتي رشيت البرفيوم بتاعي بس النهاردة رشيت استرونجر وز يوو عود كانت أول مرة اجربها بس كانت تحفة بجد
وسلمت عليهم ونزلت ركبت العربية وانا ماشي وشغل الأغنية بتاعتي ولحد ما وصلت قبل الشارع بتاعه بدقيقتين شغل اغنية بتوحشيني بتاعت وائل جسار لان الأغنية دي كنا بنحبها انا وهوا
وعليت الصوت ونزلت الازازة بحيث الصوت يطلع وانا عيني بتدمع علي الأغنية وبفكر هزارنا في كل حتة في الشارع وانا وهوا مكانش بيفرقنا غير النوم وحتي النوم ساعات كتير كنت بنام عنده
وركنت العربية أمه عرفت أن انا من الأغنية وطلعت خبطت علي الباب وفتح ليا ادهم
انا:كبرت ياض وبقيت شحط **** يرحمك يمحمد كان بيقولي انتا اشوف ادهم كبير وفي الجامعة
ادهم:**** يرحمه
سيبت ادهم وجريت علي اسماء
اسماء:كدا يمازن تعمل كدا وتختفي بعد عزاء صاحبك
انا:ومين قالك اني مكنتش اعرف اخباركم بالعكس أنا عارف كل تفصيلة عنكم بس من بعيد عاملة اي يا امي واحشاني اوي
اسماء:خليت فيها امك حد ميسألش علي أمه الفترة دي ولي حتي سلمي يواطي
انا:حقك عليا بجد انا مش عارف اقولك اي
اسماء:بصت في وشي وعيطت كبرت يا مازن كبرت يا مازن وانا عمري ما انسي انت ومحمد وانت بتهزر مع بعض من وانتو في أولي ابتدائي مع بعض كل المراحل مع بعض كنتو في كتف بعض حتي يوم الحادثة كنت متعور في كتفك وواخد طلقة وشايل محمد علي كتفك ولا اكنك سليم حتي وانا كنت مستغربة ازاي انت واقف بالصلابة دي وواخد طلقة في كتفك واللي عرفته من محمد أن الطلقة دي انت خدتها بداله ومكانش فارق معاك حياتك المهم عندك محمد انا مش عارفه اقولك اي بجد
انا عنيا دمعت:انتي لي بتفكريني بمحمد محمد دا مش صاحب دا روحي دا انا طول ما هوا فرحان انا فرحان بتفكريني بيه ليه بقي حرام عليكي بس ورحمه ابويا لا هجيب حقه تالت ومتلت ومش هيكفيني غير وانا ماسك قلب اللي عمل كدا وبعصورو من الحزن اللي هيحصله المهم فين البت سلمي انا مشوفتهاش
سلمي:انا هنا انت مين
انا:يمعفنه نسيتيني نسيتي مازن
سلمي بتفاجؤ:اي دا انت مازن شكلك اتغير اوي يمازن انت دلوقتي شغال اي
انا:دكتور صيدلي بس الحمد**** كويس
بقولك اي يماما فين العصير بتاعي انا بقالي كتير مشربتهوش علشان عاوز ادهم في كلمتين لوحدة في البلكونة
اسماء:عنيا يمازن
انا:**** اول مره تنطقي اسمي صح كل مرة تقوليلي زين
اسماء:يلا يا لمض
وطلعت وانا فرحان اني قدرت اضحكها
انا:تعال يا ادهم ورايا
ادهم:انت ازاي عرفت مكان البلكونة
انا:يعبيط انا عيشت هنا اكتر من عمرك اصلا 😂😂
ادهم:مقبولة يدكتور
انا:نتكلم جد بقي انت كنت عاوز تموتني ليه
ادهم:كنت فاكر انك انت اللي قتلت اخويا
انا:بص وروحت قالت التيشيرت دي الطلقة اللي انا خدتها اظن انها باينة وبص علي كتفي هتلاقي تاتو باسم محمد
ادهم:ماشي صدقت خلاص يدكتور
انا: علفكرة انت قد اخويا الصغير يا ادهم بس اقسملك اني بعمل كل اللي في وسعي علشان اموت الكلب واجيب حق اخويا **** يرحمه
ادهم:معلش يا دكتور مازن انا ظلمتك وكنت عاوز اقتلك بس الحمد لله انك مموتش
انا:تعرف اني تاني يوم كنت جايلكم بس اللي حصل
اسماء سمعت أن ادهم كان عاوز يموتني
اسماء بغضب:يبن الكلب كنت عاوز تموت مازن يكلب عاوز تموت صاحب اخوك اللي دافع عنه
وانا اقول عرفت اسمه منين
انا:خلاص يا أمي مش مشكلة انا كويس اهو
حصل خير بس خد بالك يا ادهم انا زعلان منك
اسماء:حقك عليا يا مازن حقك عليا يا بني
انا:المهم فين العصير
اسماء:اهو يحبيبي اشرب
انا:اقعدي علشان فيه موضوع مهم جدا
اسماء:قعدت اهو يضنايا
انا:بصي محمد ** يرحمه كان محوش معايا فلوس وانا شغلتهالو ودلوقتي عاوزك تيجي معايا البنك اسحب الفلوس وتاخديها انا بقالي ١٠ سنين محوشهم من ساعة موت محمد ** يرحمه
ودا حقكم وكل شهر الارباح هتكون عندك اول باول
اسماء:دي فلوسك يبني انتو اخوات عيب اخد منك فلوس يبن الأصول دا كفايه انك جيت ومنستنيش انت زي محمد عندي يمازن دا انت كنت بتقعد معايا اكتر ما بتقعد في بيتكم
انا:دي حقيقية بس دا حقكم وبعد اذن خديهم لاني كنت هموت في لحظة بسبب النار اللي اضربت بيه اسماء:لا طول ما الفلوس معاك اكنها معايا
انا:و**** ابدا تعدميني لو مخديتهمش
اسماء:لا بعد الشر أن شاء لله عدوينك واللي يكرهوك
انا:الفلوس دي هتبقي بتاعتكم متصرفوش منها انتي كل شهر مصروف البيت عليا دا وصية صاحبي **** يرحمه
ادهم:لا شكرا يمازن مش محتاجين
انا:انا قولت مصروف البيت عليا يبقي خلاص وبعدين انا عاوزك تكبر كدا وتركز علي جامعتك عاوز اخطبلك
ادهم:ماشي يمازن
اسماء:دا اخوك يا ادهم قولو يا اخويا دا اللي مربيك هوا ومحمد فوق ومتشيلش منه
انا:أن نسيت دا تقرير طبي وسبب وفاة محمد أنو جالو جلطة في القلب ومات في ساعتها بس البهايم اللي في المستشفى مفهموش انها جلطة قلبية علي العموم انا مش هسيب حق اخويا ابدا
بس خد بالك يا ادهم انا لما بعدت علشان أحافظ عليكم واحافظ عليك انت بالذات عاوزين يقتلوك بس وحياتك عندي محدش هيفكر يمس شعرة منك طول ما انا موجود انت كذا مرة كانو هيقتلوك بس انا كنت بلحقك بس من بعيد
ادهم:حقك عليا يخويا انا اسف بجد اني فكرت فيك غلط سامحني
انا:مسامحك يا ادهم انت برضو لسا صغير
هات حضن ياض
ادهم:يااااه حضنك نفس حضن محمد بالظبط
انا:انا مازن اخوك يا ادهم انت ابني قبل ما تكون اخويا
ادهم:انا ارتحت اوي بجد
انا:بقولك اي ياض انت انا كده هنسي بقولكم اي انا هخطب الاسبوع الجاي عاوزكم تجهزو ودول ٢٠ الف ليك ياض يا ادهم تجيب احسن بدلة دي خطوبة اخوك ياض
ادهم:عنيا يخويا
انا:طيب هامشي انا دلوقتي علشان ورايا حاجات
اسماء:متقعد شويه
انا:لا انا هاجي كتير ادهم بكرا هيكون عندك عربية اودي كيو7 احدث موديل دي هديتي ليك يعم
ادهم:كدا كتير جدا و****
انا:ولا اكتر ولا حاجه ياض لو عوزت حاجه كلمني وانت معاك رقمي
ادهم:متحرمش منك يخويا
اسماء:متحرمش منك يامازن
انا:سلام يجماعه
ونزلت وانا فرحان اوي
انا:الو ازيك يا كريم
كريم:عامل اي يدكتور
انا:عاوز عربية اودي كيو7 موديل السنة
تكون في العنوان دا بكرا
واديتو العنوان
وقفلت معاه ورجعت علي البيت وانا لفينا الدنيا
وفي قمة الفرح والسعادة حقيقي صوت رضا البحراوي في حته تانية بجد
وركنت العربية وطلعت
انا: عاملين اي يجماعة
كلهم: الحمد****
انا:الخطوبة الاسبوع الجاي يمنار جهزي نفسك
علشان هننزل كل يوم نشتري التجهيزات وهنبدا النهاردة هنروح نجيب الدبل والفستان والبدلو بتاعتي هتصمم مخصوص في يعتبر جهزة والقاعة موجودة متقلقيش من اي حاجة
منار: يخليك ليا
ودخلت غيرت هدومي لبست قميص جينز وبنطلون جينز وكوتشي ورشيت برفيوم خمرة قهوة حقيقي من افخم البرفيومز اللي جربتها وحلوة جدا
ولقيتهم لبسو وجهزو وانا نزلت دورت العربية وهما نزلو ورايا وروحنا علي الجواهرجي جبنا الشبكة طبعا دهب وبعدها طلعنا علي المول جبنا الفستان وكان زيي ما انا كنت عاوزو وطلعت علي مطعم مشويات طلبنا اكل اتغدينا كلنا ورجعنا علي البيت غيرت هدومي ونزلت الجيم اتمرنت ورجعت كان ماتش الزمالك اتفرجت عليه ونمت
اللي اللقاء في الجزء السابع
______ عاوز رايكم
ااي المحن ده كلو و خليها واقعيه شويه من اسواء القصص ال قراتها بجد لو مش الاسوء يعني
 
  • عجبني
التفاعلات: Alfâ7d

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%